• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • thj
    imaj skrev 2009-10-09 23:48:27 följande:
    Menar såklart att det på de nyare chassina är foamhjul och på de äldre är det lufthjul..
    Försöker maila dig mått ..
    Men jag ringer istället,är du hemma imorgon
  • imsel

Tack för så fort svar
    Är det stor skillnad på hjulen då? Alltså är dom nya lite mer "plastiga" än gummiaktiga?

Anledningen till att jag frågar är för att jag bor långt upp i norr, och har snö största delen av året, och massor..
    Tänkte om hjulen är mer gummiaktiga som tex emmaljunga duo, eller lite mer glidiga eller plastiga som hjulen på teutonia eller emmaljunga city cross.

Har just nu en teutonia s3, men tycker det blir så skumpigt och låter så mycket när man går i snön

• Stargirl
    imsel skrev 2009-10-10 00:12:21 följande:
    Tack för så fort svar Är det stor skillnad på hjulen då? Alltså är dom nya lite mer "plastiga" än gummiaktiga?Anledningen till att jag frågar är för att jag bor långt upp i norr, och har snö största delen av året, och massor..Tänkte om hjulen är mer gummiaktiga som tex emmaljunga duo, eller lite mer glidiga eller plastiga som hjulen på teutonia eller emmaljunga city cross.Har just nu en teutonia s3, men tycker det blir så skumpigt och låter så mycket när man går i snön
    De känns precis som vanliga lufthjul de ser ut som vanliga lufthjul men ist för luft är de fyllda med ngn sorts skum. Så det är inte som Teutonias eller Emmaljungas värdelösa hjul.
  • Bzzz

Aha, verkar ju funka fint med skip hop om jag behåller den. Velar vart jag ska beställa vagnen....någon som köpt hos Familjetorget?

• Stargirl
    Bzzz skrev 2009-10-10 08:44:45 följande:
    Aha, verkar ju funka fint med skip hop om jag behåller den. Velar vart jag ska beställa vagnen....någon som köpt hos Familjetorget?
    Familjetorget har gott rykte i tråden. Så du kan gott beställa vagnen där. Andra butiker med vagnar ofta på lager är Kidzshop.se, Bonti i sthlm, Köpbarnvagn i Karlstad och Barnbutiken. Lycka till.
  • modestyclara
    Bzzz skrev 2009-10-10 08:44:45 följande:
    Jag tycker familjetorget är sega, har bara köpt be connected där men ändå

Kidzshop är min favorit *tjatar*
  • modestyclara
    metste skrev 2009-10-09 22:21:09 följande:
    Vilken färg på åkpåse hade ni valt till en röd Frog?
    vi diskuterade det där med frogs omöjliga innerfoder i suffletten för ett tag sedan och kom fram till att det enklaste är att köpa ny camtopp och matchande åkpåse

vad som matchar rött är jag inge bra på för jag har inget rött...
  • Stargirl
    modestyclara skrev 2009-10-10 08:57:54 följande:
    Jag tycker familjetorget är sega, har bara köpt be connected där men ändå Kidzshop är min favorit *tjatar*
    Aaaah, har aldrig hört ngt negativt om dem någonsin. Men helt sant. Kidzshop är mycket bra, snabba och kunniga!
  • Mamisita

Blev ett off white topset till brun bas. Har inte testat än, tänkte vänta tills jag byter till liggdelen. Men såg faktiskt exakt den kombon på t-banan precis innan inköpet, tog det som ett omen (+ att det var jätte snyggt ). Så nu är det bara att vänta till bf...

Nu gäller det bara att hitta en snygg väska till som matchar, några tips?

Vet ni föresten om det finns någonstan i sthlm där man kan gå och pröva ståbrädan på vagnen? Tycker jag aldrig ser en ståbräda i butik men så var det ett tag sen jag var ute och kikade...

• Senap
    Mamisita skrev 2009-10-10 09:44:51 följande:
    Blev ett off white topset till brun bas. Har inte testat än, tänkte vänta tills jag byter till liggdelen. Men såg faktiskt exakt den kombon på t-banan precis innan inköpet, tog det som ett omen (+ att det var jätte snyggt ). Så nu är det bara att vänta till bf... Nu gäller det bara att hitta en snygg väska till som matchar, några tips? Vet ni föresten om det finns någonstan i sthlm där man kan gå och pröva ståbrädan på vagnen? Tycker jag aldrig ser en ståbräda i butik men så var det ett tag sen jag var ute och kikade...
    Om några veckor kommer den nya ståbrädan (som är lättare att få på och av) så jag skulle vänta till den kommer.
    Angående skötväska så är Oioi och Petunia mina favoriter.
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19