Inlägg från: Miss Boring |Visa alla inlägg
  • Miss Boring

Bugaboo-tråd nr 19

Asereht skrev 2009-10-06 08:42:56 följande:
    En prisfråga, vad ska man sätta för pris på en klarblå (nya blå) bugaboo åkpåse i mkt fint skick (knappt använd) om man skulle sälja?
    Jag har sålt en gamla blå och en nya rosa och fick ca 600kr. Gråa, bruna och sand verkar gå bäst? I synnerhet gråa! Jag sålde en sådan och fick typ 710 eller nåt? Nästan alla verkar faktiskt vara i toppskick även beg. Iaf de jag köpt och sålt!
    Nu har jag bara tre buggapåsar kvar...

Jag hade satt utgång 500 och köp-nu till 675 tror jag?
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Miss Boring
    Fröken Småland skrev 2009-10-06 09:34:53 följande:
    Aha!!! Inget undgår Miss Borings falkögon
    Så är det Trycksvärta kan göra det solkigt väldigt fort...
  • Miss Boring
    Stargirl skrev 2009-10-06 10:33:41 följande:
    Tänk vilken tur att vi kan tvätta våra vagnar. Finns så många vagnar som man bara kan torka av med en trasa *urk*
    Fast det där har väl blivit bättre ändå på senare år? Vet inte hur det är med Brio och Emmaljunga dock. Teutonia har ju gått att tvätta väldigt länge iaf! Verkligen är fördel om man ska köpa begagnat!
  • Miss Boring
    Fröken Småland skrev 2009-10-06 10:40:10 följande:
    Varför inte marin till din marin-Frog?
    Passar de två marina ihop? Samma?
  • Miss Boring
    Fröken Småland skrev 2009-10-06 11:49:32 följande:
    Kom och fika hos mig och jämför?
    Ja, det vore trevligt...! Om ett tag, lite mycket just nu. Ska åka med store pojken och lämna urinprov, Lillan är supersnorig, föräldramöte ikväll, BVC på torsdag, Liseberg på lördag + tusen saker som borde göras.
    Annars är jag rätt förtjust i att åka bil så kommer gärna även om det är en bit. Nästa vecka kanske är lugnare?
  • Miss Boring
    vinterkatt skrev 2009-10-06 11:55:32 följande:
    Är det den gamla orangea fleecen? Måste ha i så fall!Har någon bild på nya orange-bas och gamla orange-top?Miss Boring skrev 2009-10-05 13:56:17 följande:
    Ja, det är gamla, men den ser ovanligt apelsinig ut på bilden. Snyggare IRL. Tror inte den passar till nya orange? FrkS vet säkert om det kan funka ihop?
  • Miss Boring
    Fröken Småland skrev 2009-10-06 12:05:08 följande:
    Marin är svår att matcha tycker jag, gillar egentligen bara (alla tre) blå, brun och colorblocks.
    Och jag tycker grönt är fint till Offwhite kanske funkar? Om man skippar Frogsuffla?
  • Miss Boring
    modestyclara skrev 2009-10-06 18:57:36 följande:
    alla krom-detaljer man vill ju glänsa...nä men allvarligt så skyddar man väl kromet med vaselin? jag gillar underhållskitet eftersom man får två putsdukar och en bruksanvisning hur man servar. Var perfekt när man satt där med gecko, frog och cam och skulle hålla isär vem som skulle smörjas var
    Idag smorde jag kylskåpet med sprayen
  • Miss Boring
    modestyclara skrev 2009-10-06 19:04:45 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-10-06 19:02:14 följande: skrev jag väl inte? jag skrev ju kromdetaljerna: jag smörjer de stora knapparna och de små på hjulen... *fortsätter vara stolt ingenjör*
    Jag polerar också KRÅÅÅMET

Chassit ska smörjas, eller rättare sagt silikonsprayas lite bakom stora kromknappen vill jag minnas, så går det väl in i navet på ngt sätt. *bara misslyckad byggnadsingenjör*
  • Miss Boring
    modestyclara skrev 2009-10-06 21:50:51 följande:
    Verkar vara så att ingenjörer har en förkärlek för bugaboo Vi kanske borde ha en marknadsundersökning här och kolla yrke/titel på bugga-ägare. Kan ju hjälpa bugaboo lite på traven så att den kan rikta sina produkter lite bättre *drömmer om varselsuffla och larvfötter*
    Gått teknisk på gymnasiet... fortsatte sen med byggingenjördelen, men var för omotiverad och slutade som specialpedagog istället. Jag är tekniskt intresserad, absolut. Gillar även att bygga grejer. Har bla byggt två cykelskjul i trädgården

Men att fundera på saker som hävstångseffekt, hållfasthet, friktion, lager, material etc har man väl alltid med sig, och är ju väldigt mycket inblandat när det gäller vagnar faktiskt.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19