• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    Mållgan skrev 2009-10-03 09:23:45 följande:
    Ja absolut sitter han fast i selen. Å han får ju plats, tycker bara inte det ser så mysigt ut eftersom benen bara hänger, ser inte så bekvämt ut som om man skulle kunnat fälla upp fotstödet lite. I halvliggande är det ju jätte bra. Men med både åkpåse o sen fårskinn tycker jag själva ytan blir rätt lite faktiskt.
    Hur hänger benen? När barnet sitter så hänger de ju neråt precis som du vill ha dina ben då du sitter (att sitta som ett L är mycket dåligt för ryggen) och när han ligger förljer benen med. Det är bara för att du tänker på "vanliga" vagnar där man gör så. Det är egentligen väldigt oergonomiskt och därför hasar många barn ner för att det är så jobbigt för ryggen att sitta på det viset. Sedan börjar de att gnälla och vill ur vagnen. Pga att det är obekvämt.
  • mammatill2härligavildar
    Shoegirl skrev 2009-10-03 09:26:57 följande:
    Nja, rent ergonomiskt är det mer obekvämt att sitta med benen rakt fram. Men om det ser bekvämt ut ligger så klart i betraktarens öga.
    Ja vet att det är ergonomiskt att sitta ner med benen, men att kunna lyfta upp liiiite tror jag inte skulle varit så farligt, å det hade gett lite mer stöd till mindre barn. Jag skulle själv inte velat sitta med benen rakt fram, så det är inget jag önskar att sonen skulle behöva göra heller. Men lite lutat som sagt, istället för att deras små knubbga ben petar rakt ut i luften. Är säkert skillnad när dom är 2,5 o kanske når ner med fötterna enda ner.
    Ja ja, alla tycker olika:)
  • Senap
    Mållgan skrev 2009-10-03 09:32:01 följande:
    Ja vet att det är ergonomiskt att sitta ner med benen, men att kunna lyfta upp liiiite tror jag inte skulle varit så farligt, å det hade gett lite mer stöd till mindre barn. Jag skulle själv inte velat sitta med benen rakt fram, så det är inget jag önskar att sonen skulle behöva göra heller. Men lite lutat som sagt, istället för att deras små knubbga ben petar rakt ut i luften. Är säkert skillnad när dom är 2,5 o kanske når ner med fötterna enda ner. Ja ja, alla tycker olika:)
    Jag tror jag bara inte hajar riktigt vad du menar då sonens ben aldrig stack ut i luften.
    My sugar is raw
    Shoegirl skrev 2009-10-03 09:35:53 följande:
    Jag tror jag bara inte hajar riktigt vad du menar då sonens ben aldrig stack ut i luften.
    Ok! Nä men jag menar att när man har åkpåse och lammskinn, så blir det ju ganska mycket "stoppning" på ryggstödet, alltså lite som att man skulle haft en kudde bakom ryggen på sonen (fast självklart inte lika tjockt som en kudde, försöker bara förklara). Då hamnar ju hans rumpa närmare kanten på sittplattan, vilket gör att jag upplever det som ganska trångt för honom. Han hamnar nära kanten. Han når ju inte alls ner till fotstödet ännu så han dinglar med benen o dom är ju rätt korta än så dom spretar lite halvt ut i luften.
    Men under sommaren, när han bara har haft en tunn dyna, får han plats att typ sitta skräddare i sittdelen även när den är helt i upprätt i sittläge. Å det kommer ju inte gå med overall, därför sitter han inte lika "gosigt" utan mer rakt upp o ner.
    Ååå det där blev inte bara liiiite snurrigt förklarat. {#lang_emotions_laughing}
    Han kommer ju hur som helst få sitta där när vi är ute så det är ju egentligen strunt samma, bara funderade lite..
  • Senap

Aha, då är jag med.
    Med lammskinn blir det lite trångt. Jag är på jakt efter ett tunnt skinn men har inte hittat något som är tillräckligt stort men tunnt. *surar*

My sugar is raw
    Shoegirl skrev 2009-10-03 09:45:06 följande:
    Aha, då är jag med.Med lammskinn blir det lite trångt. Jag är på jakt efter ett tunnt skinn men har inte hittat något som är tillräckligt stort men tunnt. *surar*
    Ja jag skulle nog oxå behöva ett som är tunnt. Men han får sitta lite trångt i vinter, blir ju varmt o mysigt i allafall. Å när man har mellan läget på sitter han jätte bra i allafall=)
  • yrväder

Jag minns att mamma och pappa har ett fårskinn som är grått, där pälsen är liksom krullig, och detta fårskinn är väldigt tunnt om man jämför med såna vita fluffiga med lång päls. Vet dock inte vart dom köpt det, men det måste väl gå att få tag i från såna som säljer fårskinn direkt eller vad jag ska kalla det, inte via butik alltså.

• Mamma Kråkan
    Stargirl skrev 2009-10-03 09:09:00 följande:
    Nej det blir inte alls jätte skitigt. Det är klart att jag får skaka ur den ibland och då rasslar det ut lite stenar och grus men annars ingen fara. Öppnar den alltid då vi kommer hem så den får torka om skorna varit blöta. Jag öppnar även påsen då jag sätter i henne så det inte blir smutsigt där hon ska sitta med rumpan.
    Tack då får väl lilleman behålla skorna på det är ju enklare att öppna den helt
    Nu bloggar jag här igen :)
  • malinkaunitz
    yrväder skrev 2009-10-03 09:48:58 följande:
    Jag minns att mamma och pappa har ett fårskinn som är grått, där pälsen är liksom krullig, och detta fårskinn är väldigt tunnt om man jämför med såna vita fluffiga med lång päls. Vet dock inte vart dom köpt det, men det måste väl gå att få tag i från såna som säljer fårskinn direkt eller vad jag ska kalla det, inte via butik alltså.
    Shoegirl skrev 2009-10-03 09:45:06 följande:
    Aha, då är jag med.Med lammskinn blir det lite trångt. Jag är på jakt efter ett tunnt skinn men har inte hittat något som är tillräckligt stort men tunnt. *surar*
    Ja fårskinnen här på gotland finns det två olika.. kort och krulligt eller så långt som solouniko har i sin vagn.. Det blir jätte bra med ett tunt som vi har.. Men har aldrig sett i butik bara gårdsbutiker här på ön..
  • straw2008
    Mållgan skrev 2009-10-03 09:32:01 följande:
    Ja vet att det är ergonomiskt att sitta ner med benen, men att kunna lyfta upp liiiite tror jag inte skulle varit så farligt, å det hade gett lite mer stöd till mindre barn. Jag skulle själv inte velat sitta med benen rakt fram, så det är inget jag önskar att sonen skulle behöva göra heller. Men lite lutat som sagt, istället för att deras små knubbga ben petar rakt ut i luften. Är säkert skillnad när dom är 2,5 o kanske når ner med fötterna enda ner. Ja ja, alla tycker olika:)
    Jag förstår precis vad du menar,detta var en avanledningarna tilla tt vi bytte ut buggan, vår pojke satt inge bara i den i hatade att inte kunna vrida sig.

Sittplattanärjätteliten, desitter ju längst ut med tjockare åkpåse o overall....

Joja gförstår precis.

Somsagt, inget at göra åt det, antingen köper man läget eller så byter man tyvärr ut vagnen.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19