• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Mamma till Cleo och Abbe

En fråga till er: Vilken åkpåse har ni? Vi har buggas egna men jag är bra sugen på att förnya lite (har förnyat hela vagnen förtuom just åkpåsen...). Kan ni ge lite tips och kanske slänga in en bild i bildtråden om ni har tid/lust?

• Asereht

Jag har också en åkpåsefundering trots att jag inte fått hem någon bugga än. Vilken åkpåse tycker ni passar bäst i liggdelen?

Hur stor är liggdelen på de olika modellerna förresten, någon som har ungefärliga mått i huvudet?

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Stargirl
    Cleos mamma skrev 2009-09-06 10:44:13 följande:
    En fråga till er: Vilken åkpåse har ni? Vi har buggas egna men jag är bra sugen på att förnya lite (har förnyat hela vagnen förtuom just åkpåsen...). Kan ni ge lite tips och kanske slänga in en bild i bildtråden om ni har tid/lust?
    Vi har nog kommit fram till att Buggans påse är den bästa i en Bugga Kanske en ny färg?
  • Noiis
    modestyclara skrev 2009-09-06 07:56:52 följande:
    ja brun!!!!! funkar ju till allt *jublar* måste ringa försäkringskassan på måndag och skälla lite så jag får några pengar någon gång...
    annars om du vill vara lite galen så tror ja att rosa skulle vara fint oxå eller vaför inte en gul fast den gula e ju iof ljus den med
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-09-06 10:53:36 följande:
    Jag har också en åkpåsefundering trots att jag inte fått hem någon bugga än. Vilken åkpåse tycker ni passar bäst i liggdelen?Hur stor är liggdelen på de olika modellerna förresten, någon som har ungefärliga mått i huvudet?
    Jag gillar en lite varmare åkpåse till vinterbebisar, som t ex Lodger Bunker eller Nomad. Simpleworlds är nog riktigt bra och prisvärd men jag har aldrig själv haft en sån. Bugaboos åkpåse är lite tunnare och kommer allra bäst till sin rätt till ett större barn, i sittdelen. Men den passar också finfint i liggdelen såklart.

Men det beror mycket på hur man använder vagnen, under vilka omständigheter. Du som sjalar mycket kommer antagligen ha din bebis lättklädd och då är ju en riktigt varm åkpåse ett måste. Fast om man går långpromenad med bebisen i vagnen och vill ta upp och trösta så är det ju bra om man har lite ytterkläder på och då är en tjock åkpåse alldeles för varm. Fast å andra sidan så kan man ju lyfta hela "paketet", inkl åkpåse om man vill trösta...

Ja, du fattar Beror nog på vilken sorts föräldrer man är och vilken sorts bebis man får

Cameleons ram är 90 cm och Frogs ram är 85 cm.
  • Mamma till Cleo och Abbe
    Stargirl skrev 2009-09-06 10:53:47 följande:
    Vi har nog kommit fram till att Buggans påse är den bästa i en Bugga Kanske en ny färg?
    Mycket bra svar;) Vill väääääldigt gärna ha en till buggapåse för den vi har är toppen, men den är ju så dyr... Men det lutar åt det ändå!
  • Fröken Småland
    Cleos mamma skrev 2009-09-06 11:13:55 följande:
    Mycket bra svar;) Vill väääääldigt gärna ha en till buggapåse för den vi har är toppen, men den är ju så dyr... Men det lutar åt det ändå!
    Äh, andrahandsvärdet är så bra att den blir billig ändå. Och köper du begagnat och sen säljer den så blir den ju nästan gratis
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-09-06 11:13:17 följande:
    Jag gillar en lite varmare åkpåse till vinterbebisar, som t ex Lodger Bunker eller Nomad. Simpleworlds är nog riktigt bra och prisvärd men jag har aldrig själv haft en sån. Bugaboos åkpåse är lite tunnare och kommer allra bäst till sin rätt till ett större barn, i sittdelen. Men den passar också finfint i liggdelen såklart. Men det beror mycket på hur man använder vagnen, under vilka omständigheter. Du som sjalar mycket kommer antagligen ha din bebis lättklädd och då är ju en riktigt varm åkpåse ett måste. Fast om man går långpromenad med bebisen i vagnen och vill ta upp och trösta så är det ju bra om man har lite ytterkläder på och då är en tjock åkpåse alldeles för varm. Fast å andra sidan så kan man ju lyfta hela "paketet", inkl åkpåse om man vill trösta... Ja, du fattar Beror nog på vilken sorts föräldrer man är och vilken sorts bebis man får Cameleons ram är 90 cm och Frogs ram är 85 cm.
    Simpleworld åkpåsen tycker jag är jättefin men den är nog lite mer till större barn, har för mig att den är större än oth och då blir det  nog knäligt i liggdel. Är sugen på en sån där engmo dun som jag hade till minibusen. Har en limegrön oth, borde passa va. Får se hur det blir med vagn och färg sen bara.

V brukar ju använda liggvagnen inne som dagbädd till bebis så åkpåsen måste vara enkel att öppna och gå att öppna upp ordentligt vid behov. Får kika runt lite. Är förtjust i lodger också men jag är lite snål. *s* Det slutar väl med att jag sätter mig vid symaskinen och svär.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Senap
    Fröken Småland skrev 2009-09-06 11:17:50 följande:
    Äh, andrahandsvärdet är så bra att den blir billig ändå. Och köper du begagnat och sen säljer den så blir den ju nästan gratis
    Ett sant svar av en Bugaboofantast!
    *guldstjärna* :D
    My sugar is raw
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-09-06 11:18:14 följande:
    Simpleworld åkpåsen tycker jag är jättefin men den är nog lite mer till större barn, har för mig att den är större än oth och då blir det  nog knäligt i liggdel. Är sugen på en sån där engmo dun som jag hade till minibusen. Har en limegrön oth, borde passa va. Får se hur det blir med vagn och färg sen bara. V brukar ju använda liggvagnen inne som dagbädd till bebis så åkpåsen måste vara enkel att öppna och gå att öppna upp ordentligt vid behov. Får kika runt lite. Är förtjust i lodger också men jag är lite snål. *s* Det slutar väl med att jag sätter mig vid symaskinen och svär.
    Men Buggans liggdel är galet stor, det får plats en sovsäck i vuxenstorlek Nu är ju Frogen något lite mindre men fortfarande rejält rymlig. Bugaboos åkpåse är lätt att öppna och stannar öppen om du förstår vad jag menar. Jag vet inte vad engmo dun är men själv har jag spanat lite på Kronans dunpåse 0-6 månader, den verkar hur mysig som helst men har tyvärr slutats tillverkas.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19