• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • modestyclara
    SeriousGangBang skrev 2009-10-17 08:00:48 följande:
    passar regnskyddet man får med till cam även till frog?
    Absolut, det blir lite enklare att få på bara
  • modestyclara
    JooCee skrev 2009-10-17 08:45:15 följande:
    Vad ska man diskutera här om man inte får "svammla"? Förstår nog inte riktigt skillnaden på allmänt snack om vagnarna och svammel? Hmmmm
    Här diskuteras bara frågor kring bugaboo-vagnar och i svammeltråden diskuteras pimpning, skötväskor, andra vagnar och lite allt möjligt
  • modestyclara
    SeriousGangBang skrev 2009-10-17 09:00:01 följande:
    funkar den även på gecko?
    Har inte provat men det skulle jag tro...
  • kakana

Fröken Småland skrev 2009-10-17 08:29:24 följande:

Du kan väl köra en fuling annars, säg att du läst att det kommit rapporter där man upptäckt att det är skadliga ämnen i fleece
    Miss Boring skrev 2009-10-17 08:37:44 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-10-17 08:29:24 följande: Det där kan ju få konstiga konsekvenser när pappan sen vägrar ta på barnet fleecetröja... Kör den här istället: Den tjocka fleecen blir väldigt klumpig vid huvudet när barnet blir större, så du kan likaväl köpa ngt annat nu på en gång
    mmm vågar nog inte hitta på nåt hehe :D

har kollat runt nu och det lutar nog åt en offwhite åsså satsa mer på accessories. fint till grå lammskinnspåse i vinter tänker jag mig!

hm..jag vet är färgfegis men så är jag stockholmare också tsss...
  • Senap
    kakana skrev 2009-10-17 09:49:27 följande:
    jag vet är färgfegis men så är jag stockholmare också tsss...
    Va?
    /inbiten innerstadsbo med färgglad Bugaboo
    My sugar is raw
  • kakana
    Shoegirl skrev 2009-10-17 10:10:45 följande:
    Va? /inbiten innerstadsbo med färgglad Bugaboo
    du är modig du! :-P
  • blomkruka

Hej!
    Jag undrar om Cameleon-modellen är väldigt låg? Både jag och min man är långa (1.76 & 1.87) och det ser ut som att man får böja sig vääääldigt långt ner när man ska lägga ner/ta upp barnet?
    Nu är jag ingen hejjare på hur låga andra vagnar är, jag är bara i v11 så jag har inte provat någon irl

• panzermensch
    blomkruka skrev 2009-10-17 10:43:26 följande:
    Hej! Jag undrar om Cameleon-modellen är väldigt låg? Både jag och min man är långa (1.76 & 1.87) och det ser ut som att man får böja sig vääääldigt långt ner när man ska lägga ner/ta upp barnet? Nu är jag ingen hejjare på hur låga andra vagnar är, jag är bara i v11 så jag har inte provat någon irl
    Jag har 176 och tycker barnet är lagom högt upp i cam
  • imaj
    blomkruka skrev 2009-10-17 10:43:26 följande:
    Hej! Jag undrar om Cameleon-modellen är väldigt låg? Både jag och min man är långa (1.76 & 1.87) och det ser ut som att man får böja sig vääääldigt långt ner när man ska lägga ner/ta upp barnet? Nu är jag ingen hejjare på hur låga andra vagnar är, jag är bara i v11 så jag har inte provat någon irl
    Nu är jag inte särskilt lång men jo den är rätt låg. Men bättre att den är för låg än för hög (alla slutet på 90-talets Emmaljunga för de ser rent ut sagt hemska ut då de är så höga). Min sambo är lång (1.91) och han har aldrig klagat på att den är för låg iaf .
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19