• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • JooCee

Jag står i valet och kvalet mellan en cameleon och en crescent diva.. Ge mig själv till varför jag ska välja Buggan och inte Divan? =)

• JooCee
    JooCee skrev 2009-10-16 14:37:57 följande:
    Jag står i valet och kvalet mellan en cameleon och en crescent diva.. Ge mig själv till varför jag ska välja Buggan och inte Divan? =)
    SKÄL ska det så klart stå, inte ska jag ge bort mig själv heller. =)
  • vinterkatt

Såg en diva på stan häromdagen - gräsligt att man kan få göra såna kopior! Vagnen är ful, tyget sladdrigt, den lät når den kördes (skrammel som BrioSing) och så tycker jag det är helt oetiskt av Crescent att kopiera på det viset.
    Sen får du aldrig någon bra begpris för divan när du vill sälja heller.
    Nä, jag gillar orginalprodukter. Köper du en begagnat Cam så får du nog ett hyfsat betalt för det när du ska ska sälja vidare.
    Nu har jag inte använt min vagn, inte ens hämtat ut den men själva idéen med kopior är hemsk. Sen kanske det är en hyfsad vagn (fast det tror jag inte) men jag skulle inte köpa en kopia.

• killenkott
    Cresent är ju en kopia av buggan,varför inte köpa the real thing?
    Plus att så som jag har förstått det har ju cresent haft många reklamationer på divan.
  • killenkott

Ja förresten glömde jagju att säga att divan är ju ful,
    medans buggan är TOKSNYGG ....

• imsel

Varför kan jag inte ta bort denna tråd från favoriter...
    Jag hade ju bestämt mig för att inte köpa nån.. Men ändå så sitter jag å läser vad ni skriver och glor på era bilder på vagnarna
    Why do i do this?!

• Vår lilla godis

Har ni sett det här??

news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8310051.stm
    Starka, starka bilder!! Bland det värsta jag har sett i mitt liv! Observera att barnet lever och mår bra, han fick bara en bula på huvudet - otroligt!

Men visst känns det bra att man har en Bugga med fångrem när man ser det?? Ibland har man ju undrat varför det där snöret så nödvändigt ska hänga där på styret (inte så snyggt), men nu ska jag definitivt bli bättre på att använda det!!

• Stargirl
    Oj, jag trodde inte man valde mellan en Cresent och en Bugaboo. Jag trodde att det var helt olika kundgrupper. Men jag tycker att Cresenten är HEMSK!!!! Otroligt otroligt plastig, sladdrig och billig känsla.
    Men förstår om det hänger på priset. Men nu ska ju Kidzshop ha ett erbjudande med en fullt utrystad Bugaboo Frog (som är en cameleon liknande vagn som säljs i USA) komplett med åkpåse, parasoll och skötväska för 7500. Då får man en orginal Bugaboo fast mycket billigare
  • JooCee
    Stargirl skrev 2009-10-16 15:47:26 följande:
    Oj, jag trodde inte man valde mellan en Cresent och en Bugaboo. Jag trodde att det var helt olika kundgrupper. Men jag tycker att Cresenten är HEMSK!!!! Otroligt otroligt plastig, sladdrig och billig känsla. Men förstår om det hänger på priset. Men nu ska ju Kidzshop ha ett erbjudande med en fullt utrystad Bugaboo Frog (som är en cameleon liknande vagn som säljs i USA) komplett med åkpåse, parasoll och skötväska för 7500. Då får man en orginal Bugaboo fast mycket billigare
    Haha, nej det handlar inte om priset.. Jag tycker den verkar praktisk med de infällbara hjulen och lockas lite av att dom har vunnit priser för den osv.
  • Stargirl
    JooCee skrev 2009-10-16 15:59:03 följande:
    Haha, nej det handlar inte om priset.. Jag tycker den verkar praktisk med de infällbara hjulen och lockas lite av att dom har vunnit priser för den osv.
    De har inte vunnit några priser. Jag vill se en pris de vunnit. Isåfall är det en typ den bästa piratkopian lr nåt.
    Det är en Bugaboo kopia rakt igenom..... Infällbara hjulen? Vad ska det vara bra för?

Jag kan berätta att för att inte bli stämd av Bugaboo måste produkten skilja på minst 5 olika punkter på ett unikt sätt. Så kopior måste komma på saker för att skilja sig från Bugaboo. Oftast har dessa saker inget med funktionen att göra.

Du glömmer också bort att Bugaboo har svängart handtag så du kan köra med de stora hjulen först, du kan sätta på vinterhjul, du kan byta tyger, du kan göra om den till en strand kärra, du kan använda sittdelen som en babysitter osv

Cresent har inte utvecklat denna vagn. Det finns exakt likadana vagnar världen över med olika märken. Även i Sverige finns en annan den heter Baby Ace och den har sålts tidigare av Babyproffsen.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19