• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • MammatillO

Visste inte att man ska föra styret fram och tillbaka då man smörjt , Tack så mycket för hjälpen

Men det är väl detsamma för Frog chassin som cameleon ?

modestyclara skrev 2009-11-14 23:05:28 följande:
    nä inget glapp, men det står ju i bruksanvisningen at tman ska smörja där regelbundet och föra styret fram och tillbaka så att smörjmedlet sprids...
  • modestyclara
    MammatillO skrev 2009-11-14 23:07:43 följande:
    Visste inte att man ska föra styret fram och tillbaka då man smörjt , Tack så mycket för hjälpen Men det är väl detsamma för Frog chassin som cameleon ?
    ja
  • elims

När ska egentligen bugaboo komma med syskonvagn??!!!

Nu e det inte aktuellt än men när vi väl skaffar en vill jag ha en där man kan ha stora barnet sittandes utåt å minstingen innåt, bredvid varandra

Såg denna, ganska "bugga-lik" eller vad säger ni?!!!
    www.firstwheels.nl/sv/city_twin/

• Senap
    elims skrev 2009-11-15 14:29:49 följande:
    När ska egentligen bugaboo komma med syskonvagn??!!! Nu e det inte aktuellt än men när vi väl skaffar en vill jag ha en där man kan ha stora barnet sittandes utåt å minstingen innåt, bredvid varandra Såg denna, ganska "bugga-lik" eller vad säger ni?!!! www.firstwheels.nl/sv/city_twin/
    Om ca ett år ska det komma någon syskonvariant. *se FAQ*
    First wheels twin säljs inte längre i Sverige (vad jag vet) för att det var så mycket reklamationer.
    My sugar is raw
  • MrsNielsen

Hej
    Har köpt en bugaboo,men inte användt den är då jag fortfarande är gravid.
    Ni får ursäkta min dumma fråga men måste veta hur ni gör/gjort.
    I bruksansvisningen så är det inte rekomenderat att bära bebisen i liggdelen om ni nu förstår vad jag menar.Men när vi fick en visning av vagnen i butiken så sa dem att man kunde göra det.
    Tycker att det ser så praktiskt ut om man inte vill väcka barnet.
    Hur har ni gjort???
    Tacksam för svar

• panzermensch
    MrsNielsen skrev 2009-11-15 17:45:59 följande:
    Hej Har köpt en bugaboo,men inte användt den är då jag fortfarande är gravid. Ni får ursäkta min dumma fråga men måste veta hur ni gör/gjort. I bruksansvisningen så är det inte rekomenderat att bära bebisen i liggdelen om ni nu förstår vad jag menar.Men när vi fick en visning av vagnen i butiken så sa dem att man kunde göra det. Tycker att det ser så praktiskt ut om man inte vill väcka barnet. Hur har ni gjort??? Tacksam för svar
    Många gör det men rekommenderas inte göra det för stödbygeln är inte till för det. Även pratat med ÅF som säger nej till att göra det.
  • malinkaunitz
    panzermensch skrev 2009-11-15 17:53:13 följande:
    Många gör det men rekommenderas inte göra det för stödbygeln är inte till för det. Även pratat med ÅF som säger nej till att göra det.
    Det är väldigt olika vad alla ÅF säger.. Vissa säger ja och vissa nej .. Jag själv tror inte det skadar om man gör det bara då och då..
  • LillaJag89
    HejHar köpt en bugaboo,men inte användt den är då jag fortfarande är gravid.Ni får ursäkta min dumma fråga men måste veta hur ni gör/gjort.I bruksansvisningen så är det inte rekomenderat att bära bebisen i liggdelen om ni nu förstår vad jag menar.Men när vi fick en visning av vagnen i butiken så sa dem att man kunde göra det.Tycker att det ser så praktiskt ut om man inte vill väcka barnet.Hur har ni gjort???Tacksam för svar
    vi bar upp dottern i den dagligen från trappen upp, de är 3  våningar. Fast höll alltid en hand under själva liggdelen med. Men vår bygel sitter som sten iaf.
  • modestyclara
    HejHar köpt en bugaboo,men inte användt den är då jag fortfarande är gravid.Ni får ursäkta min dumma fråga men måste veta hur ni gör/gjort.I bruksansvisningen så är det inte rekomenderat att bära bebisen i liggdelen om ni nu förstår vad jag menar.Men när vi fick en visning av vagnen i butiken så sa dem att man kunde göra det.Tycker att det ser så praktiskt ut om man inte vill väcka barnet.Hur har ni gjort???Tacksam för svar
    jag har haft en mjuklift i vagnen hela liggdelsperioden (phil&teds). Då kan jag ställa vagnen i barnvagnsförrådet och sedan bara ta med mig mjuklift med bebbe i
  • Fröken Småland

I instruktionsboken står (väl?) att man inte skall bära i lyftbygeln men på bilderna i Bugaboo-reklam så gör man det... Jag skulle lätt kunna göra det om det fanns behov, fast med en hand under liggdelen i så fall. Men då är det ju lika lätt att hålla i själva ramen *klurar*

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19