• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • modestyclara
    imsel skrev 2009-10-10 20:30:19 följande:
    Ni skriver om små i sittdelen.Men när dom sover, blir det inte lite konstigt då?Dom kommer ju som i sittställning.
    njae, det är ju liggläge med fötterna lite upp, min dotter sover toppen så, ännu bättre än i vanliga sängen, särskillt om hon är täppt
  • Carolyn with 3

Obs, ingen annons då jag är ute efter nytt!

Men är det någon som vet var jag kan få tag på Denim varukorg och sittdelsbas?

• Vickan I
    Carolyn with 3 skrev 2009-10-10 22:02:03 följande:
    Obs, ingen annons då jag är ute efter nytt! Men är det någon som vet var jag kan få tag på Denim varukorg och sittdelsbas?
    http://kidzshop.jetshop.se/  .
    (¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • imsel

Har lite fler funderingar/frågor..
    Bor ju långt upp i norr, men många månader av snö.
    Är det lönt att köpa en bugaboo då?
    Jag menar, jag kommer väl ha vinterhjulen största delen av året..
    Hur är dom eg, är dom lite svängbara eller inte? (Tyckte jag läste det nånstans)

Funderar antingen på en sån, Quinny freestyle, Kronan eller bara en vanlig tråkig Emmaljunga..sport eller vad den heter med bara sittdel.

• Miss Boring
    imsel skrev 2009-10-11 00:39:40 följande:
    Har lite fler funderingar/frågor..Bor ju långt upp i norr, men många månader av snö.Är det lönt att köpa en bugaboo då?Jag menar, jag kommer väl ha vinterhjulen största delen av året..Hur är dom eg, är dom lite svängbara eller inte? (Tyckte jag läste det nånstans)Funderar antingen på en sån, Quinny freestyle, Kronan eller bara en vanlig tråkig Emmaljunga..sport eller vad den heter med bara sittdel.
    Jag hade nog satsat på en beg bugaboo, gärna en Frog då den är bättre att köra med vinterhjulen eftersom den är mer lätttiltad vid svängar. Dessutom har den lufthjul med mer crossmönster som bör funka ännu bättre i snön. Inte alls en sämre vagn än cam, bara att du inte kan köpa ny såklart!

Därutöver hade jag satsat på en fyrhjuling med rejäla hjul, inte breda och släta.

Då har du vagnar så du klarar dig länge och i alla väder. Frog/Cam funkar ju nästan som en sulky eftersom den är lika lättlastad. Så då kan du ev skippa det inköpet sen.
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Stargirl
    imsel skrev 2009-10-11 00:39:40 följande:
    Har lite fler funderingar/frågor..Bor ju långt upp i norr, men många månader av snö.Är det lönt att köpa en bugaboo då?Jag menar, jag kommer väl ha vinterhjulen största delen av året..Hur är dom eg, är dom lite svängbara eller inte? (Tyckte jag läste det nånstans)Funderar antingen på en sån, Quinny freestyle, Kronan eller bara en vanlig tråkig Emmaljunga..sport eller vad den heter med bara sittdel.
    Jag hade gjort så här. Köpt en begagnad Bugaboo Frog eller en äldre Cameleon som jag hade pipmat upp med lite nya tyger (kanske hemmasydda). Perfekt att ha under sommar,vår och höst samt i köpcentrum och liknande. Sedan skulle jag köpa en 4 hjuling med fasta fyra hjul som komplement. Köpt även den begagnad så då skulle du få två vagnar till priset av ett och därmed ha en perfekt vagn för varje väder
  • Stargirl
    mangonuff skrev 2009-10-10 19:16:01 följande:
    en snabb fråga - ska verkligen åkpåsen handtvättas?
    Jag tvättar i fintvättsprogram utan sköljmedel och bara lite tvättmedel. Funkar finemang.
  • Miss Boring
    Stargirl skrev 2009-10-11 09:50:27 följande:
    Jag hade gjort så här. Köpt en begagnad Bugaboo Frog eller en äldre Cameleon som jag hade pipmat upp med lite nya tyger (kanske hemmasydda). Perfekt att ha under sommar,vår och höst samt i köpcentrum och liknande. Sedan skulle jag köpa en 4 hjuling med fasta fyra hjul som komplement. Köpt även den begagnad så då skulle du få två vagnar till priset av ett och därmed ha en perfekt vagn för varje väder
    Precis
  • imsel

Fast om jag ändå ska köpa en till vagn att ha på vintern, kan jag ju lika gärna behålla teutonian..

Och det är snö även hela vårewn och hösten

Visst vill jag gärna ha en bugaboo, men om den ändå inte är så bra att ha på vintern så känns det ju onödigt

En liten anledning till att jag inte köper en annan vagn är för att jag köpte Teutonian ny.. eller svärmor gjorde. Och det var bara några månader sen..

Åh, skulle så gärna vilja testa en bugaboo men det kommer jag inte kunna.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19