• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Senap
    LR75 skrev 2009-11-16 20:50:57 följande:
    Hittade, ja jag behöver få i fyra typ. Brukar iofs aldrig gå åt mer än 2 men nu när fröken äter mat som en häst så har hon tagit för vana att bajsa efter varje mål...så 4 behövs minst. Men jag får helt enkelt lägga ett kit med sånt under vagnen och fylla på när det är slut i väskan.
    Men om hon bajsar efter varje mål så ta henne på toa annars- Win win!
    My sugar is raw
  • LR75
    Shoegirl skrev 2009-11-16 20:52:45 följande:
    Men om hon bajsar efter varje mål så ta henne på toa annars- Win win!
    Jo, fast saken är den att hon gärna gör det medans hon äter...men tanken är god.
    Ska nog testa det när vi är hemma. En dum fråga kanske, men jag är inte så påläst på ämnet. Hur blir det sen när dom är lite toa-inkörda, ratar dom att bajsa i blöja helt? Tänker på om man inte har tillgång till toa eller potta?
  • daphniamagna
    LR75 skrev 2009-11-16 21:00:49 följande:
    Jo, fast saken är den att hon gärna gör det medans hon äter...men tanken är god. Ska nog testa det när vi är hemma. En dum fråga kanske, men jag är inte så påläst på ämnet. Hur blir det sen när dom är lite toa-inkörda, ratar dom att bajsa i blöja helt? Tänker på om man inte har tillgång till toa eller potta?
    Appropå det så såg jag en pappa som tog med sig pottan under vagnen i somras. Pojken vart bajsnödig och pottan togs fram MITT på torget.. haha
  • modestyclara
    LR75 skrev 2009-11-16 21:00:49 följande:
    Jo, fast saken är den att hon gärna gör det medans hon äter...men tanken är god.Ska nog testa det när vi är hemma. En dum fråga kanske, men jag är inte så påläst på ämnet. Hur blir det sen när dom är lite toa-inkörda, ratar dom att bajsa i blöja helt? Tänker på om man inte har tillgång till toa eller potta?
    min dotter bajsar i princip aldrig i blöjan, hon håller sig tills hon får sitta på pottan, men OM det kniper så händer det att det kommer i blöjan...kissa gör hon däremot i blöjan om det går för långt mellan pott-pauserna...
  • LR75

Vi får se, ska börja testa lite hemma. Hon har haft problem mage så jag vill inte stressa henne på något sätt. Men all heder åt er som kör med metoden, jag beundrar er!

Näe nu skall det packas Petunia!

• MrsNielsen
    Stargirl skrev 2009-11-16 15:33:30 följande:
    Jag har burit liggdelen i den. Den heter just carryhandle. Så det är nog inga problem. Ska du göra det flera ggr om dagen kanske en liten mjuklift är händigt?
    Nä,tur att man har hiss annars hade jag fått göra det.
    Tack för hjälpen!
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-11-16 21:02:49 följande:
    min dotter bajsar i princip aldrig i blöjan, hon håller sig tills hon får sitta på pottan, men OM det kniper så händer det att det kommer i blöjan...kissa gör hon däremot i blöjan om det går för långt mellan pott-pauserna...
    samma erfarenhet
    My sugar is raw
  • Senap
    LR75 skrev 2009-11-16 21:08:47 följande:
    Vi får se, ska börja testa lite hemma. Hon har haft problem mage så jag vill inte stressa henne på något sätt. Men all heder åt er som kör med metoden, jag beundrar er! Näe nu skall det packas Petunia!
    Det är ingen metod som stressar barnet. Allt sker på barnets tecken - inte förälderns tycke. Det är alltså inte en pot-träning.
    Problemmagar brukar tvärtom må bra av EC då barnet stimuleras att krysta ordentligt och har bättre ställning än i blöja.

Hmmm dags att starta en EC-tråd kanske. *funderar*
    My sugar is raw
  • Det ljuva livet

*surar*

Vann en blå varukorg men ingen sittdel på tradera nu ikväll.

*surar ännu mer*

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19