imsel skrev 2009-10-12 00:17:56 följande:
Tack för svar ALLIHOPA!imaj: Vilken stad bor du i?Jag bor i Kiruna, där det är mycket snö jämt, och dom är inte bra på att ploga faktikst.. Och är dom sena med att ploga blir det så mycket snö på trottoaren att det sen bli guppigt (is och snö) och det blir jobbigt att gå.Nu när jag går med Teutonian så guppar det enormt mycket att jag inte kan gå fort, och sover han får man gå väldigt sakta där det är som guppigast.Tycker inte det är så med tex Kronan.Syrran har en babytravel jogger som jag kanske ska prova. Bara för att se om det känns bättre med lufthjul, men ändå inte 4 hjul.
Nu vet jag inte hur du bor eller så, men tror annars att en UJ rullar väldigt fint på det underlag du beskriver. Gott om plats till tjock åkpåse! Lite lyxigare och roligare vagn än Babytravel, men om fjädringen är bättre vet jag eg inte. Fyra fasta hjul tror jag inte är nödvändigt (även om jag tycker det är skönast att köra när man mest kör rakt -alltså på vanlig promenad och så) Lufthjul är nog bra, det borde du nog ha! Tror inte gummidäck blir så stelt i kyla som jag kan tänka mig att en del plast blir.
Jag tror säkert att man KAN ha bugga i Kiruna, men låter inte som det du är ute efter riktigt ändå. Rätt vagn på rätt plats brukar jag säga

Hur gammalt är barnet som ska åka, det kanske du har skrivit men jag har glömt...