• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    Acelise skrev 2009-09-05 19:17:20 följande:
    Hej!Vet inte om denna fråga diskuterats i tråden förut, men hoppas på er hjälp!Vi väntar vårt första barn, en kille, och funderar på en Bugaboo Cameleon. Var och kollade i butik idag, men vi reagerade på att VARUKORGEN under liggdelen verkade så svåråtkomlig och trång?Någon annan som upplevt samma sak?Fattar inte hur man ska få in någonting där utan att vika sig dubbelt och i sådant fall bara något platt.Vore toppen med lite feedback på detta så vi kan välja! Tack snälla!
    Varukorgen är otroligt rymlig och praktisk då man kan dra åt den så grejerna man har där i inte ramalr ur när man går upp för en trottoar eller när det snöar så snöar det inte ner på det man har i korgen. Sen tycker jag om att kunna ha mina inköp privata. Jag vill lixom inte berätta för halva bussen att jag har köpt tamponger så skönt att kunna stänga korgen. Om du ofta behöver komma åt varukorgen kan du plocka bort ena pinnen som stabiliserar liggdelen och på det viset kan du bara peta upp de och ta ur grejerna ur varukorgen.

Jag gillar inte varukorgar som är för öppna med dåliga kanter. Ska lägga in bilder snart på varukorgen och dess innehåll som jag tagit för länge sen.
  • Stargirl

Detta är vad som är i påsen.

Glöm inte att viktbegränsningen är den samma i alla varukorgar för alla vagnar.
    Halva varukorgen är fylld, den andra halvan är tom.
  • Noiis
    modestyclara skrev 2009-09-05 18:56:50 följande:
    med tanke på hur ofta Rut äter lunch eller mellis i vagnen just nu så lär jag ju behöva en åkpåse att byta med när jag tvättar Då är frågan vilken jag vill ha bara...Har orange och den funkar till allt (marin frog, orange cam, rosa topp, pf topp, brun molntopp)...ska man hitta en till påse som funkar till allt så blir det klurigare...
    jag skulle köra på en offwhite eller en marin!
  • modestyclara

Noas mamma skrev 2009-09-05 19:45:56 följande:

jag skulle köra på en offwhite eller en marin!
    marin är nog inte samma som marin frog men snyggt i orange *dreggel*

offwhite går bort med tanke på hur kletigt jag matar
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-09-05 20:00:32 följande:
    Noas mamma skrev 2009-09-05 19:45:56 följande: marin är nog inte samma som marin frog men snyggt i orange *dreggel* offwhite går bort med tanke på hur kletigt jag matar
    brun?
    My sugar is raw
  • Acelise

Tusen tack ni snälla! Bilder t.o.m., jag är imponerad! :)

Hur länge har man egentligen liggdelen? När är det ok att barnet inte ligger helt platt när han ska sova? För visst kan man inte sträcka ut sittdelen till fullt liggläge?

• Fröken Småland
    Acelise skrev 2009-09-05 20:53:18 följande:
    Tusen tack ni snälla! Bilder t.o.m., jag är imponerad! :)Hur länge har man egentligen liggdelen? När är det ok att barnet inte ligger helt platt när han ska sova? För visst kan man inte sträcka ut sittdelen till fullt liggläge?
    4-6 månader verkar vara det vanligaste här i tråden, även om det finns avvikelser både med kortare och med längre tid.

Sittdelen är alltid s-formad, men det är en ergonomisk position som gör att ryggen vilar bra just när knäna är böjda.
  • modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-09-05 20:14:28 följande:
    brun?
    ja brun!!!!! funkar ju till allt *jublar* måste ringa försäkringskassan på måndag och skälla lite så jag får några pengar någon gång...
  • Stargirl
    Acelise skrev 2009-09-05 20:53:18 följande:
    Tusen tack ni snälla! Bilder t.o.m., jag är imponerad! :)Hur länge har man egentligen liggdelen? När är det ok att barnet inte ligger helt platt när han ska sova? För visst kan man inte sträcka ut sittdelen till fullt liggläge?
    Barnen använder liggdelen olika länge. Vissa 7 månader andra 3 månader. Sittdelen är ergonomiskt utformad och fler och fler märken tar efter då detta är det bästa sättet för att barn att ligga/sitta efter att de blivit lite stabila i ryggen. Oftast sitter barn som en säck potatis i en "vanligt" utformad sittdel.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19