• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl

Vilken är en cresent och vilken är en Baby ace? Finns massor och massor av likadana vagnar på marknaden. De kommer från samma fabrik....kopior hela bunten.
  • Senap
    JooCee skrev 2009-10-16 15:59:03 följande:
    Haha, nej det handlar inte om priset.. Jag tycker den verkar praktisk med de infällbara hjulen och lockas lite av att dom har vunnit priser för den osv.
    Du vet att man kan köpa sig ett pris va?
    Man kan även beställa en rapport som talar om hur bra ens produkt är.
    Så det där tar jag med en nypa salt.
    /Ingenjören

Jag kan inte råda dig hur du ska göra. Själv tycker jag de infällda hjulen på "Cresents" vagn (de har ju inte direkt utvecklat den själv) är gräsliga. {#lang_emotions_sealed}
    My sugar is raw
  • imaj
    Vår lilla godis skrev 2009-10-16 15:15:31 följande:
    Har ni sett det här?? news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8310051.stm Starka, starka bilder!! Bland det värsta jag har sett i mitt liv! Observera att barnet lever och mår bra, han fick bara en bula på huvudet - otroligt! Men visst känns det bra att man har en Bugga med fångrem när man ser det?? Ibland har man ju undrat varför det där snöret så nödvändigt ska hänga där på styret (inte så snyggt), men nu ska jag definitivt bli bättre på att använda det!!
    Usch mår riktigt dåligt av att se den där filmen... Huuua
  • Stargirl
    JooCee skrev 2009-10-16 15:59:03 följande:
    Haha, nej det handlar inte om priset.. Jag tycker den verkar praktisk med de infällbara hjulen och lockas lite av att dom har vunnit priser för den osv.
    Jag har aldrig sett vilka priser de vunnit. Hur ska ngn ge dem ett pris då de i princip kopierat designen rakt av av Bugaboo? Du kan själv tänka ut vad det är för priser. Förmodligen ngt de köpt.
  • SeriousGangBang
    Stargirl skrev 2009-10-16 16:14:33 följande:
    Vilken är en cresent och vilken är en Baby ace? Finns massor och massor av likadana vagnar på marknaden. De kommer från samma fabrik....kopior hela bunten.
    är ju samma med brio sing och en vagn från ABC design....
  • yrväder

Min syster har en babyace, (ekonomisk fråga) Dvs samma vagn som crescents.

Nu har inte jag kört buggan mer än hos ett par kompisar (men jag är redan frälst ). Men jag har sett den fällas ihop, vänt styret och testat typ alla funktioner

Förutom att crescents kopia är ful är den plastigare, och rackligare än buggan. Dessutom sitter spärrarna för att vända handtaget längst ner på styret (den där runda plastploppen) vilket gör att om du inte har chimpansarmar , så är det ett h-vete att vända styret, man får liksom gå runt och stå från sidan på vagnen för att göra det, och hela ska man vara två, en som trycker in dom och en som flippar över styret. Helst inget man gör för att solen lyser in tex. Världens osmartaste placering....

• JooCee

Haha! Nu ska jag alltså bara övertyga sambon oxå.. Han tycker det är exakt samma vagn.

• JooCee

Tack för all hjälp! Nu är buggan beställd och på väg.. Det gick undan! Det blev en mörkgrå bas och svart topp.. lite tråkigt kanske, men det känns som bra som bas, man lär ju ändå förnya den titt som tätt.

• Stargirl
    JooCee skrev 2009-10-16 17:36:46 följande:
    Tack för all hjälp! Nu är buggan beställd och på väg.. Det gick undan! Det blev en mörkgrå bas och svart topp.. lite tråkigt kanske, men det känns som bra som bas, man lär ju ändå förnya den titt som tätt.
    Hahhaa...du var då inte svår att övertyga Grå bas med svart topp är ju perfekt då kan man byta sen när man tröttnar....för det gö man till slut Buggans svarta skötväska (den nya) är superbra om ni inte bestämt ngt om en skötväska ännu.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19