• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    Joddan skrev 2009-09-06 23:35:10 följande:
    Noas mamma skrev 2009-09-06 22:36:16 följande: En kompis till mig har precis fått en till och köpt en Icandy. Fast hon har inte provat min hiss än. Får hoppas den går!Ja hörde att BB var klara med en syskonvagn men den klarade inte alla säkerhetskontroller så de fick "skrota" den och börja om från början... Hur sant det är vet jag inte, men en annan kompis som jobbar i barnbutiken sa det till mig...Så svårt kan det ju inte vara att göra en syskon/tvilling-vagn?
    Man gör inte en färdig vagn som sedan i slutkontrollen inte klarar testerna Man har ingenjörer som planerar efter standarden från första början. Sen görs det tester i egna fabriken under tiden.
  • Senap
    Stargirl skrev 2009-09-07 08:07:15 följande:
    Man gör inte en färdig vagn som sedan i slutkontrollen inte klarar testerna Man har ingenjörer som planerar efter standarden från första början. Sen görs det tester i egna fabriken under tiden.
    Yes yes. Konstruktörer startar alltid med en massa krav som produkten måste uppfylla. En del av dessa är kvalitets- och säkerhetskrav i form av olika standarder.
    Många av dessa testas långt innan man har en fysisk produkt.
    /doktorerar på krav
    My sugar is raw
  • Joddan
    Stargirl skrev 2009-09-07 08:07:15 följande:
    Shoegirl skrev 2009-09-07 08:19:43 följande:
    Yes yes. Konstruktörer startar alltid med en massa krav som produkten måste uppfylla. En del av dessa är kvalitets- och säkerhetskrav i form av olika standarder. Många av dessa testas långt innan man har en fysisk produkt. /doktorerar på krav
    Hahah! Då var de säkert hennes önsketänkande som tog lite över...
  • Noiis
    Kajsan skrev 2009-09-07 00:57:32 följande:
    För att de inte får säljas på nätet utan endast direkt i butik. Men självklart kan man köpa den på plats där
    såg de. men man kunde ju ringa butiken och beställa. trodde dom helt hade slutat att skicka hit
  • drtina

Hej,

Jag ska nog sälja min Bugaboo cameleon och håller på att tvätta, göra service mm
    När jag tvättade den nya fleece-topen (i maskin i 30 grader fintvätt enligt instruktion) så blev den alldeles som skrynklig på ovansidan.
    Är det någon mer än jag som råkat ut för detta?
    Nåt tips på vad man kan göra åt det?
    Det är lite svårt att reklamera eftersom jag köpte den när jag var i USA.
    Jag har testat att stryka lätt på den med en handduk emellan, det blir knappt märkbart bättre....

Tacksam för svar!!

• Lille Mammsen

Aldrig hört detta märke!! Har ni??

Barnvagnens handtag lossnade
    Sverige 07 sep 13:13

Barnvagnens handtag släppte mitt i rulltrappan. I vagnen, som är av märket Novalex senator -09, låg en nyfödd bebis när den for iväg utför trappan. Den otäcka händelsen inträffade i Stenungsund men vagnen var köpt i en butik i Tranås, skriver Göteborgs-Posten.

"Som tur var var jag inte ensam i trappan och personen som stod nedanför vagnen fick tag på den. Den är totalt livsfarlig! Ska man inte kunna ta upp en vagn i rulltrappan utan att handtaget släpper?" skriver kvinnan i sin anmälan till Konsumentombudsmannen som nu granskar barnvagnens säkerhet.

• Kajsan
    Noas mamma skrev 2009-09-07 10:43:03 följande:
    såg de. men man kunde ju ringa butiken och beställa. trodde dom helt hade slutat att skicka hit
    Ja det har de gjort, de får inte skicka.
    Jo just det!
  • Stargirl
    Lille Mammsen skrev 2009-09-07 13:33:09 följande:
    Aldrig hört detta märke!! Har ni??Barnvagnens handtag lossnadeSverige 07 sep 13:13Barnvagnens handtag släppte mitt i rulltrappan. I vagnen, som är av märket Novalex senator -09, låg en nyfödd bebis när den for iväg utför trappan. Den otäcka händelsen inträffade i Stenungsund men vagnen var köpt i en butik i Tranås, skriver Göteborgs-Posten."Som tur var var jag inte ensam i trappan och personen som stod nedanför vagnen fick tag på den. Den är totalt livsfarlig! Ska man inte kunna ta upp en vagn i rulltrappan utan att handtaget släpper?" skriver kvinnan i sin anmälan till Konsumentombudsmannen som nu granskar barnvagnens säkerhet.
    Aldrig hört.
  • imaj
    Aldrig hört detta märke!! Har ni?? Barnvagnens handtag lossnade Sverige 07 sep 13:13 Barnvagnens handtag släppte mitt i rulltrappan. I vagnen, som är av märket Novalex senator -09, låg en nyfödd bebis när den for iväg utför trappan. Den otäcka händelsen inträffade i Stenungsund men vagnen var köpt i en butik i Tranås, skriver Göteborgs-Posten. "Som tur var var jag inte ensam i trappan och personen som stod nedanför vagnen fick tag på den. Den är totalt livsfarlig! Ska man inte kunna ta upp en vagn i rulltrappan utan att handtaget släpper?" skriver kvinnan i sin anmälan till Konsumentombudsmannen som nu granskar barnvagnens säkerhet.
    Sökte på den på goggle. Så här verkar de se ut: www.tradera.com/BARNVAGN-NOVALEX-07-auktion_95640779 ... om man säger så; jag är inte förvånad!
  • SeriousGangBang
    Aldrig hört detta märke!! Har ni??Barnvagnens handtag lossnadeSverige 07 sep 13:13Barnvagnens handtag släppte mitt i rulltrappan. I vagnen, som är av märket Novalex senator -09, låg en nyfödd bebis när den for iväg utför trappan. Den otäcka händelsen inträffade i Stenungsund men vagnen var köpt i en butik i Tranås, skriver Göteborgs-Posten."Som tur var var jag inte ensam i trappan och personen som stod nedanför vagnen fick tag på den. Den är totalt livsfarlig! Ska man inte kunna ta upp en vagn i rulltrappan utan att handtaget släpper?" skriver kvinnan i sin anmälan till Konsumentombudsmannen som nu granskar barnvagnens säkerhet.
    de säljs det väl ganska flitigt av på tradera har jag för mig.
    och på billigabarnvagnar... eller nåt sånt...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19