• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • blomkruka

Ser det inte lustigt ut att gå med en så låg vagn då?
    Jag tycker den är sååå snygg och verkar kanon, det är bara detta jag är lite tveksam till...

• Senap
    blomkruka skrev 2009-10-17 10:43:26 följande:
    Hej! Jag undrar om Cameleon-modellen är väldigt låg? Både jag och min man är långa (1.76 & 1.87) och det ser ut som att man får böja sig vääääldigt långt ner när man ska lägga ner/ta upp barnet? Nu är jag ingen hejjare på hur låga andra vagnar är, jag är bara i v11 så jag har inte provat någon irl
    Alltså jag tycker ni gör det där förstagångsförälder-felet.
    Man fokuserar på att man ska få en bebis och tänker bara på liggdelen - som bebisen sedan inte vill ligga i efter bara 4 månader.

Och så är jag av skolan att antingen ligger bebis i vagnen och är nöjd. Eller också är bebisen i famnen. Så det där med att stå böjd över vagnen har jag inte riktigt fattat varför man ska göra.
    My sugar is raw
  • blomkruka

Hmm, helt sant Shoegirl! Man kanske inte står böjd där så mycket, och lyfta i och ur är väl inte så jobbigt. Det kanske är smidigt att den är låg när barnet är äldre och använder sittvagnen?
    Bra tanke,.,.,

• Senap
    blomkruka skrev 2009-10-17 11:59:03 följande:
    Hmm, helt sant Shoegirl! Man kanske inte står böjd där så mycket, och lyfta i och ur är väl inte så jobbigt. Det kanske är smidigt att den är låg när barnet är äldre och använder sittvagnen? Bra tanke,.,.,
    Nej, jag gör det aldrig.
    Är dottern ledsen tar jag ju upp henne och bär henne i famnen tills hon somnat.

Sittdelen blir ju dessutom lite högre eftersom tyget inte går så långt ned som liggdelens. *svårt att förklara*
    My sugar is raw
  • modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-10-17 10:10:45 följande:
    Va? /inbiten innerstadsbo med färgglad Bugaboo
    bor visserligen i solna men ställer upp i tävlingen länets färggladaste bugga
  • SeriousGangBang
    modestyclara skrev 2009-10-17 12:17:57 följande:
    bor visserligen i solna men ställer upp i tävlingen länets färggladaste bugga
    å ja bor i lilla säffle där allt annat än en svart emmaljunga och babybjörn är udda

så tänk vilka blickar jag och min orange bugga med colorblocks kommer gående speciellt om jag har sjalen på mig med som är lika orange den
  • Mamalicious
    Mamalicious skrev 2009-10-16 14:07:33 följande:
    Hallå i tråden!Kan gissa att den fråga ställt förut, men eftersom jag inte hittar något svar så ställer jag den ändå: Undrar hur Been funkar när det är snö? Jag bor mitt i stan, i mellansverige (dvs inte så ofta jättemycket snö) Jag har en cam idag men är väldigt sugen på att byta till en bee! Ni som kör bee kör ni den året runt eller har ni en alternativ vagn på vintern?
    Ingen bee-innehavare som vill dela med sig av sina erfarenheter?
  • Senap
    SeriousGangBang skrev 2009-10-17 12:24:18 följande:
    å ja bor i lilla säffle där allt annat än en svart emmaljunga och babybjörn är udda så tänk vilka blickar jag och min orange bugga med colorblocks kommer gående speciellt om jag har sjalen på mig med som är lika orange den
    *applåderar*
    My sugar is raw
  • Senap
    Mamalicious skrev 2009-10-17 12:24:45 följande:
    Ingen bee-innehavare som vill dela med sig av sina erfarenheter?
    Har aldrig kört Bee i snö.
    My sugar is raw
  • joasia

fresten, vet ni om man kan köpa åkpåsar i alla färger som funnits till cam eller tas vissa färger bort. Jag vill namligen ha en åkpåse i den gamla oranga färgen - finns de nya i affär eller maste jag leta begagnat? Den vore ju sa fin till min bruna och orange molnsufflett

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19