Inlägg från: Miss Boring |Visa alla inlägg
  • Miss Boring

Bugaboo-tråd nr 19

Asereht skrev 2009-10-28 06:59:15 följande:
    En liten fråga om nomaden, är den mjuk som typ oth påsen eller stelare?
    De är jättemjuka! Lite silkiga. Bara silver som väl är aningen stadigare/gummiaktigare i strukturen om jag minns rätt.
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Miss Boring
    Fröken Småland skrev 2009-10-28 07:10:19 följande:
    Oj, den frågan måste jag passa över till "kollegorna". Jag har nämligen bara haft en silverfärgad och den är ju lite sträv i ytskiktet eller vad man skall säga, men den är mjuk och foglig för övrigt. Gissar att den är som OTH-påsen.
    Men för f-n människa, åk på utbildning!!!
  • Miss Boring
    Fröken Småland skrev 2009-10-28 08:03:43 följande:
    *skäms i min otillräcklighet*
    *Håller Nomadkurs under dagen*
  • Miss Boring

Angående montera sittdelen, lyftbygeln får ju absolut INTE vara på när man kränger på tyget! Den hindrar ju hela ramen från att böjas ihop som den ska vid monteringen.

• Miss Boring

Hur gick det med de grå-blå Froggarna på kidz? *nyfiken*

• Miss Boring
    Asereht skrev 2009-11-11 19:31:01 följande:
    Nu kommer jag defenitivt hålla koll på den auktionen!
    Undra om FrkS minns att jag bara har 7 mil till 1klass? Definitivt värt en resa! Kanske även värt att se till att ngn köper mönstret
  • Miss Boring
    LR75 skrev 2009-11-11 23:40:23 följande:
    äntligen! fyndade en petunia på tradera idag! *helt lycklig*
    De är fina! Hoppas du blir nöjd!!!
  • Miss Boring
    LR75 skrev 2009-11-16 23:42:20 följande:
    fixade det, så nu finns bilder på Buggan med nya Petunian i bildtråden.
    Har aldrig nånsin sett en så snygg väska :D
    Det blev ju jättefint! Hoppas du kommer känna dig nöjd!
  • Miss Boring
    Asereht skrev 2009-11-25 13:08:46 följande:
    Vad skulle ni välja för färg på åkpåse om den ska passa till marin, sand och denim?Jag bheöver lite förslag för jag kan inte bestämma mig. *s*
    GRÖN *tjatar* eller orange kanske? Till denimen är ju röd jättesnygg.
  • Miss Boring
    Kajsan skrev 2009-11-25 18:41:06 följande:
    Håller med!
    Stämmer camsand och Frogsand överens då?
  • Miss Boring

Alltså Asse, måste verkligen påsen passa ALLA färgerna? Kan du inte ha någon mer som sommarbas? Det här var ju svååårt!

• Miss Boring
    Asereht skrev 2009-11-25 21:44:33 följande:
    Nja, men det vore bra att ha en färg som passar så mkt som möjligt.
    Jag tycker det är många åkpåsfärger som inte funkar toppen till den marina men som är snygga till de andra.
  • Miss Boring
    LR75 skrev 2009-11-26 23:29:59 följande:
    "spektaklet" på 1klass i helgen behöver man ingen inbjudan till
    Tur man har rätt nära dit!!! Någon som vet vilken tid det gäller?
  • Miss Boring
    Asereht skrev 2009-11-27 15:02:03 följande:
    Någon som skickat ett fleecetopset och vet vad portot blir?
    84 med kartong och 60 utan har jag för mig.
  • Miss Boring

Ni som har koll: Vill ha en sån där "Bugabooliggdelspicknickkorg". Är det detta som är den äkta? Reisenthel? Vill ju gärna att handtaget ska funka och inte vippa hit och dit som det gör på många kopior... Är den äkta bättre? Någon som testat?

http://www.litetstra.se/item.php?action=view&id=44

• Miss Boring
    Jossanjo skrev 2009-11-30 23:05:08 följande:
    Åhh vad jag tycker det är svårt med skötväska. Grejen är att alla är så tjejiga, min man kommer aldrig gilla ngt färgglatt. Å bugaboos egna tycker jag är så enormt stora. Har ni experter tips?Grejen är att jag skulle vilja ha en (till mig tänker jag bara då) som inte ser så skötväskeaktig. Vet petunia, men finns det fler? tycker skötväskor är rätt fula.Å har ni ngt tips till mannen... den behöver nog inte vara så jääättestor, men inte så tjejig.Idag sa han; hur ofta har man skötväskan med sig då? ehhhh varje gång du lämnar huset sa jag.Har en red-vagn, får gärna passa till den.
    Röstar för en Oioi Hobo till dig, den gillar jag verkligen!!! Så lagom, står av sig själv, stilren, passar som handväska...

Köp en beg Skip Hop, typ svart till mannen på Tradera? De kan man tvätta i maskin så gör inget att den är beg :)
  • Miss Boring
    straw2008 skrev 2009-12-01 14:25:30 följande:
    Vi hade samma "problem" slutade alltid med att jag o mannen drog i varsin del av chassit för att försöka få upp det, eller att jag kastade det på marken o sa åt min man att fälla upp "skiten" (blev lika arg varje gång :O) ) o sen fick man snällt plocka upp allt ur förvaringspåsen för de i denim går inte att få igen när vagnen är ny o tyget är så stelt. De flesta här säger att de aldrig har haft problem med att chassit hamnar i marken eller att man tappar bort sig i uppfällningen men det hade vi varje gång. Dock vet jag inte hur mkt plats en annan vagn tar i bilen ? Vi kör bee nu o den är lagom stor, större än så o bagaget är knökfullt.
    Jo, visst är det trixigt i början, det finns ju så många sätt att fälla ihop den på. Helt, bara ner med handtaget etc. Det där fick man ju dock fort kläm på och numera uppskattar jag att den är så lätt och har verkligen fått in rätta knycken! Swiften däremot med sitt framhjul som far hit och dit. Mjä, gillar den inget vidare i bilen, men den är ju iaf lätt den också. (Hoppas fortfarande att det ska vara en träningssak, det får väl framtiden utvisa)
    Förresten sätter jag lite av sambons svarta eltejp på ställen som kan hamna i marken så det skyddar lite. Swift/UJ är ju tex utsatta där fram på knoppen.
    Tacka vet jag att fälla ihop/ut Rollerbugen! Vilken dröm och så liten den blir!
  • Miss Boring
    Lalalong skrev 2009-12-03 12:57:51 följande:
    Är det stor skillnad mellan tillgängligheten av varukorgen på Cam och Frog? Många av er skriver att ni har de stora sakerna i varukorgen och så hade jag också gärna haft det för att slippa en stor skötväska men det är ju i princip en omöjlighet på min Frog. När liggdelen är på så är varukorgen riktigt riktigt svårtillgänglig! Det skulle bli ett jäkla bök varje gång man behövde något där...
    Det är nog inte bättre på Cam tyvärr, dock är den ju större. Men inte lättare att komma åt. Man kan knäppa upp kardborrarna på sidorna så vippar den lite mer.
  • Miss Boring
    modestyclara skrev 2009-12-05 17:44:17 följande:
    Jag planerar att köpa en orange frog-klädsel och en bee-åkpåse jag MEn jag vill ju ha en röd adored sufflett så att jag kan ha en röd bee-åkpåse...annars vet jag inte vilken färg på åkpåse jag ska ha...
    Finns det fortfarande Frogklädslar att köpa?
  • Miss Boring
    modestyclara skrev 2009-12-06 19:53:39 följande:
    Miss Boring skrev 2009-12-06 19:27:09 följande: om man frågar rätt butik så verkar det gå att fixa *älskar kidzshop*
    Just dem jag har pratat med för ett antal veckor sen och då fanns inga orangea... Bara en halv sandklädsel tror jag :) Men den är köpt nu av en jag "känner"
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19