LillaÄlskadePyret skrev 2009-10-19 10:48:07 följande:
Hej Bugga-experter...jag är supersugen på en Cameleon Denim men i helgen när jag var o provade blev jag ändå osäker...skulle behöva era expertråd, vad på min +/-lista stämmer och vad är bara struntprat?...Tack söta den/de som tar sig tid o hjälpa mig...=)BUGABOO FÖRDELAR/NACKDELAR:+Liten och smidig+ Denim edition är såååå fin, helt kär i den. Utgår snart så jag måste skynda mig i så fall..+ Bra testresultat i de tester jag kunnat hitta.+ Snygg design+Många verkar nöjda med sin Bugga.+ Man kan ha ståbräda om det blir fler barn längre fram+Många fina tillbehör- Lite svårt att komma åt annars rymligt lastutrymme.-Handtaget kändes väääldigt skrangligt (och är ett "välkänt" problem?)-Överlag kändes vagnen som lite sämre kvalitet än Teutonia Cosmo?-Dyrare än Teutonia Cosmo som jag jämfört med.-Barnet hamnar väldigt långt ner och man får böja sig långt ner.
Fördelarna har du helt rätt i sen så finns deni dessutom med svarta chassit (om det är den du kollat på) helt ljuvlig!! Denim är bara så SNYGGT!
Nackdelarna svarar jag gärna på.
Ja du har rätt ang varukorgen blir lite svår att komma åt med liggdelen. Dock inte med sittdelen. Liggdelen används trots allt under en väldigt kort tid.
Handtaget är inte skrangligt enligt mig och inte heller ngt problem. Det är en del av fjädringen.
Bugaboo har absolut inte sämre kvalitet än Teutonia. Bara att titta på begagnatrpiser. En Bugaboo Cameleon får du massor för begagnat medan en Teutonia sjunker som en sten så fort du rullat ut den från butiken.
Liggdelens nivån har säkert en 10 cm skillnad mellan Teutonia och Bugaboo. Men det har att göra med tyngdpunkten. En lätt vagn som dessutom är smal måste ha en låg tyngdpunkt för att den inte ska tippa. Teutonian är både bredare och tyngre då kan man placera tyngdpunkten högre. Sittdelarna sitter dock på samma höjd på båda vagnarna.
Priset, det är dyrare med en Bugaboo än en Teutonia. Sant, men du får ett väldigt bra andrahandsvärde på en Bugga oxå.