• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • daphniamagna

Jag har inget gummiband på mitt regnskydd..

• killenkott
    sok skrev 2009-11-12 21:02:09 följande:
    ja det tar upp hela korgen under... lite bökigt måste jag säga. Buggans regnskydd ÄR snyggt annars...men jag måste kunna få på det rätt känner jag. Utan att ha sönder vagnen. får kolla upp nåt annat annars...
    Jag håller med dig.
    Men jag brukar börja vid fotänden,och sist sufflan då .
    Bästa är att ta på det inomhus,i plusgrader alltså.Är det minus är det ju hur svårt som helst .

Där av att för ett tag sen efterlyste ett överdrag typ fotsäck man kan ha över åkpåsen,om det bara är lite blåsigt,och duggregn.
    Inte för att den skulle skydda sufflan,men iaf åkpåsen åtminstone.

Någon som kan tipsa .
  • Det ljuva livet
    killenkott skrev 2009-11-12 21:30:00 följande:
    Jag håller med dig. Men jag brukar börja vid fotänden,och sist sufflan då . Bästa är att ta på det inomhus,i plusgrader alltså.Är det minus är det ju hur svårt som helst . Där av att för ett tag sen efterlyste ett överdrag typ fotsäck man kan ha över åkpåsen,om det bara är lite blåsigt,och duggregn. Inte för att den skulle skydda sufflan,men iaf åkpåsen åtminstone. Någon som kan tipsa .
    Jag har sytt en. Bilder finns i mitt galleri.
  • killenkott

Det ljuva livet skrev 2009-11-12 21:34:26 följande:

Kollar genast!!!
  • sok
    killenkott skrev 2009-11-12 21:30:00 följande:
    Jag håller med dig. Men jag brukar börja vid fotänden,och sist sufflan då . Bästa är att ta på det inomhus,i plusgrader alltså.Är det minus är det ju hur svårt som helst . Där av att för ett tag sen efterlyste ett överdrag typ fotsäck man kan ha över åkpåsen,om det bara är lite blåsigt,och duggregn. Inte för att den skulle skydda sufflan,men iaf åkpåsen åtminstone. Någon som kan tipsa .
    aha!
    ja det är tillräckligt svårt inomhus att ta på det.... men ska komma ihåg det, att inte göra det ute.
    det är minus här uppe i norr nu iaf.
  • killenkott

Det ljuva livet skrev 2009-11-12 21:34:26 följande:

Jättefint !
    Har några mått .
    Ska nu tvinga/muta farmor att sy...
    För du vill inte sälja ett va .

sok:ja det ÄR meckigt !
    Men det är ju så snyggt på .
    Vägrar att gå med ett brio överdrag liksom.
    *Någon kan ju få för sig att det är en sing jag är ute å går med*
    *surar*
  • LR75

Miss Boring skrev 2009-11-12 16:28:42 följande:

De är fina! Hoppas du blir nöjd!!!
    det tror jag säkert att jag ska bli! går runt här stolt som en tupp typ.
    bara min kära (läs slöa) make går in och betalar den åt mig...han har lovat att han skall göra det innan midnatt. Hehe...men jnust nu är han ute och guidar en kompis i trädgården. Om dom ser något? Näe kan inte tänka mig det.

Men ni med Petunior, det går ner rätt mycket i den va?
    Har en skiphop idag som rymmer mer än nödvändigt...iofs så lastar jag alltid mat under vagnen men tycker det är bökigt att behöva ha blöjor och sånt där.

Är iaf så nöjd för min Bugga kommer bli såååå fin med den nya väskan.
    Ska försöka fixa bild så fort jag fått hem den.
  • solouniko

Hej experter! Om jag nu ska köpa en annan, varmare, åkpåse än buggans egna. Tror ni lodger bunker eller elodie är bäst/varmast? Vi har ju rätt kallt här uppe. Nu är det liksom "bara" -7 grader och påsen börjar redan kännas kall. Frågan är bara vilken man ska ha? Har aldrig klämt och känt på lodger IRL, så jag har ingen aning om hur den är. Vad tror ni, vilken ska man välja?

Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • AnniPanni
    sok skrev 2009-11-12 21:02:09 följande:
    okejja jag får inte på det helt alltså...jag brukar först ta på det över sufletten (använder liggdelen nu), sen spänner jag fast de där "pinnarna" på sidan, och sne försöker jag dra regnskyddet så att det ska täcka hela vagnen - men får aldrig det över vagn"kanten"/bågen (vad det nu heter)...!!! Utan jag sätter bara gummibandet under.Men det blir inte perfekt.Gör jag rätt? Bara att jag ska dra skyddet ännu hårdare över? tips emottages tacksamt!

ja det tar upp hela korgen under...lite bökigt måste jag säga.Buggans regnskydd ÄR snyggt annars...men jag måste kunna få på det rätt känner jag. Utan att ha sönder vagnen. får kolla upp nåt annat annars...
    Till ligdelen så fungerar det ju ändå ok. Trixigt o perfekt är svårt at få det speciellt om man försöker tråckla på det utomhus, när det redan börjat regnat Jag använde det till liggdele men sen när sittdelen kom på så gav jag upp. Hur mycket man är tråcklade så kändes det som att de små fossingarna hamnade "utanför". Jag köpte ett vanligt Tulsa i en härlig olivgrön färg. Lite stort men sååå praktiskt
  • AnniPanni
    solouniko skrev 2009-11-13 08:46:12 följande:
    Hej experter! Om jag nu ska köpa en annan, varmare, åkpåse än buggans egna. Tror ni lodger bunker eller elodie är bäst/varmast? Vi har ju rätt kallt här uppe. Nu är det liksom "bara" -7 grader och påsen börjar redan kännas kall. Frågan är bara vilken man ska ha? Har aldrig klämt och känt på lodger IRL, så jag har ingen aning om hur den är. Vad tror ni, vilken ska man välja?
    Jag röstar för SImpleWorl påsen (som säljs på Bonti). Finns i en massa härliga färger, är varma gosiga o supersmarta då man kan öppna upp de nertill för små leriga skor Eloide är precis som OTH påsen (UJ) så pass korta/små att har man långa barn så får man inte ner hela barnet.
    Vi har en OTH nusom jag hatar. Emma är 90cm lång och njae den är för liten för henne. Nu är hn så pass stor (22 månader) att den bara används lite då o då.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19