• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • daphniamagna

Jag bar min dotter som satt i sittdelen idag. (i bygeln med en hand under)
    Hon är snart 17månader, 11,5 kg..

• Senap
    MrsNielsen skrev 2009-11-15 17:45:59 följande:
    Hej Har köpt en bugaboo,men inte användt den är då jag fortfarande är gravid. Ni får ursäkta min dumma fråga men måste veta hur ni gör/gjort. I bruksansvisningen så är det inte rekomenderat att bära bebisen i liggdelen om ni nu förstår vad jag menar.Men när vi fick en visning av vagnen i butiken så sa dem att man kunde göra det. Tycker att det ser så praktiskt ut om man inte vill väcka barnet. Hur har ni gjort??? Tacksam för svar
    Jag frågade Bugaboo och de sa att den heter ju "carryhandle" just för att man kan bära liggelen med den.

Med sittdelen får man ju ha högre vikt så därför rekommenderas det inte att man bär sittdelen i bygeln (tror jag)
    My sugar is raw
  • Ia 70
    modestyclara skrev 2009-11-15 18:38:41 följande:
    jag har haft en mjuklift i vagnen hela liggdelsperioden (phil&teds). Då kan jag ställa vagnen i barnvagnsförrådet och sedan bara ta med mig mjuklift med bebbe i
    Jag har oxå mjukliften i så mysigt o ombonat då.
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • 3småttingar

Sitter en OiOi carry all bra på cam? Nån som vet om den gråa floral passar bra till den gråa färgen på basen?

• MrsNielsen
    modestyclara skrev 2009-11-15 18:38:41 följande:
    jag har haft en mjuklift i vagnen hela liggdelsperioden (phil&teds). Då kan jag ställa vagnen i barnvagnsförrådet och sedan bara ta med mig mjuklift med bebbe i
    Har du möjligtvis bild på din lift??
    Blev så nyfiken nu
  • tezzi152
    3småttingar skrev 2009-11-16 10:29:22 följande:
    Sitter en OiOi carry all bra på cam? Nån som vet om den gråa floral passar bra till den gråa färgen på basen?
    Jag har svaret senare ikväll
  • Grip

Ni som kan ALLT om Bugaboo, kan jag köpa ett nytt Cameleon-topset till min begagnade Gecko???

• Senap
    Grip skrev 2009-11-16 13:36:22 följande:
    Ni som kan ALLT om Bugaboo, kan jag köpa ett nytt Cameleon-topset till min begagnade Gecko???
    Nja, de kommer vara stora. Suffletten kan man få att sitta någorlunda genom att byta sufflettpinnar till Cam-sufflettpinnar som är längre.
    My sugar is raw
  • Stargirl
    MrsNielsen skrev 2009-11-15 17:45:59 följande:
    HejHar köpt en bugaboo,men inte användt den är då jag fortfarande är gravid.Ni får ursäkta min dumma fråga men måste veta hur ni gör/gjort.I bruksansvisningen så är det inte rekomenderat att bära bebisen i liggdelen om ni nu förstår vad jag menar.Men när vi fick en visning av vagnen i butiken så sa dem att man kunde göra det.Tycker att det ser så praktiskt ut om man inte vill väcka barnet.Hur har ni gjort???Tacksam för svar
    Jag har burit liggdelen i den. Den heter just carryhandle. Så det är nog inga problem. Ska du göra det flera ggr om dagen kanske en liten mjuklift är händigt?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19