• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • modestyclara

Jenny 28 skrev 2009-11-17 13:28:05 följande:

Hej!Är det någon här som kan tipsa om en så liten bil som möjligt där Bugaboo'n får plats (utan att behöva montera isär vagnen)...? Är på jakt efter en "andrabil" men vill helst inte ha en kombi. Var sugen på en Peugeot 206 men tyvärr gick ju inte vagnen in i bagaget.
    va går den inte in i en 206:a?! Vi fick ju in vår knorr nizza (=pansarvagn) om man tog av bakhjulen -då måste ju buggan gå in!
  • ami

Fröken Småland skrev 2009-11-17 14:28:48 följande:

Hahaha, välja bil efter vagnen, så skall det låta! Mitt bidrag i debatten blir att den inte får plats i Toyota Aygo, Citroën C1 och Peugeot 107.
    Har du en Aygo? Har vi ju tänkt att köpa, men då måste ju vagnen få plats.. Om man tar bort ramen då? *hoppas*
  • Fröken Småland
    ami skrev 2009-11-17 18:29:08 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-11-17 14:28:48 följande: Har du en Aygo? Har vi ju tänkt att köpa, men då måste ju vagnen få plats.. Om man tar bort ramen då? *hoppas*
    Japp, vi har en Aygo som andrabil och där får inte en Frog/Gecko/Cameleon plats tyvärr. Enbart chassit är såklart inga problem att stuva ned, men jag vill minnas att man måste ställa det på högkant (om man skall ha hjulen på) och då blir det ju sådär med sikten bakåt {#lang_emotions_undecided} Däremot får en Bee plats, nätt och jämnt, framåtvänd är det ingen risk för repor heller {#lang_emotions_dreamer}. Jag har aldrig varit så förtjust i Bee så jag har sålt min och kör nu runt med en BabyJogger City Mini i Aygon, den passar perfekt utan att sticka upp och skymma sikten (bredden med hjulen hamnar bakom nackkudden) och det finns ändå plats på ena sidan för en stor påse mat och ett paket blöjor

Dock är det väldigt sällan som jag kör några längre turer med barnen i den lilla bilen, utan det blir bara fram och tillbaka till dagis. 

Annars kan man göra som Miss Boring; köra runt med takbox året runt och stuva in en vagn eller två där *överdriver lätt*
  • ami

Fröken Småland skrev 2009-11-17 20:18:57 följande:

Japp, vi har en Aygo som andrabil och där får inte en Frog/Gecko/Cameleon plats tyvärr. Enbart chassit är såklart inga problem att stuva ned, men jag vill minnas att man måste ställa det på högkant (om man skall ha hjulen på) och då blir det ju sådär med sikten bakåt  Däremot får en Bee plats, nätt och jämnt, framåtvänd är det ingen risk för repor heller . Jag har aldrig varit så förtjust i Bee så jag har sålt min och kör nu runt med en BabyJogger City Mini i Aygon, den passar perfekt utan att sticka upp och skymma sikten (bredden med hjulen hamnar bakom nackkudden) och det finns ändå plats på ena sidan för en stor påse mat och ett paket blöjor Dock är det väldigt sällan som jag kör några längre turer med barnen i den lilla bilen, utan det blir bara fram och tillbaka till dagis. Annars kan man göra som Miss Boring; köra runt med takbox året runt och stuva in en vagn eller två där *överdriver lätt*
    Har också sålt Been.. Var nästan på väg att köpa en BJ city mini i somras, men det blev en ny Frog istället Har ju också en större bil, i nödfall får väl ramen sitta på passagerarplats och chassit bak
  • livet från ljusa sidan

Fröken Småland skrev 2009-11-17 20:18:57 följande:

Japp, vi har en Aygo som andrabil och där får inte en Frog/Gecko/Cameleon plats tyvärr. Enbart chassit är såklart inga problem att stuva ned, men jag vill minnas att man måste ställa det på högkant (om man skall ha hjulen på) och då blir det ju sådär med sikten bakåt  Däremot får en Bee plats, nätt och jämnt, framåtvänd är det ingen risk för repor heller . Jag har aldrig varit så förtjust i Bee så jag har sålt min och kör nu runt med en BabyJogger City Mini i Aygon, den passar perfekt utan att sticka upp och skymma sikten (bredden med hjulen hamnar bakom nackkudden) och det finns ändå plats på ena sidan för en stor påse mat och ett paket blöjor Dock är det väldigt sällan som jag kör några längre turer med barnen i den lilla bilen, utan det blir bara fram och tillbaka till dagis.  Annars kan man göra som Miss Boring; köra runt med takbox året runt och stuva in en vagn eller två där *överdriver lätt*
    meee, jag surfade runt innan jag beställde vagnen och ramlade in på en blogg av en tjej som har en aygo och hade en cameleon bara för att det var den enda som gick in.....?? Vad skumt, och lite lurad känner jag mig.... har ju inte provat själv, får väl skylla mig själv....
  • annlu748

Det finns en auktion på tradera nu som ligger under skötväskor, som går ut den 27:e november. OBS INTE MIN AUKTION.

Min fundering är om detta verkligen är en bugga-väska. Jag har inte sett någon sådan tidigare. Men jag erkänner att jag inte är något buggaproffs men tycker iaf att jag är någorlunda uppdaterad.

Sen undrar jag om nya rosa och den nya oranga färgen kan funka tillsammans. Någon som vet och kanske har en bild?

• modestyclara
    annlu748 skrev 2009-11-17 21:40:37 följande:
    Det finns en auktion på tradera nu som ligger under skötväskor, som går ut den 27:e november. OBS INTE MIN AUKTION. Min fundering är om detta verkligen är en bugga-väska. Jag har inte sett någon sådan tidigare. Men jag erkänner att jag inte är något buggaproffs men tycker iaf att jag är någorlunda uppdaterad.Sen undrar jag om nya rosa och den nya oranga färgen kan funka tillsammans. Någon som vet och kanske har en bild?
    rosa/orange finns i mitt galleri...
  • Noiis
    Asereht skrev 2009-11-17 23:39:26 följande:
    Hejjar på så det står härliga till!
    Jag med! *rotar fram pompom*
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19