• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Fröken Småland
    modestyclara skrev 2009-11-13 19:31:41 följande:
    japp, hävdar jag med. vet inte vad som hänt med frk småland...måste vara baconfeber minst... :-O
    *fniss*

*hjärnsläpp*
  • Vickan I

Vad har ni för erfarnehet av sommarsufflan? Släpper den i "för" mkt solljus eller är den bra? Vi ska åka utomlands och undrar om den är bra eller rek ni den vanliga sufflan istället?

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Stargirl
    Vickan I skrev 2009-11-14 13:50:33 följande:
    Vad har ni för erfarnehet av sommarsufflan? Släpper den i "för" mkt solljus eller är den bra? Vi ska åka utomlands och undrar om den är bra eller rek ni den vanliga sufflan istället?
    Alltså jag ställer inte barnen i direkt soljus iaf. Jag tycker att den är bra om det är så där extremt hett och luften står stilla. Men då har jag kanske ingen suffla och ett parasoll....men alla gillar att ha det på olika sätt. Vi har haft sommarsufflan som ett sätt att ha ngn rolig färg men jag tycker man kan plocka av sufflan och ha bara parasollet om vädret är superhett.
  • AnniPanni

Vickan I skrev 2009-11-14 13:50:33 följande:

Det kommer ju in endel solljus men jag tycker att den är bra. Jag tycker att det fläktar på rätt så bra med en sommarsuffla, en vanlig skyddar ju den med men jag tycker att det blir för "instängt" (speciellt om man har en mörk färg som blir mkt varm i solljuset).
  • Vickan I
    Stargirl skrev 2009-11-14 13:54:51 följande:
    Alltså jag ställer inte barnen i direkt soljus iaf. Jag tycker att den är bra om det är så där extremt hett och luften står stilla. Men då har jag kanske ingen suffla och ett parasoll....men alla gillar att ha det på olika sätt. Vi har haft sommarsufflan som ett sätt att ha ngn rolig färg men jag tycker man kan plocka av sufflan och ha bara parasollet om vädret är superhett.
    Nä parkerar jag honom blir det ju såklart i skuggan, men tänkte om man var ute och gick lite ibland om mkt sol kom igenom? Kommer inte vara så tokvarmt dit vi ska. Har också funderat på bara parasol.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Stargirl
    Vickan I skrev 2009-11-14 14:18:26 följande:
    Nä parkerar jag honom blir det ju såklart i skuggan, men tänkte om man var ute och gick lite ibland om mkt sol kom igenom? Kommer inte vara så tokvarmt dit vi ska. Har också funderat på bara parasol.
    Näe det tycke jag inte. Inte i ögonen iaf. Men vi tycker att parasollet är mer åretrunt pryl typ en solig vinterdag har vi gärna parasollet Men har även sommarsufflan. Iofs bara i den gamla rosa färgen (som bara finns i fleece).
  • jippy

Jag blir inte klok på regnskyddet! Är det bara för sittdelen eller? Fattar inte hur jag ska kunna få på det på liggdelen... {#lang_emotions_sealed} 

• Senap
    jippy skrev 2009-11-14 15:22:12 följande:
    Jag blir inte klok på regnskyddet! Är det bara för sittdelen eller? Fattar inte hur jag ska kunna få på det på liggdelen...  
    Näh, det fäster ju på ram och sufflett så vad som sitter på ramen spelar ingen roll.
    Vad är det som är svårt?
    Bildsekvens finns i FAQ-bloggen annars.
    My sugar is raw
  • jippy
    Shoegirl skrev 2009-11-14 15:29:28 följande:
    Näh, det fäster ju på ram och sufflett så vad som sitter på ramen spelar ingen roll. Vad är det som är svårt? Bildsekvens finns i FAQ-bloggen annars.
    Tack. Det var inte så svårt, när man gör rätt! {#lang_emotions_wink}
    Såg en tjej på stan med regnskydd på liggdelen och hennes såg inte alls ut som mitt gör. Hmm, men hon kanske inte hade ett original regnskydd. 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19