• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Noiis
    Joddan skrev 2009-09-06 22:09:29 följande:
    Varför göööör dem inte fler färger då, i stället för att bara ändra de färger de redan har? Till nästa bebis SKA jag ha lila . Jag ger dem 1 år och 9 månader... Syskonvagn ska dem ha då också. Tycker ni föresten att den "nya" I Candy är något att ha? Om man inte kan ha UJ syskonvagn på bredden och att p&t inte är så bra fall man vill se bebis och ha i liggdel *funderar*
    om du beställer den med andra hjul (vilket går) alltså att du inte har dubbla framhjul (alltså totalt 4 framhjul... hänger du med?) utan den går att beställa med bara två framhjul och blir då smidigare. annars är den tyvärr ganska tung!
  • Noiis
    MammatillO skrev 2009-09-06 20:40:02 följande:
    In på msn pronto ! Noas mamma skrev 2009-09-06 20:33:37 följande:
    men va tusan va inloggad då
    Shoegirl skrev 2009-09-06 21:11:13 följande:
    word! Och lime! Och turkos! *beställer*
    *dregglar*
  • Joddan

Noas mamma skrev 2009-09-06 22:19:48 följande:

om du beställer den med andra hjul (vilket går) alltså att du inte har dubbla framhjul (alltså totalt 4 framhjul... hänger du med?) utan den går att beställa med bara två framhjul och blir då smidigare. annars är den tyvärr ganska tung!
    Trisst att det ska vara så. Har värsta minihissen så det finns inte så många alternativ. Tycker att BB ska göra en liknande (snyggare och mer praktisk) modell . Alltså en smalsyskonvagn inte en tjockis
  • Noiis
    Joddan skrev 2009-09-06 22:24:06 följande:
    Noas mamma skrev 2009-09-06 22:19:48 följande:
    Trisst att det ska vara så. Har värsta minihissen så det finns inte så många alternativ. Tycker att BB ska göra en liknande (snyggare och mer praktisk) modell . Alltså en smalsyskonvagn inte en tjockis
    ställer mig då vääääääldigt tveksam till om du får in en icandy i hissen.... den e lång!
  • Noiis

Noas mamma skrev 2009-09-06 22:36:16 följande:

ställer mig då vääääääldigt tveksam till om du får in en icandy i hissen.... den e lång!
    och sp var jag snabb på tangenterna
    ja när ska bugaboo komma med en syskon vagn så man kan skaffa en till bebis??? vagnen måste ju ha funnits i ett år oxå så att den med tur inte har några "barn sjukdommar"
  • Joddan

Noas mamma skrev 2009-09-06 22:37:10 följande:
    Noas mamma skrev 2009-09-06 22:36:16 följande: och sp var jag snabb på tangenterna ja när ska bugaboo komma med en syskon vagn så man kan skaffa en till bebis??? vagnen måste ju ha funnits i ett år oxå så att den med tur inte har några "barn sjukdommar"
    En kompis till mig har precis fått en till och köpt en Icandy. Fast hon har inte provat min hiss än. Får hoppas den går!

Ja hörde att BB var klara med en syskonvagn men den klarade inte alla säkerhetskontroller så de fick "skrota" den och börja om från början... Hur sant det är vet jag inte, men en annan kompis som jobbar i barnbutiken sa det till mig...
    Så svårt kan det ju inte vara att göra en syskon/tvilling-vagn?
  • Noiis
    Joddan skrev 2009-09-06 23:35:10 följande:
    En kompis till mig har precis fått en till och köpt en Icandy. Fast hon har inte provat min hiss än. Får hoppas den går!Ja hörde att BB var klara med en syskonvagn men den klarade inte alla säkerhetskontroller så de fick "skrota" den och börja om från början... Hur sant det är vet jag inte, men en annan kompis som jobbar i barnbutiken sa det till mig...Så svårt kan det ju inte vara att göra en syskon/tvilling-vagn?
    okej men komihåg mitt tips byt framhjulen. tyckte att hon på barnbutiken sa att de kostade 500 extra och de e ju inte så mycket i sammanhanget egentligen. och vill du få den lite billigare kan du beställa den från tex. pramworld.co.uk
    humm.. ja du detta om en syskonvagn har det ryktas om länge. man kanske inte har intresset eller möjligheten just nu. med tanke på att bugaboo har haft det lite struligt på sista tiden och väljer kanske att ordna till problemen med dom andra vagnarna innan man lanserar en nyvagn
  • Kajsan
    Noas mamma skrev 2009-09-06 23:40:13 följande:
    okej men komihåg mitt tips byt framhjulen. tyckte att hon på barnbutiken sa att de kostade 500 extra och de e ju inte så mycket i sammanhanget egentligen. och vill du få den lite billigare kan du beställa den från tex. pramworld.co.uk humm.. ja du detta om en syskonvagn har det ryktas om länge. man kanske inte har intresset eller möjligheten just nu. med tanke på att bugaboo har haft det lite struligt på sista tiden och väljer kanske att ordna till problemen med dom andra vagnarna innan man lanserar en nyvagn
    Jag tror inte man kan beställa den från Pramworld längre men det där med framhjulen, absolut. Byt isåfall!
    Jo just det!
  • Noiis
    Kajsan skrev 2009-09-06 23:48:51 följande:
    Jag tror inte man kan beställa den från Pramworld längre men det där med framhjulen, absolut. Byt isåfall!
    va varför inte? syrran bor annars granne med dom så jag får be henne gå ner och skälla på dom
  • Kajsan
    Noas mamma skrev 2009-09-06 23:57:39 följande:
    va varför inte? syrran bor annars granne med dom så jag får be henne gå ner och skälla på dom
    För att de inte får säljas på nätet utan endast direkt i butik.
    Men självklart kan man köpa den på plats där
    Jo just det!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19