• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • JooCee

Fröken Småland skrev 2009-10-18 11:06:01 följande:

Jag går mot strömmen och säger att jag tycker att grå/svart är en jättesnygg kombo. Visst, lite trist men ohhh så stilren och smäcker. Där kommer buggan och dess design verkligen till sin rätt utan att en massa plottriga färger stör intrycket. Sen gillar jag många/starka färger också, det finns en klädsel till varje dag på året helt enkelt
    Jag tycker så klart oxå att den är snygg, hade sambon valt något helt galet hade jag ju sagt i från. Det känns som en bra pimpningsgrund med grå o svart! Jag gillar inte för mycket plotter och färger, men lite är alltid kul!

Dock är jag helt värdelös på att sy.. hur svårt är det egentligen?
  • Denim

I väntan på bebis (BF 9 mars 2010) och på att nya Bee ska komma har jag beställt en Paul Frank filt och en Bugaboo skötväska (nya modellen), nåt får man ju roa sig med under denna långa väntan

• Fröken Småland
    Skruttis1979 skrev 2009-10-18 11:22:44 följande:
    Är det nån som vet om en teutonia mjuklift funkar i Bugaboo Bee??
    Jag tror den blir lite väl bred *gissar*
  • Kajsan
    Skruttis1979 skrev 2009-10-18 11:22:44 följande:
    Är det nån som vet om en teutonia mjuklift funkar i Bugaboo Bee??
    Inge vidare. Phil & Teds funkar bäst.
    Jo just det!
  • Miss Boring

Jag går mot strömmen och säger att jag tycker att grå/svart är en jättesnygg kombo. Visst, lite trist men ohhh så stilren och smäcker. Där kommer buggan och dess design verkligen till sin rätt utan att en massa plottriga färger stör intrycket. Sen gillar jag många/starka färger också, det finns en klädsel till varje dag på året helt enkelt
    Håller med dig! Hade grå bas och svart canvassufflett förra vintern. Den combo jag saknar mest från camen. Tycker det harmonierar med alla grå-svarta detaljerna så blev absolut mest stilrent!

Räknar man att det ska passa till barnens kläder så vinner brun då det nästan alltid finns ngt brunt i dagens barnkläder.
  • Miss Boring

Miss Boring skrev 2009-10-18 11:58:42 följande:

Håller med dig! Hade grå bas och svart canvassufflett förra vintern. Den combo jag saknar mest från camen. Tycker det harmonierar med alla grå-svarta detaljerna så blev absolut mest stilrent!Räknar man att det ska passa till barnens kläder så vinner brun då det nästan alltid finns ngt brunt i dagens barnkläder.
    Glömde... Om jag skulle välja EN bas och ha bara den blev det absolut denim eftersom det knappt är en färg" för mig. Som ett par jeans -passar till allt, både gråsvarta och brun-sandskalan. Och så klart alla glada färger. Är väl bara marin/denim som inte blir så bra.

Tyvärr gillar jag alla baser (mer eller mindre), men föredrar en diskret sak eftersom jag vill kunna byta det andra.... ofta........
  • Fröken Småland
    Miss Boring skrev 2009-10-18 12:02:08 följande:
    Miss Boring skrev 2009-10-18 11:58:42 följande: Glömde... Om jag skulle välja EN bas och ha bara den blev det absolut denim eftersom det knappt är en färg" för mig. Som ett par jeans -passar till allt, både gråsvarta och brun-sandskalan. Och så klart alla glada färger. Är väl bara marin/denim som inte blir så bra.Tyvärr gillar jag alla baser (mer eller mindre), men föredrar en diskret sak eftersom jag vill kunna byta det andra.... ofta........
    Jag har samma "problem", jag gillar alla färgerna! Däremot är nog denim den jag tycker sämst om, vet inte varför.

Om jag bara skulle få ha en enda bas (hemska tanke ) så skulle det sannolikt vara den bruna. Med brun sufflett till *tråkig*
  • Miss Boring

Fröken Småland skrev 2009-10-18 12:14:22 följande:

Jag har samma "problem", jag gillar alla färgerna! Däremot är nog denim den jag tycker sämst om, vet inte varför. Om jag bara skulle få ha en enda bas (hemska tanke ) så skulle det sannolikt vara den bruna. Med brun sufflett till *tråkig*
    Jag måste nog ändå skaffa en camram så jag kan använda mina bruna och sandiga bas.
  • glockenbach

Hej, snälla ni duktiga bugabooproffs:

Jag sitter här och är nära att köpa vad som verkar bli en rätt så billig cameleon på e-bay. Den är från 2007 och inte alltför använd. (Ett år bara.)
    Den färg jag vill ha och allt.

Är det smart eller dumt av mig? Är det nån risk att man får det där trasiga chassit från 2007 som jag hört talas om?

Hjälp snälla, annars måste jag nog chansa och köpa den..!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19