• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    imsel skrev 2009-10-11 11:24:42 följande:
    Fast om jag ändå ska köpa en till vagn att ha på vintern, kan jag ju lika gärna behålla teutonian..Och det är snö även hela vårewn och hösten Visst vill jag gärna ha en bugaboo, men om den ändå inte är så bra att ha på vintern så känns det ju onödigt En liten anledning till att jag inte köper en annan vagn är för att jag köpte Teutonian ny.. eller svärmor gjorde. Och det var bara några månader sen..Åh, skulle så gärna vilja testa en bugaboo men det kommer jag inte kunna.
    Jag är inte säker att du behöver en annan vagn. Buggans snöhjul är ju stora och fasta. Det är flera i tråden som bor i Norrland och då det plgas så bra och snabbt där är det ofta lättare med en Bugga än i sthlm då här vet man inte hur man plogar och det år inte direkt snabbt
  • Miss Boring
    imsel skrev 2009-10-11 11:24:42 följande:
    Fast om jag ändå ska köpa en till vagn att ha på vintern, kan jag ju lika gärna behålla teutonian..Och det är snö även hela vårewn och hösten Visst vill jag gärna ha en bugaboo, men om den ändå inte är så bra att ha på vintern så känns det ju onödigt En liten anledning till att jag inte köper en annan vagn är för att jag köpte Teutonian ny.. eller svärmor gjorde. Och det var bara några månader sen..Åh, skulle så gärna vilja testa en bugaboo men det kommer jag inte kunna.
    Det är absolut inte som vintervagn den gör sig bäst om man säger så... Den lär knappast vara mycket bättre än Teutonian på det planet. Vänta lite och köp en UJ när han/hon kan åka framåt istället? Eller köp en billig cam/frog bara för att det är kul?
  • Miss Boring
    Stargirl skrev 2009-10-11 11:30:27 följande:
    Jag är inte säker att du behöver en annan vagn. Buggans snöhjul är ju stora och fasta. Det är flera i tråden som bor i Norrland och då det plgas så bra och snabbt där är det ofta lättare med en Bugga än i sthlm då här vet man inte hur man plogar och det år inte direkt snabbt
    Men camen är rätt hemsk att köra varje dag med vinterhjul! Då tar jag hellre en gammal Brio eller nåt... Vagnen är ju inte gjord för att tiltas så det är bara en nödlösning med vinterhjul enligt mig. Inte alls som "vilken fyrhjuling som helst" som någon skrev utan betydligt sämre köregenskaper än en sån.

Vinterhjulen är enligt mig för dem som använder dem några dagar per år och inte har plats för en extravagn.
  • Senap

Om man ska köra med vinterhjulen är det lättare att lyfta bakhjulen och svänga än att tilta som en vanlig vagn - tycker jag. *tips*
    Men fjädringen är inte bra med vinterhjulen. {#lang_emotions_undecided}

Men å andra sidan har jag aldrig behövt vinterhjulen när jag varit i Norrland (dit min mor flyttat) eftersom det är plogat överallt och kallt.

My sugar is raw
  • stierna21

Sorry... Läste först efter att jag postat inlägget att ni precis diskuterat vinterhjulen.... Frågar så här istället; behöver man ha ett par vinterhjul för de (få?) dagar som det är snö o slask eller klarar man sig bra utan????

• imsel

Jag får nog avstå från att köpa en Bugga då
    Fan. Dom är ju såå himla fina!!

Får flytta söderut så jag kan ha en sån

• Fröken Småland
    imsel skrev 2009-10-11 22:16:03 följande:
    Jag får nog avstå från att köpa en Bugga då Fan. Dom är ju såå himla fina!!Får flytta söderut så jag kan ha en sån
    Jag tror absolut att du kan ha en Bugga! Vänta bara tills norrlandstjejerna kommer in så får du höra direkt från dem (har just nu inte ett enda namn i huvudet, någon som kommer på?)
  • imaj
    imsel skrev 2009-10-11 22:16:03 följande:
    Jag får nog avstå från att köpa en Bugga då Fan. Dom är ju såå himla fina!! Får flytta söderut så jag kan ha en sån
    Fröken Småland skrev 2009-10-11 22:33:26 följande:
    Jag tror absolut att du kan ha en Bugga! Vänta bara tills norrlandstjejerna kommer in så får du höra direkt från dem (har just nu inte ett enda namn i huvudet, någon som kommer på?)
    Jag bor i Norrland (Norrbotten närmare bestämt) och jag fullkomligt HATAR vinterhjulen! Dock så kan jag säga att man behöver inte ha dem på hela vintrarna. Själv har jag på dem när det är myyycket snö (nysnöat), kramsnö och slaskigt, den övriga tiden funkar det bra att köra med sviwelhjulen (d.v.s. när det är plogat osv.).

Personligen tycker jag att Camen är en av de bästa vagnarna i världen och skulle aldrig byta bort den av den här anledningen, däremot är det bra att ha en extra vagn de dagar då den inte är så bra att köra med (om man inte vill ha vinterhjulen). Förra vintern hade jag vinterhjulen på de dagar då sviwelhjulen ej funkade men i år så har jag köpt en till vagn som nu kommer funka som "vintervagn".

Mitt råd är alltså att köpa en Bugga (Cam/Frog) om du verkligen vill ha en och sen ha en extra vagn alt. köra med vinterhjulen de dagar då Buggan är jobbig att köra med sviwelhjul. MEN är du en person som älskar att vara ute i skog och mark under vintersäsongen så tror jag inte att vagnen passar dig... Detta är bara min åsikt!

Hoppas du blev lite "klokare" !
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19