• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Mamma Kråkan
    Stargirl skrev 2009-10-03 08:44:26 följande:
    Jag tror att för dig är Buggans påse perfekt under höst och vår. Jag kan tänka mig att du kanske behöver en dun eller lammskinnspåse på vintern? Vi använder åkpåse redan då är det minusgrader på natten tror jag och kanske runt 7-9 + på dagarna. Tycker det är perfekt med åkpåsen nu. Var det riktigt kallt här i sthlm kompletterade vi med lammskinn och en extra fleece filt samt ull underställ på barnet under overallen.
    Måste fråga dig som har ett litet större barn plockar du av skorna på henne då du sätter i henne i åkpåsen. Jag gör det och sambon kallar mig galen {#lang_emotions_tongue_out}
    Nu bloggar jag här igen :)
  • solouniko
    JuliaochNelly skrev 2009-10-03 08:42:45 följande:
    *brrr* vad kallt här la det på nollan. Jag ska slänga på min åkpåse idag. Är det super varmt någon dag kan man ju bara ta av locket.
    Jo, himla kyligt! Dags att dra igång golvvärmen känner jag nu på morgonen
    Stargirl skrev 2009-10-03 08:44:26 följande:
    Jag tror att för dig är Buggans påse perfekt under höst och vår. Jag kan tänka mig att du kanske behöver en dun eller lammskinnspåse på vintern? Vi använder åkpåse redan då är det minusgrader på natten tror jag och kanske runt 7-9 + på dagarna. Tycker det är perfekt med åkpåsen nu. Var det riktigt kallt här i sthlm kompletterade vi med lammskinn och en extra fleece filt samt ull underställ på barnet under overallen.
    Ja jag tror jag får införskaffa mig någon extra varm åkpåse att ha under de kallare dagarna när vi är ute på isen osv. Nu har vi lammskinnet och det ser såå mysigt ut, jag tror hon gillar det

Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Stargirl
    JuliaochNelly skrev 2009-10-03 08:45:59 följande:
    Måste fråga dig som har ett litet större barn plockar du av skorna på henne då du sätter i henne i åkpåsen. Jag gör det och sambon kallar mig galen
    Dottern är 2,5 år. Jag tar inte av henne skorna. Hon sitter i åkpåsen med skorna på.
  • Mamma Kråkan
    Stargirl skrev 2009-10-03 08:58:17 följande:
    Dottern är 2,5 år. Jag tar inte av henne skorna. Hon sitter i åkpåsen med skorna på.
    Okej blir den inte super skitig? eller du öppnar den helt då du sätter i? *hehe* många frågor från en renlighets freak.
    Nu bloggar jag här igen :)
  • Stargirl
    JuliaochNelly skrev 2009-10-03 09:01:33 följande:
    Okej blir den inte super skitig? eller du öppnar den helt då du sätter i? *hehe* många frågor från en renlighets freak.
    Nej det blir inte alls jätte skitigt. Det är klart att jag får skaka ur den ibland och då rasslar det ut lite stenar och grus men annars ingen fara. Öppnar den alltid då vi kommer hem så den får torka om skorna varit blöta. Jag öppnar även påsen då jag sätter i henne så det inte blir smutsigt där hon ska sitta med rumpan.
  • mammatill2härligavildar

Halloj!
    Måste höra med er proffs lite. Har precis lagt i åkpåsen då det var nästan -3 i morse här i Uppsala. Brrrrr! Förra vintern hade jag åkpåse och lammskinn i åkpåsen. Men nu när sonen (14mån o "normalt" stor enl bvc kurva) sitter helt upprätt tycker jag det känns som att själva sittplattan, under rumpan, blir rätt liten, eller kort från rygg till slutet räknat. Fattar ni? {#lang_emotions_smile} Känns som att det kommer bli rätt tajt sen med tjock overall o allt. Önskar faktiskt nu att man kunde fälla upp fotstödet så det stod rakt ut, som man kan på många andra vagnar. Nu känns d nästan som han ska kunna hasa ner om han bara bökar runt lite.
    Oj va långt jag skrev=) Tycker ni andra att det känns trångt oxå, ni som har barn i samma ålder eller större????

• Stargirl
    Mållgan skrev 2009-10-03 09:16:18 följande:
    Halloj! Måste höra med er proffs lite. Har precis lagt i åkpåsen då det var nästan -3 i morse här i Uppsala. Brrrrr! Förra vintern hade jag åkpåse och lammskinn i åkpåsen. Men nu när sonen (14mån o "normalt" stor enl bvc kurva) sitter helt upprätt tycker jag det känns som att själva sittplattan, under rumpan, blir rätt liten, eller kort från rygg till slutet räknat. Fattar ni?  Känns som att det kommer bli rätt tajt sen med tjock overall o allt. Önskar faktiskt nu att man kunde fälla upp fotstödet så det stod rakt ut, som man kan på många andra vagnar. Nu känns d nästan som han ska kunna hasa ner om han bara bökar runt lite. Oj va långt jag skrev=) Tycker ni andra att det känns trångt oxå, ni som har barn i samma ålder eller större????
    Jag förstår faktiskt inte hur du menar. Men har sitter väl fast i selen? Dottern är 2,5 år och sitter utmärkt i åkpåsen även med en overall.
  • Senap
    Mållgan skrev 2009-10-03 09:16:18 följande:
    Halloj! Måste höra med er proffs lite. Har precis lagt i åkpåsen då det var nästan -3 i morse här i Uppsala. Brrrrr! Förra vintern hade jag åkpåse och lammskinn i åkpåsen. Men nu när sonen (14mån o "normalt" stor enl bvc kurva) sitter helt upprätt tycker jag det känns som att själva sittplattan, under rumpan, blir rätt liten, eller kort från rygg till slutet räknat. Fattar ni?  Känns som att det kommer bli rätt tajt sen med tjock overall o allt. Önskar faktiskt nu att man kunde fälla upp fotstödet så det stod rakt ut, som man kan på många andra vagnar. Nu känns d nästan som han ska kunna hasa ner om han bara bökar runt lite. Oj va långt jag skrev=) Tycker ni andra att det känns trångt oxå, ni som har barn i samma ålder eller större????
    Har du satt fast åkpåsen på sittplattan? För då tycker jag sitsen blir lika stor som vanligt. Och det har funkat för oss även med stor overall på sonen under vintern.
    My sugar is raw
  • mammatill2härligavildar
    Stargirl skrev 2009-10-03 09:20:46 följande:
    Jag förstår faktiskt inte hur du menar. Men har sitter väl fast i selen? Dottern är 2,5 år och sitter utmärkt i åkpåsen även med en overall.
    Ja absolut sitter han fast i selen. Å han får ju plats, tycker bara inte det ser så mysigt ut eftersom benen bara hänger, ser inte så bekvämt ut som om man skulle kunnat fälla upp fotstödet lite. I halvliggande är det ju jätte bra. Men med både åkpåse o sen fårskinn tycker jag själva ytan blir rätt lite faktiskt.
  • Senap
    Mållgan skrev 2009-10-03 09:23:45 följande:
    Ja absolut sitter han fast i selen. Å han får ju plats, tycker bara inte det ser så mysigt ut eftersom benen bara hänger, ser inte så bekvämt ut som om man skulle kunnat fälla upp fotstödet lite. I halvliggande är det ju jätte bra. Men med både åkpåse o sen fårskinn tycker jag själva ytan blir rätt lite faktiskt.
    Nja, rent ergonomiskt är det mer obekvämt att sitta med benen rakt fram. Men om det ser bekvämt ut ligger så klart i betraktarens öga.
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19