• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • AnaKin Malmö

Tjo! Är det ngn mer än jag som har problem med att sittdelen (till cameleon) liksom säckat ihop?! När jag ska fälla från halvliggande till 90 grader så tar sitsen emot undertill. Likadant tvärtom; dvs från sittläge till liggande. Går ju ett tvärgående stålrör under sitsen, är där det tar emot...

Min vagn är en 05:a, men jag kan inte se att tyget skulle gått sönder någonstans! Dags att kassera ramen eller sitttyget?!
    Tips emottages tacksamt!

• BamMyMan

Hej

Undrar om ni har tips på några bra webshoppar i USA eller Tyskland? (Eller vart helst man kan fynda sig en ny vagn!)
    Från USA spelar inte frakten någon roll då jag har en kompis som har plats och ork att åka hem med en vagn i släp

• Stargirl
    BamMyMan skrev 2009-10-19 10:07:01 följande:
    HejUndrar om ni har tips på några bra webshoppar i USA eller Tyskland? (Eller vart helst man kan fynda sig en ny vagn!)Från USA spelar inte frakten någon roll då jag har en kompis som har plats och ork att åka hem med en vagn i släp
    Just nu kan man fynda nya froggar på Kidzshop!
  • imaj
    BamMyMan skrev 2009-10-19 10:07:01 följande:
    Hej Undrar om ni har tips på några bra webshoppar i USA eller Tyskland? (Eller vart helst man kan fynda sig en ny vagn!) Från USA spelar inte frakten någon roll då jag har en kompis som har plats och ork att åka hem med en vagn i släp
    Pramworld (pramworld.co.uk) i England brukar ibland ha rätt bra paketpriser om man vill köpa babyskydd och allt samtidigt. I USA tror jag Neiman Marcus är rätt bra att ha och göra med, har dock ingen erfarenhet av dem själv..
  • LillaÄlskadePyret

Hej Bugga-experter...jag är supersugen på en Cameleon Denim men i helgen när jag var o provade blev jag ändå osäker...skulle behöva era expertråd, vad på min +/-lista stämmer och vad är bara struntprat?...Tack söta den/de som tar sig tid o hjälpa mig...=)

BUGABOO FÖRDELAR/NACKDELAR:
    +Liten och smidig
    + Denim edition är såååå fin, helt kär i den. Utgår snart så jag måste skynda mig i så fall..
    + Bra testresultat i de tester jag kunnat hitta.
    + Snygg design
    +Många verkar nöjda med sin Bugga.
    + Man kan ha ståbräda om det blir fler barn längre fram
    +Många fina tillbehör
    - Lite svårt att komma åt annars rymligt lastutrymme.
    -Handtaget kändes väääldigt skrangligt (och är ett "välkänt" problem?)
    -Överlag kändes vagnen som lite sämre kvalitet än Teutonia Cosmo?
    -Dyrare än Teutonia Cosmo som jag jämfört med.
    -Barnet hamnar väldigt långt ner och man får böja sig långt ner.

• imaj
    Bara svårt att komma åt med liggdelen på och man vänjer sig snabb hur man ska gå tillväga för att få ner varorna lättare d.v.s. enkelt lyfta bort liggdelen och packa i, vicka liggdelen och packa i eller helt enkelt packa i varorna en och en. Liggdelen har man oftast MAX i 6månader och sen så är varukorgen lätt att komma åt .
    "Skrangligt"? Att handtaget är vickbart upp och ned för till en del av dämpningen.
    Har ingen erfarenhet av Cosmon, men det tilltalar inte mig estetiskt iaf!
    -Dyrare än Teutonia Cosmo som jag jämfört med.
    Jag anser att Cameleonen är värd varenda öre så för mig är priset i slutändan en liten sak.
    -Barnet hamnar väldigt långt ner och man får böja sig långt ner.
    Kan vara jobbigt när man har liggdelen, vad vet jag? Men det är ju som sagt MAX i 6månader, sen efter det 6månaderna är det bara bra att den är rätt låg= mindre fallhöjd om barnet skulle lyckas ta sig ut vagnen.

Hoppas du blev lite "klokare" !
  • starlet
    LillaÄlskadePyret skrev 2009-10-19 10:48:07 följande:
    Hej Bugga-experter...jag är supersugen på en Cameleon Denim men i helgen när jag var o provade blev jag ändå osäker...skulle behöva era expertråd, vad på min +/-lista stämmer och vad är bara struntprat?...Tack söta den/de som tar sig tid o hjälpa mig...=)BUGABOO FÖRDELAR/NACKDELAR:+Liten och smidig+ Denim edition är såååå fin, helt kär i den. Utgår snart så jag måste skynda mig i så fall..+ Bra testresultat i de tester jag kunnat hitta.+ Snygg design+Många verkar nöjda med sin Bugga.+ Man kan ha ståbräda om det blir fler barn längre fram+Många fina tillbehör- Lite svårt att komma åt annars rymligt lastutrymme.-Handtaget kändes väääldigt skrangligt (och är ett "välkänt" problem?)-Överlag kändes vagnen som lite sämre kvalitet än Teutonia Cosmo?-Dyrare än Teutonia Cosmo som jag jämfört med.-Barnet hamnar väldigt långt ner och man får böja sig långt ner.
    Kommer med lite åsikter{#lang_emotions_laughing}

Handtaget ska gå att vicka lite på. Det är en del av fjädringen. Dessutom kan du fälla handtaget rakt över - ngt du inte kan göra på en Cosmo. Cosmon är tyngre och klumpigare och Teutonias hjul är inget vidare tycker jag.
    Liggdelen sitter relativt lågt på Buggan men den har du bara i typ fem månader.
  • Stargirl
    LillaÄlskadePyret skrev 2009-10-19 10:48:07 följande:
    Hej Bugga-experter...jag är supersugen på en Cameleon Denim men i helgen när jag var o provade blev jag ändå osäker...skulle behöva era expertråd, vad på min +/-lista stämmer och vad är bara struntprat?...Tack söta den/de som tar sig tid o hjälpa mig...=)BUGABOO FÖRDELAR/NACKDELAR:+Liten och smidig+ Denim edition är såååå fin, helt kär i den. Utgår snart så jag måste skynda mig i så fall..+ Bra testresultat i de tester jag kunnat hitta.+ Snygg design+Många verkar nöjda med sin Bugga.+ Man kan ha ståbräda om det blir fler barn längre fram+Många fina tillbehör- Lite svårt att komma åt annars rymligt lastutrymme.-Handtaget kändes väääldigt skrangligt (och är ett "välkänt" problem?)-Överlag kändes vagnen som lite sämre kvalitet än Teutonia Cosmo?-Dyrare än Teutonia Cosmo som jag jämfört med.-Barnet hamnar väldigt långt ner och man får böja sig långt ner.
    Fördelarna har du helt rätt i sen så finns deni dessutom med svarta chassit (om det är den du kollat på) helt ljuvlig!! Denim är bara så SNYGGT!
    Nackdelarna svarar jag gärna på.

Ja du har rätt ang varukorgen blir lite svår att komma åt med liggdelen. Dock inte med sittdelen. Liggdelen används trots allt under en väldigt kort tid.
    Handtaget är inte skrangligt enligt mig och inte heller ngt problem. Det är en del av fjädringen.
    Bugaboo har absolut inte sämre kvalitet än Teutonia. Bara att titta på begagnatrpiser. En Bugaboo Cameleon får du massor för begagnat medan en Teutonia sjunker som en sten så fort du rullat ut den från butiken.
    Liggdelens nivån har säkert en 10 cm skillnad mellan Teutonia och Bugaboo. Men det har att göra med tyngdpunkten. En lätt vagn som dessutom är smal måste ha en låg tyngdpunkt för att den inte ska tippa. Teutonian är både bredare och tyngre då kan man placera tyngdpunkten högre. Sittdelarna sitter dock på samma höjd på båda vagnarna.
    Priset, det är dyrare med en Bugaboo än en Teutonia. Sant, men du får ett väldigt bra andrahandsvärde på en Bugga oxå.
  • Senap

Ja, när man har liggdelen är det lite svårt att komma åt korgen. Men man har ju inte liggdelen så länge. Med sittdel på är det inga problem.

Problem? Nej, det är en del av fjädringen. Mycket bekvämare när man kör om handtaget är lite rörligt.

Hahahahahahaha. Eum. Nej. Bugaboo är en av vagnarna med högst kvalitet.
    Jag tycker Cosmon är jätteplastig. {#lang_emotions_sealed}

My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19