• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • mollan nu
    Shoegirl skrev 2009-11-13 10:51:56 följande:
    Bugaboos nya ståbräda är absolut lättast att klicka av av dem jag sett på marknaden.
    vi har minihiss och nya brädan. Tar några sekunder att få av den. Är jättenöjd med den.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Senap
    mollan nu skrev 2009-11-13 16:41:24 följande:
    vi har minihiss och nya brädan. Tar några sekunder att få av den. Är jättenöjd med den.
    *host harkel* Jag har minihiss. I den går inte ens vagnen in.
    My sugar is raw
  • modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-11-13 16:47:44 följande:
    *host harkel* Jag har minihiss. I den går inte ens vagnen in.
    intygar jag fick knappt in mig själv och en ihopfälld bee i den
  • annlu748

På vilket sätt är den nya brädan bättre än den gamla? Är det någon som har bilder på hur man monterar den nya och hur den ser ut?

Hur skulle ni göra om er bräda (den gamla) började gnissla, den är typ en månad gammal och har börja låta samt att det är svårt att få hjulet att svänga

• Fröken Småland
    daphniamagna skrev 2009-11-13 15:38:28 följande:
    jag har ingen aning. har ni ALLA gummiband till regnskyddet?
    De flesta har det inte, det är de nyare vagnarna som har gummiband. Även om de är köpta i butik för inte alltför länge sedan så kan det ändå vara det äldre regnskyddet man fått med.
  • starlet
    annlu748 skrev 2009-11-13 17:05:50 följande:
    På vilket sätt är den nya brädan bättre än den gamla? Är det någon som har bilder på hur man monterar den nya och hur den ser ut?Hur skulle ni göra om er bräda (den gamla) började gnissla, den är typ en månad gammal och har börja låta samt att det är svårt att få hjulet att svänga
    Jag har äntligen hämtat nya brädan idag! Ska montera snart o testa. Slänger in en bild i mitt galleri sen.
  • modestyclara

Fröken Småland skrev 2009-11-13 17:06:46 följande:

De flesta har det inte, det är de nyare vagnarna som har gummiband. Även om de är köpta i butik för inte alltför länge sedan så kan det ändå vara det äldre regnskyddet man fått med.
    nä det är väl tvärtom? de gamla har gummiband på regsnkyddet och de nya saknar?
  • modestyclara
    annlu748 skrev 2009-11-13 17:05:50 följande:
    På vilket sätt är den nya brädan bättre än den gamla? Är det någon som har bilder på hur man monterar den nya och hur den ser ut?Hur skulle ni göra om er bräda (den gamla) började gnissla, den är typ en månad gammal och har börja låta samt att det är svårt att få hjulet att svänga
    ta loss och göra rent hjulet (fastnar ju en massa skit såhär på hösten) och sedan smörja med silikon, skulle jag göra iaf
  • daphniamagna

Fröken Småland skrev 2009-11-13 17:06:46 följande:

förstår jag rätt nu att dom gamla regnskydden HAR INTE gummiband? och dom nya regnskydden HAR gummiband?

jag köpte mkin för 2 veckor sen och har inte gummiband.
    en kompis till mig köpte sin vagn för 1½ år sen och hon har gummiband..
  • sok

min cam är från 07 och jag har gummiband.

var det sitter exakt undrade någon...
    det sitter så att man kan spänna fast det under liggdelens "kant"/ramen på den sida som är mot skötväskan. bakre delen av vagnen.
    (dålig förklaring kanske)
    det är ett svart lite bredare band...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19