Inlägg från: Miss Boring |Visa alla inlägg
  • Miss Boring

Bugaboo-tråd nr 19

redfox skrev 2009-10-13 16:42:38 följande:
    Men på vilket sätt skulle frog chassit vara bättre än ett stelopererat cam chassi?
    Bättre köregenskaper än Camen Hela Frogchassit är lite mindre och kraftöverföringen för att svänga med framhjulen blir bättre på Frog. Det tjocka handtaget är också jätteskönt! Önskar den såldes i Sverige faktiskt.
  • Miss Boring

Miss Boring skrev 2009-10-13 16:47:17 följande:

Bättre köregenskaper än Camen Hela Frogchassit är lite mindre och kraftöverföringen för att svänga med framhjulen blir bättre på Frog. Det tjocka handtaget är också jätteskönt! Önskar den såldes i Sverige faktiskt.
    Såldes på riktigt liksom alltså ( som i Amerkat)
  • Miss Boring
    Shoegirl skrev 2009-10-13 17:09:21 följande:
    De har satt ett nytt rätt billigt pris på den så det kan ju också förklara populariteten.
    Vad kostar den egentligen?
  • Miss Boring
    Nannie skrev 2009-10-15 09:42:08 följande:
    Hej! 
    Har en liten fråga till er Bugabookunniga som jag hoppas ni kan svara på.
    Jag har en Frog med en trasig ram som jag behöver byta ut. Kan jag köpa en Cameleon-ram i stället (har ett Cameleon-chassi) eller kommer det se helknasigt ut med sittdelsbasen med tanke på att den är lite längre. Det gör ju inget om det blir ett litet glapp mellan tyget o ramen, bara det inte blir alltför stort och ser konstigt ut! Är det nån som vet hur det blir?

//Nannie
    Faktiskt inte testat på det hållet! Har ingen camram längre så kan inte göra det heller... Gissar att problemet blir att basen inte räcker ner så du kan få öglorna på piggarna och spänna tyget och då kan det ju bli rätt skumt kanske... Ett alternativ är väl tradera och en beg sittdelsbas?
  • Miss Boring
    Shoegirl skrev 2009-10-15 10:06:31 följande:
    [Skvaller-tag] För dem som är sugna på en butiksny Frog så ska tydligen ett fåtal Frogar säljas i butik nu under hösten. Grå/marin Frog + marin åkpåse och parasoll i ett paket för bara 7500:-  Kanonpris tycker jag. Så är man sugen så kanske man ska försöka boka en redan nu. *dregglar ymnigt*(ingen annons för jag har ingen Frog att sälja. Jag har faktiskt ingen Frog alls. )
    Så spännande! Tyvärr behöver jag ju ingen Kan omöjligt köra tre Frogar på en gång

Men det är alltså med både sitt- och liggdel?

Vad är anledningen till denna försäljning?
  • Miss Boring
    Shoegirl skrev 2009-10-15 12:29:41 följande:
    Jag fattade det som att det är kompletta Frogar.Eum.. Anledningen får du fråga Bugaboo om.
    Ja, det kunde man ju göra...... Men kanske är någon här inne som har hört ngn mer info?
  • Miss Boring
    Shoegirl skrev 2009-10-15 12:51:41 följande:
    Vad jag vet så ska inte Frogen återlanseras så jag gissar på  att det är en tillfällig grej.För att bli av med de sista Frogarna?
    De ska bort även i USA eller?

Tycker de borde göra en ny vagn, lika skön att köra som Frog, men lika snygg och rolig som Cam. Gärna lika lång ram som Cam om möjligt. Vad ska den heta då? "Lizard"? "Snake" kanske för att den är så lätt att svänga? *villig att ta anställning på Bugaboos utvecklingsavdelning a.s.a.p*
  • Miss Boring
    Stargirl skrev 2009-10-15 13:12:25 följande:
    Ja de är helt kompletta med allt som tillhör en frog + åkpåse + skötväska + parasoll
    Vilken skötväska är det? "Ryggsäcken"? Men det finns alltså bara marin eller grå? Vet du anledningen till att de säljs här? Säljs de i hela Europa eller bara i Sverige?
  • Miss Boring
    Stargirl skrev 2009-10-15 13:21:07 följande:
    Marinblå. Bara i Sverige. Det finns ett fåtal kvar. Det blir en engångsleverans med det här paketet. Jag tror detta är vagnar som blivit över.2 års garanti som vanligt (har jag hört) men jag vet inte alls vem som ska få dem......verkar ingen som vet. Kanske ngn som kör dessa som en helgdeal eller kampanj. Dont know.
    Blir spännande att se när/var/hur de dyker upp sen då
    Tack för infon!
  • Miss Boring
    Stargirl skrev 2009-10-15 16:43:53 följande:
    Hörde även om Bonti i sthlm. Vet ej om det stämmer. Men värt att kolla upp och reservera. Frog är för härlig *love* hade en marinblå 2004.
    Min gamla och kompletta marina mkt lätt solblekta Frog är tillverkad 2003. Inköpt i Los Angeles av paret jag köpte av (som bodde där då). De ville inte ha vanlig paraplyvagn till bebis och var glada när de hittade Frogen i en boutique.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19