• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • straw2008
    solouniko skrev 2009-11-13 08:46:12 följande:
    Hej experter! Om jag nu ska köpa en annan, varmare, åkpåse än buggans egna. Tror ni lodger bunker eller elodie är bäst/varmast? Vi har ju rätt kallt här uppe. Nu är det liksom "bara" -7 grader och påsen börjar redan kännas kall. Frågan är bara vilken man ska ha? Har aldrig klämt och känt på lodger IRL, så jag har ingen aning om hur den är. Vad tror ni, vilken ska man välja?
    Vi har en BOZZ som blir en enorm fårskinnsfäll då man fäller ut den, stoppad med dun... jag får komplimanger för den varje dag jag är ute med vagnen.

Denna:

annasbabyshop.jetshop.se/default.aspx

Köpt från just Annas babyshop men det var rea när jag köpte min har jag för mig.
  • troll66

Hej!

Har en frog och behöver en ståbräda till denna men vår hiss är minimal och undrar om någon kan tipsa om den smidigaste ståbrädan som ska vara lätt att ta av och på alternativt tar minimalt med plats då den är i uppfällt läge.

Tack på förhand:)

• Senap
    troll66 skrev 2009-11-13 10:50:11 följande:
    Hej! Har en frog och behöver en ståbräda till denna men vår hiss är minimal och undrar om någon kan tipsa om den smidigaste ståbrädan som ska vara lätt att ta av och på alternativt tar minimalt med plats då den är i uppfällt läge. Tack på förhand:)
    Bugaboos nya ståbräda är absolut lättast att klicka av av dem jag sett på marknaden.
    My sugar is raw
  • Senap
    solouniko skrev 2009-11-13 08:46:12 följande:
    Hej experter! Om jag nu ska köpa en annan, varmare, åkpåse än buggans egna. Tror ni lodger bunker eller elodie är bäst/varmast? Vi har ju rätt kallt här uppe. Nu är det liksom "bara" -7 grader och påsen börjar redan kännas kall. Frågan är bara vilken man ska ha? Har aldrig klämt och känt på lodger IRL, så jag har ingen aning om hur den är. Vad tror ni, vilken ska man välja?
    Lodger Bunker tycker jag.
    My sugar is raw
  • AnniPanni
    killenkott skrev 2009-11-12 21:30:00 följande:
    Jag håller med dig.Men jag brukar börja vid fotänden,och sist sufflan då .Bästa är att ta på det inomhus,i plusgrader alltså.Är det minus är det ju hur svårt som helst .Där av att för ett tag sen efterlyste ett överdrag typ fotsäck man kan ha över åkpåsen,om det bara är lite blåsigt,och duggregn.Inte för att den skulle skydda sufflan,men iaf åkpåsen åtminstone.Någon som kan tipsa .
    har du en bugga påse så är den ju nästan vattentät...eller rättare sagt vattendålig. Den klarar stora mängder vatten innan den blir blöt och om du impregnerar den så klarar den det mesta
  • modestyclara
    straw2008 skrev 2009-11-13 09:48:10 följande:
    Vi har en BOZZ som blir en enorm fårskinnsfäll då man fäller ut den, stoppad med dun... jag får komplimanger för den varje dag jag är ute med vagnen. Denna:annasbabyshop.jetshop.se/default.aspxKöpt från just Annas babyshop men det var rea när jag köpte min har jag för mig.
    åh vad störigt det är med webshopar man inte kan länka till produkten i *muttrar*

jag hittade den, men du den måste vara jättevarm? vad har barnet på sig i den?
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-11-13 11:17:38 följande:
    åh vad störigt det är med webshopar man inte kan länka till produkten i *muttrar* jag hittade den, men du den måste vara jättevarm? vad har barnet på sig i den?
    *gissar på shorts*
    My sugar is raw
  • yrväder

nu vet jag inte hur varm den där åkpåsen är, men där jag jobbar ibland så har dom voksipåsar, och dom är det ju ull i. Mitt i vintern så har barnen ändå overall på sig när dom sover ute, men gränsen går såklart vid 15 minus ungefär, är det kallare sover dom inne.

• sok
    daphniamagna skrev 2009-11-12 21:20:54 följande:
    Jag har inget gummiband på mitt regnskydd..
    nähä...varför inte?
    jag har det iaf...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19