• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Senap
    JANniela skrev 2009-10-03 22:53:31 följande:
    Hej, jag har en Chameleon till min dotter. Hon är fyra månader och två veckor nu, och vill gärna se mer av världen. Jag har hört att man egentligen ska vänta tills barnet är iallafall 6 månader innan man låter dom sitta upp i barnvagnen för att ryggen onte ska belastas så mycket, men i Chameleon så kan ju barnet nästan ligga ner även i sittdelen. Jag menar, dom behöver ju inte sitta rakt upp, utan det finns ju också ett halvt liggande alternativ. Tycker ni att jag kan låta min dotter använda sitt delen redan nu? Är det nån som börjat med den innan ert barn var 6 månader?
    Ja, det finns flera.
    Dels som tidigare sagt refluxbarn - jag känner till flera barn som legat i sittdelen från start. En mamma tog med sin vagn till barnsjukgymnasten som med beröm godkände vagnen även för spädisar.
    De flesta verkar byta runt 4-6 månader oavsett.

Använd liggläget till att börja med och lyssna sedan på barnet. Gnäller det så kan det vara trött i ryggen men är hen glag så är det inga problem.
    My sugar is raw
  • modestyclara

the M Bitch skrev 2009-10-03 22:23:04 följande:

En av våra kunder valde orange bas med Paul Frank Color Blocks top. Otroligt häftigt och modigt!
    Har jag med *vinkar* och snart en gul giraff åkpåse till
  • Det ljuva livet
    Vickan I skrev 2009-10-03 23:11:56 följande:
    Ahhhh VILL HA "ADO(RED)" sufflan, har suttit och suktat på den hela kvällen. Men de skickar ju inte till Sverige och känner ingen i USA *snyftar maktlöst*.
    Vart hittar jag den? *känner någon i Usa *
  • Fru Lillstrumpa
    mangonuff skrev 2009-10-03 19:42:25 följande:
    85 cm räcker...då är det några centimer tillgodo..men kanske behöver ha lite mer så att inte skräpet far omkring. Jag köpte nålfiltsmatta på Bauhaus och la i hallen..framför dörren och åt sidorna så att vagnen körs in och parkeras på mattan. Det är super...alla skor och dylikt stannar på mattan och hallen är förskonad från sand och krafs. Bra tänkt!
    Tack för hjälpen!!
  • JuliusOchJag
    modestyclara skrev 2009-10-04 08:32:53 följande:
    the M Bitch skrev 2009-10-03 22:23:04 följande: Har jag med *vinkar* och snart en gul giraff åkpåse till
    gud vad snyggt *dreglar*!!!
    ♥ Viggo 2008 12 17 ♥
  • Vickan I
    Det ljuva livet skrev 2009-10-04 08:35:53 följande:
    Vart hittar jag den? *känner någon i Usa *
    thj skrev 2009-10-04 00:18:02 följande:
    iiee den har jag
    *gråter så jag hulkar och kramar om min RED-vagn iaf* Sambon säger att livet inte altid är rättvisst.....*gråter ännu mer och sparkar med ben och armar, VILL HA*.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19