Elisabeth83 skrev 2009-09-25 09:04:16 följande:
familjetrollet: Vad duktig du är på att sy :D Jag ska faktiskt ta mig till Ohlsons tyger idag. Jag ska försöka mig på att sy ett lapptäcke till spjälsängen samt ett sånt där, vad tusans heter det.. ja en slags förvaring att hänga på spjälsängen som jag kan ha nappar o dylikt i. Har du någon hemsida att tipsa om där man kan få bra inspiration till att hitta mönster?
du menar nog lapptäcke.jag har ett som ska sys,men varken tid eller ork finns till det.jag vill oxå åka till ohlssons tyger.
jag har en massa symönster om du vill låna/rita av mönster.det finns en sytråd här på FL
LittleMee skrev 2009-09-25 09:09:00 följande:
Jobbigt att tösen inte mår bra. Vet inte vad som har hänt men jag förstår att det blöder i mammahjärtat när andra är dumma mot ens barn.
för att göra en lång historna kort.det finns en alkisfamilj i området.deras ena barn ljuger för sina föräldrar så andra barn får skulden/rejäla utskällningen/blir kränkta för något de inte ens har gjort.denna mamma skrek och skällde ut våran tös i fyllan,sen bad hon våran tös hålla tyst och sluta gråta för enligt mamman hade hon inte skällt mycket!så jäkla lågt gjort av en vuxen.vår dotter lekte med X,men sen ville inte vår tös vara med henne mer pga kompisens elakheter,så tösen började leka med en annan snäll trevlig tjej,villket gjorde att X ljuger.mamman påstår att barnen mobbar hennes unge,villket är rena bullshiten!bara för att man inte vill leka med varandra så betyder det inte att man mobbas.denna familj är inte klok!jag känner till dem sen förr,då jag såg dem för några år sedan stupfulla med sina barn en
valborg.de gillar att dricka alkohol ofta.det är många som undrar hur denna familj kan hålla på så här.maken hoppas att kärringen skäms,men det gör hon nog inte