Inlägg från: Miss Boring |Visa alla inlägg
  • Miss Boring

Bugaboo-tråd nr 19

Fröken Småland skrev 2009-10-17 08:28:19 följande:

Det passar bra, lite rymligare vilket jag tycker är en fördel. Ramen är fem cm kortare och sufflettbågarna är lite lägre på Frog.
    Har funderat på det där med bågarna... Men de är väl lika höga då man har samma bågar ju? Vinklas kanske olika eftersom fästena är olika eller hur blir det.
  • Miss Boring

Fröken Småland skrev 2009-10-18 11:06:01 följande:

Jag går mot strömmen och säger att jag tycker att grå/svart är en jättesnygg kombo. Visst, lite trist men ohhh så stilren och smäcker. Där kommer buggan och dess design verkligen till sin rätt utan att en massa plottriga färger stör intrycket. Sen gillar jag många/starka färger också, det finns en klädsel till varje dag på året helt enkelt
    Håller med dig! Hade grå bas och svart canvassufflett förra vintern. Den combo jag saknar mest från camen. Tycker det harmonierar med alla grå-svarta detaljerna så blev absolut mest stilrent!

Räknar man att det ska passa till barnens kläder så vinner brun då det nästan alltid finns ngt brunt i dagens barnkläder.
  • Miss Boring

Miss Boring skrev 2009-10-18 11:58:42 följande:

Fröken Småland skrev 2009-10-18 11:06:01 följande:
    Håller med dig! Hade grå bas och svart canvassufflett förra vintern. Den combo jag saknar mest från camen. Tycker det harmonierar med alla grå-svarta detaljerna så blev absolut mest stilrent!Räknar man att det ska passa till barnens kläder så vinner brun då det nästan alltid finns ngt brunt i dagens barnkläder.
    Glömde... Om jag skulle välja EN bas och ha bara den blev det absolut denim eftersom det knappt är en färg" för mig. Som ett par jeans -passar till allt, både gråsvarta och brun-sandskalan. Och så klart alla glada färger. Är väl bara marin/denim som inte blir så bra.

Tyvärr gillar jag alla baser (mer eller mindre), men föredrar en diskret sak eftersom jag vill kunna byta det andra.... ofta........
  • Miss Boring

Fröken Småland skrev 2009-10-18 12:14:22 följande:

Jag har samma "problem", jag gillar alla färgerna! Däremot är nog denim den jag tycker sämst om, vet inte varför. Om jag bara skulle få ha en enda bas (hemska tanke ) så skulle det sannolikt vara den bruna. Med brun sufflett till *tråkig*
    Jag måste nog ändå skaffa en camram så jag kan använda mina bruna och sandiga bas.
  • Miss Boring
    Shoegirl skrev 2009-10-18 13:12:06 följande:
    En risk finns det väl om det är nya chassit och vagnen är från 2007.Bugaboo är på eBay bland de mest kopierade varorna så var försiktig.
    Oj, det hade inte jag fattat! Det finns alltså EXAKTA kopior? (Inte baobao och sådana alltså)
  • Miss Boring
    Shoegirl skrev 2009-10-19 17:00:01 följande:
    Ja, jag behöver nog en Frog.
    Storleken på Cam gentemot Frog märks mest med liggdel tycker jag. Camens är ju enorm! Det blir nättare med sittdel och då är den rejäla ramstorleken bara en fördel tycker jag. Däremot är det ju detta med att den är "understyrd" som gör att den känns klumpig. Med neddraget handtag är ju chassit annars MINDRE än frogens.
    Jag kan ju annars inte ge mer råd än att jag älskar ju Frogen. Finns ju fler härinne som verkligen föredrar den pga körbarheten. Den är det jag hoppades att Camen skulle vara kan man säga. Tycker det är konstigt att inte fler är besvikna på understyrningen och det tunna handtaget hos camen!
  • Miss Boring
    modestyclara skrev 2009-10-19 17:38:56 följande:
    Jag tycker att suffletten sitter perfekt nu när man har åkpåse på, annars är det ju mest sittdelstyget som man ev kan störa sig på...
    Håller helt med! Annars tycker jag iofs fleece och denim sitter bra även utan åkpåse, men canvasen är lite hal kanske. Sittdelstyg kan man ju skippa då det sitter en snygg buggalogga i ryggen. Alt syr man ett sittdelstyg. På vintern kvittar ju detta då man har åkpåse...
  • Miss Boring
    modestyclara skrev 2009-10-19 19:08:16 följande:
    Miss Boring skrev 2009-10-19 19:06:33 följande:
    Bra tillägg Tycker ändå att fleece är mysigare på sittdelen så mig gör det inget...
    Fast jag menade mest på suffletten Har knappt testat fleece på ryggen då det inte varit aktuellt. Denimbasen är så pass mjuk i sig.
  • Miss Boring
    Asereht skrev 2009-10-21 09:15:02 följande:
    Vet att de har funnits men hittade inget där nu.
    Nä, jag tror de är slut faktiskt. Vad är du ute efter? *bara nyfiken*
  • Miss Boring
    Asereht skrev 2009-10-21 09:49:05 följande:
    Klurar på sittdel och varukorg i första hand. Svart, röd, orange är intressant. Lätta att kombinera med annat. Möjligen en liggdel också men det har jag redan två så det är inte högintressant om jag inte skulle snubbla på nåt billigt. Sufflett är intressant om det hänger med i priset men det är mest bas + varukorg som jag vill ha. Jag älskar att ha valmöjligheter, vem vet faller det väl ut så kanske buggan blir ensamvagn här hemma. *s*
    Hehe, du bor väl på landet? Då bör du nog ha en pråm av ngt slag också... Men två är ju inte så mycket heller

Såg just orange liggdel på T, lite kul!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19