• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Senap

Jag har 2 Bugaboopåsar, röd och brun - för de är bäst.
    En blommig Buppa och en sand Lodger Bunker.
    Behöver nog en rosa Bugaboo åkpåsa också... {#lang_emotions_innocent}

My sugar is raw
  • Fröken Småland
    Shoegirl skrev 2009-09-06 11:20:38 följande:
    Ett sant svar av en Bugaboofantast!*guldstjärna* :D
    *sträcker malligt på mig och hävdar att flera års hårt arbete äntligen lönar sig*

• Fröken Småland
    Shoegirl skrev 2009-09-06 11:22:17 följande:
    Jag har 2 Bugaboopåsar, röd och brun - för de är bäst.En blommig Buppa och en sand Lodger Bunker.Behöver nog en rosa Bugaboo åkpåsa också...
    Tycker du om Buppan? Jag klämde på en sån igår men blev inte kär. Fast det blir jag aldrig vid första ögonkastet
  • Mamma till Cleo och Abbe

Fröken Småland skrev 2009-09-06 11:17:50 följande:

Äh, andrahandsvärdet är så bra att den blir billig ändå. Och köper du begagnat och sen säljer den så blir den ju nästan gratis
    Ska visa detta för maken som inte förstår varför man behöver fler åkpåsar!!! Men om den är praktiskt taget gratis så kan nog inte ens han neka;) Ska genast leta begagnat...
  • Asereht
    Shoegirl skrev 2009-09-06 11:22:17 följande:
    Jag har 2 Bugaboopåsar, röd och brun - för de är bäst. En blommig Buppa och en sand Lodger Bunker. Behöver nog en rosa Bugaboo åkpåsa också...
    Giillar du Buppa? Har kikat lite på den men bara på bild. Tycker de är läckra, särskilt den röd/turkosa.
    Fröken Småland skrev 2009-09-06 11:21:51 följande:
    Men Buggans liggdel är galet stor, det får plats en sovsäck i vuxenstorlek Nu är ju Frogen något lite mindre men fortfarande rejält rymlig. Bugaboos åkpåse är lätt att öppna och stannar öppen om du förstår vad jag menar. Jag vet inte vad engmo dun är men själv har jag spanat lite på Kronans dunpåse 0-6 månader, den verkar hur mysig som helst men har tyvärr slutats tillverkas.
    www.acr.jp/detail/ZAED-SBB1-sub1.jpg

Fast den vi hade var mörkt sandfärgad. Det var nog mellanbusen som hade den inser jag nu då jag letade en bild. Till mini hade vi Teutonias dunpåse. Den gillade jag med.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland
    Cleos mamma skrev 2009-09-06 11:27:27 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-09-06 11:17:50 följande: Ska visa detta för maken som inte förstår varför man behöver fler åkpåsar!!! Men om den är praktiskt taget gratis så kan nog inte ens han neka;) Ska genast leta begagnat...
    Passa på att hälsa honom att alla borde ha en Bugaboo-åkpåse i varje färg! *vet*
  • Stargirl
    Cleos mamma skrev 2009-09-06 11:13:55 följande:
    Mycket bra svar;) Vill väääääldigt gärna ha en till buggapåse för den vi har är toppen, men den är ju så dyr... Men det lutar åt det ändå!
    Kolla efter en begagnad.....de har bra andrahandsvärde så du går inte back så mycket när du säljer. Köper du begagnat så blir de i princip gratis.....du lär ju får samma peng tillbax om du säljer (förutsatt att du vårdar den väl och inte skadar den)
  • Senap
    Asereht skrev 2009-09-06 11:39:40 följande:
    Giillar du Buppa? Har kikat lite på den men bara på bild. Tycker de är läckra, särskilt den röd/turkosa.
    Det har varit för varmt för att prova den än.
    Jag tror dock inte den komer bli en favorit då den inte är skålad och lite stor för Bee.
    My sugar is raw
  • Senap
    Fröken Småland skrev 2009-09-06 11:24:46 följande:
    Tycker du om Buppan? Jag klämde på en sån igår men blev inte kär. Fast det blir jag aldrig vid första ögonkastet
    Som sagt - inte provat men nej, jag är inte kär.
    Den är så grov i yttertyget så den är lite hård. Kanske är bra i snöblandat regn dock?!
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19