• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • straw2008

Ikea har ju det grå kortkrulliga! I värsta fall får man väl köpa två o sy ihop ?

Annars kan man faktiskt klippa de riktigt långhåriga med en djurtrimmer. (klipper lejonklippning på min perserkatt någon gång i månaden o hanhar lika tjock päls)

• Stargirl
    malinkaunitz skrev 2009-10-03 10:18:50 följande:
    Ja fårskinnen här på gotland finns det två olika.. kort och krulligt eller så långt som solouniko har i sin vagn.. Det blir jätte bra med ett tunt som vi har.. Men har aldrig sett i butik bara gårdsbutiker här på ön..
    Jag har köpt en korthårigt fäll i svart på Hötorget i sthlm. Där fanns även ölands krulliga fäll. Detta var iofs flera år sedan men har sett att ståndet med fällen etc har varit kvar.
  • Senap
    straw2008 skrev 2009-10-03 10:31:49 följande:
    Ikea har ju det grå kortkrulliga! I värsta fall får man väl köpa två o sy ihop ? Annars kan man faktiskt klippa de riktigt långhåriga med en djurtrimmer. (klipper lejonklippning på min perserkatt någon gång i månaden o hanhar lika tjock päls)
    IKEAs rekommenderas inte till barn enligt dem själva. Det är en matta.
    Klippning har jag däremot funderat på. Eller ett riktigt guteskinn.
    My sugar is raw
  • straw2008

Vår mellanslag är trasig, ber om ursäkt för hur det ser ut.

Ah ok visste inte om att ikeas var mattor, tänkte att man kunde ha det till vad man ville.

Jag har inte fårskinn ivagnen dycker det är så himla åttis :O(

Däremot en åkpåse fodrad med lamull från bozz har vi nu i been !

• Jossanjo

Tips är att gå in på BLOCKET, sen klicka på Gotland, det är en gård som regelbundet annonserar om sina lammskinn, minns inte vad de heter. Kostar 900 har jag för mig. Man kan säker få det skickat till sig.
    Äkta lammskinn är ju helt annorlunda mot tex Ikeas i värme osv.
    Finns i massor med färger och kort och långt, och olika tjockhet påå de korta finns oxå, allt beroende på hur de klippt lammen.
    (Får heter Lamm här )

Ett litet tips bara. (obs Ingen annons, jag har ingen bondgård :) )

• Snova

Är det sant att ingen har skrivit här på flera dagar? Måste vara något fel!

När jag nu skulle tvätta liggdelen så hittade jag en platt svart plastpinne under madrassen. Den låg löst men ska väl sitta någonstans. Vad är det?

• Jossanjo
    Snova skrev 2009-10-03 13:23:26 följande:
    Är det sant att ingen har skrivit här på flera dagar? Måste vara något fel! När jag nu skulle tvätta liggdelen så hittade jag en platt svart plastpinne under madrassen. Den låg löst men ska väl sitta någonstans. Vad är det?
    På kortsidorna på utsidan finns två fack... en på var sida, en pinne i varje =)
  • Fru Lillstrumpa

Hej!

jag skulle behöva lite hjälp från er Bugaboo-experter! Jag ska köpa en matta att ha i hallen så att jag kan ta in vagnen utan att det blir slaskigt och undrar hur långt det är mellan fram och bakhjul, inkl. hjulen. Alltså, jag vill att hela vagnen ska få plats på mattan! Tyvärr har jag inte fått hem min Bugga än så jag kan inte mäta själv...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19