• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • MammatillO

Vi hade skinnfäll under åkpåsen och det funkade

solouniko skrev 2009-10-02 23:08:16 följande:
    Alltså, hur varma är bugaboos åkpåsar egentligen? Jag tycker den känns lite tunn, själva "locket" alltså, eller har jag fel? Jag bor i norra norrland och vi har ju rätt kallt om vintrarna Tänkte först kanske ha ett skinn under påsen, men det kanske inte rymms? Nåja, jag får prova mig fram helt enkelt
  • Senap
    solouniko skrev 2009-10-02 23:38:23 följande:
    Aha okej.. Tog du bort sittdelstyget då eller?
    Jag tar alltid bort sittdelstyget när jag har åkpåse. Det blir för tjockt annars.
    Jag tycker Bugaboos åkpåse sitter absolut bäst och den är varmare än man tror. Men den är för tunn för norra norrland. (Iaf norrlands inland där min mor numera bor och det kan hålla sig under 30-strecket ett bra tag)
    Ett lammskinn är ju kanon så det skulle jag ha i påsen - inte underst. Eller en ullskinnspåse helt enkelt.
    Lodger Bunker med inlägget är ju också rätt varm men för riktig kalla dagar är det lammskinn som gäller.

Men det är kanske inte så kallt som du vill ut och promenera i.
    My sugar is raw
  • MammatillO

Hade det lite iaf då han hade en tunnare overall men förra vintern hade han en riktigt tjock overall och åkpåse + fårskinn och det var rätt trångt då .

solouniko skrev 2009-10-02 23:38:23 följande:
    Aha okej.. Tog du bort sittdelstyget då eller?
  • modestyclara
    hyperballad skrev 2009-10-02 23:01:07 följande:
    tack, har kikat på buggas egna men de känns lite tråkiga...om man vågar säga det..vill gärna ha något snyggt mönster eller så. hmm..men behöver det vara hål i ryggen? fäster man selen igenom åkpåsen?
    du har sett paul frank kollektionen? fast den faller ju inte alla i smaken såklart

beror ju på om du använder sele eller inte och hur bra åkpåsen sitter fast i vagnen men jag tycker att hål i ryggen är bra, annars kan man ju inte stänga påsen mer än till midjan...
  • Mamma Kråkan

Efter att sett alla fina buggor på mässan igår ska jag äntligen ta tag i att plocka av sommarsufletten{#lang_emotions_embarassed} & tvätta sittdelen & allt annat Och på med tjusiga PF åkpåsen.

Nu bloggar jag här igen :)
  • solouniko
    Shoegirl skrev 2009-10-02 23:47:32 följande:
    Jag tar alltid bort sittdelstyget när jag har åkpåse. Det blir för tjockt annars.Jag tycker Bugaboos åkpåse sitter absolut bäst och den är varmare än man tror. Men den är för tunn för norra norrland. (Iaf norrlands inland där min mor numera bor och det kan hålla sig under 30-strecket ett bra tag)Ett lammskinn är ju kanon så det skulle jag ha i påsen - inte underst. Eller en ullskinnspåse helt enkelt.Lodger Bunker med inlägget är ju också rätt varm men för riktig kalla dagar är det lammskinn som gäller. Men det är kanske inte så kallt som du vill ut och promenera i.
    Aha okej. Ja alltså är det under 30 så går vi ju knappast ut på långprommenad Men, vi har ju hund och måste ut oavsett väder. Kanske jag försöker få ner lammskinnet i åkpåsen då. Nu har jag bara lammkinnet också har hon en filt i samma färg som rosa sufflan, oc lurvoverall. Men det är nog inte så långt bort att ta fram påsen. -2 nu på morgonen {#lang_emotions_djavulsk} Brrr!
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Mamma Kråkan
    solouniko skrev 2009-10-03 08:35:32 följande:
    Aha okej. Ja alltså är det under 30 så går vi ju knappast ut på långprommenad Men, vi har ju hund och måste ut oavsett väder. Kanske jag försöker få ner lammskinnet i åkpåsen då. Nu har jag bara lammkinnet också har hon en filt i samma färg som rosa sufflan, oc lurvoverall. Men det är nog inte så långt bort att ta fram påsen. -2 nu på morgonen  Brrr!
    *brrr* vad kallt här la det på nollan. Jag ska slänga på min åkpåse idag. Är det super varmt någon dag kan man ju bara ta av locket.
    Nu bloggar jag här igen :)
  • Stargirl
    solouniko skrev 2009-10-02 23:08:16 följande:
    Alltså, hur varma är bugaboos åkpåsar egentligen? Jag tycker den känns lite tunn, själva "locket" alltså, eller har jag fel? Jag bor i norra norrland och vi har ju rätt kallt om vintrarna Tänkte först kanske ha ett skinn under påsen, men det kanske inte rymms? Nåja, jag får prova mig fram helt enkelt
    Jag tror att för dig är Buggans påse perfekt under höst och vår. Jag kan tänka mig att du kanske behöver en dun eller lammskinnspåse på vintern? Vi använder åkpåse redan då är det minusgrader på natten tror jag och kanske runt 7-9 + på dagarna. Tycker det är perfekt med åkpåsen nu. Var det riktigt kallt här i sthlm kompletterade vi med lammskinn och en extra fleece filt samt ull underställ på barnet under overallen.
  • Stargirl
    hyperballad skrev 2009-10-02 22:52:17 följande:
    fråga angående åkpåse.är där hål i ryggen för selen eller kan man ha vilken åkpåse som helst?vad rekommenderar ni tjejer som har koll?
    Många åkpåsar passar men för oss har Buggans egna påse varit bäst. Har testat andra men alltid gått tillbaka till Buggans påse.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19