• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Ia 70
    modestyclara skrev 2009-11-13 21:02:01 följande:
    Ia 70 skrev 2009-11-13 20:59:08 följande: en uttorkande effekt på plasten? *skeptisk* är det nya direktiv från bugaboo? då betyder ju det att det som står i bruksanvisningen är fel? borde det inte gå ut en dementi då?
    När jag var på BONTI för att fråga angående Siliconspray sa de att det var osäkra om de kunde rekommendera det för att de nog väntade på nya direktiv...Deras reparatör sa att han inte använder silicon just för att det har en uttorkande effekt på plastdelarna = det lättare kan bli sprickor eller till o med gå sönder. Det var i alla fall vad de sa till mig.
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • modestyclara

Ia 70 skrev 2009-11-14 16:58:33 följande:

När jag var på BONTI för att fråga angående Siliconspray sa de att det var osäkra om de kunde rekommendera det för att de nog väntade på nya direktiv...Deras reparatör sa att han inte använder silicon just för att det har en uttorkande effekt på plastdelarna = det lättare kan bli sprickor eller till o med gå sönder. Det var i alla fall vad de sa till mig.
    hmm jag lyssnar inte så noga på Bonti
  • panzermensch
    modestyclara skrev 2009-11-14 17:46:26 följande:
    Ia 70 skrev 2009-11-14 16:58:33 följande: hmm jag lyssnar inte så noga på Bonti
    inte jag heller
  • Ia 70
    modestyclara skrev 2009-11-14 17:46:26 följande:
    Ia 70 skrev 2009-11-14 16:58:33 följande: hmm jag lyssnar inte så noga på Bonti
    ja de e ju upp till var o en, men även på Grönmarks sa de att det bästa e att inte använda silicon o att de använder den andra sprayen. jag köpte den o den funkar hur bra som helst.
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • AnniPanni

Ang silikonsprejens vara eller icke vara så har jag ingen aning Men det måste ju vara bättre än att inte smörja alls.

Jag är så tokig att vi kör med vanlig hederlig 5-56 Ett klart måste i alla hem som fungerar likabra på barnvagnar, som gnisslande våningssängar hihi

• sok

var ute idag. nollgradigt. det började snö-hagla eller nåt, så jag drog på regnskyddet (det skyddar ju så inte hagel åker in i vagnen på bebisen också) och nu började jag med gummibandssidan först dvs bakre sidan och sen sist suflettsidan - och jag fick på regnskyddet helt!
    det krävs alltså bara lite kraft.

• MammatillO

Har ni råkat ut för glapp i den svarta runda grejjen på eran vagn ? var på skolan och hälsade på och gick in till verkstan och frågade om jag fick ta lite smörjnings grejjs då det gnisslar så förbannat och det slutade inte , Men om jag rör på vänstra fällnings knappen så slutar det gnissla och enligt versktads snubben så kan det vara glapp i ihopfällnings mekanismen

• modestyclara
    MammatillO skrev 2009-11-14 22:43:22 följande:
    Har ni råkat ut för glapp i den svarta runda grejjen på eran vagn ? var på skolan och hälsade på och gick in till verkstan och frågade om jag fick ta lite smörjnings grejjs då det gnisslar så förbannat och det slutade inte , Men om jag rör på vänstra fällnings knappen så slutar det gnissla och enligt versktads snubben så kan det vara glapp i ihopfällnings mekanismen
    svart rund grej????? menar du navet på chassit? det som har en stor silverknapp?
  • MammatillO

haha ja

modestyclara skrev 2009-11-14 23:02:39 följande:
    svart rund grej????? menar du navet på chassit? det som har en stor silverknapp?
  • modestyclara
    MammatillO skrev 2009-11-14 23:03:08 följande:
    haha ja
    nä inget glapp, men det står ju i bruksanvisningen at tman ska smörja där regelbundet och föra styret fram och tillbaka så att smörjmedlet sprids...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19