• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Senap
    glockenbach skrev 2009-10-18 13:09:44 följande:
    Hej, snälla ni duktiga bugabooproffs: Jag sitter här och är nära att köpa vad som verkar bli en rätt så billig cameleon på e-bay. Den är från 2007 och inte alltför använd. (Ett år bara.) Den färg jag vill ha och allt. Är det smart eller dumt av mig? Är det nån risk att man får det där trasiga chassit från 2007 som jag hört talas om? Hjälp snälla, annars måste jag nog chansa och köpa den..!
    En risk finns det väl om det är nya chassit och vagnen är från 2007.
    Bugaboo är på eBay bland de mest kopierade varorna så var försiktig.
    My sugar is raw
  • sok
    LR75 skrev 2009-10-17 23:17:52 följande:
    fundilurar på om inte de flesta här har ratat Bugaboo´s skötväska? iaf den "gamla" modellen. den nya är det ju en del som pratat om men den har så bred axelrem så jag tror det blir svårt att använda jujube fästena.
    suck
    jaha
    ja jag tycker inte buggans skötväska är särskilt bra eg men vet inte om det är prio att köpa en ny annan...skulle vilja ha lotuslullaby men.....
  • modestyclara
    JooCee skrev 2009-10-18 08:43:24 följande:
    En Bugga Cam e beställd och på väg! mörkgrå/svart
    Aha, ja tänkte det var nån annan eftersom du skrev helsvart
  • Miss Boring
    Shoegirl skrev 2009-10-18 13:12:06 följande:
    En risk finns det väl om det är nya chassit och vagnen är från 2007.Bugaboo är på eBay bland de mest kopierade varorna så var försiktig.
    Oj, det hade inte jag fattat! Det finns alltså EXAKTA kopior? (Inte baobao och sådana alltså)
  • Senap
    Miss Boring skrev 2009-10-18 14:23:01 följande:
    Oj, det hade inte jag fattat! Det finns alltså EXAKTA kopior? (Inte baobao och sådana alltså)
    Ja, vad jag fattade det som var det exakta kopior. De var från Kina och hade gamla loggan. eBay gick t o m ut med en varning om Bugaboo-kopior.
    Det var iofs ett tag sedan så kanske har de fått fast de som kopierade.
    My sugar is raw
  • livet från ljusa sidan

Åh nu, äntligen efter många om och men och fram och tillbaka så är den beställd!! Tadaaaa det blev en red edition! Jag blev som sagt lite frälst i det svarta chassit, nu hoppas jag bara att det inte är sådant att det skaver sig och blir fult.. någon som vet om det kan bli det? Fick ett topset i fleece också men den enda färgen som fanns kvar var svart och orange och inget egentligen som tillatalade mig men eftersom det var gratis så fick jag väl ta det Det blev iaf svart, men det borde väl inte vara såå svårt att byta? Hade gärna velat ha rött istället...

Men men den får stå kvar i affären för vi har inte direkt plats att förvara den hemma tills bebben kommer i mars! Men åhh vad jag längtar, både efter bebisen och vagnen Haha

• LR75
    Shoegirl skrev 2009-10-18 14:40:49 följande:
    Ja, vad jag fattade det som var det exakta kopior. De var från Kina och hade gamla loggan. eBay gick t o m ut med en varning om Bugaboo-kopior.Det var iofs ett tag sedan så kanske har de fått fast de som kopierade.
    någon som har bild på kopiorna? lägg i bildtråden please. alltså de exakta kopiorna.
  • Senap
    LR75 skrev 2009-10-18 16:31:06 följande:
    någon som har bild på kopiorna? lägg i bildtråden please. alltså de exakta kopiorna.
    Nej, jag rotade runt lite på eBay förrut och då fanns det massor med  Bugaboos från Kina för inga pengar alls. Samtidigt så stod det en varning från eBay att Bugaboo var väldigt utsatt för kopiering och att om en vara är för billig så finns det anledning att vara försiktig, att eBay inte kunde ansvara men att man skulle anmäla utifall osv...
    Men de kanske har försvunnit. Don't know
    De såg iaf ut som en vanlig Frog (mest Frog) men hade gamla loggan de jag såg som var misstänkt billiga.
    My sugar is raw
  • blomkruka

Nu har jag suttit och kollat igenom bildtråderna, SÅ FINA vagnar!! Men en fråga... Finns det så många olika klädslar, eller är ni många som syr själva? Känns som att man måste vara ganska duktigt på att sy för att det ska se ok ut...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19