• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • tezzi152

Frågar igen - Hur har ni bäddat i liggdelen? Har en bugaboo åkpåse, men tycker den blir knölig i.. sen har ja en elodie påse, den passar bra! men har man overall på barnet i samtidigt eller räcker det med en stickad kofta o mössa typ? om man även har ligdelslocket på?!

• Allrona

Jenny 28 skrev 2009-11-17 13:28:05 följande:

Hej!Är det någon här som kan tipsa om en så liten bil som möjligt där Bugaboo'n får plats (utan att behöva montera isär vagnen)...? Är på jakt efter en "andrabil" men vill helst inte ha en kombi. Var sugen på en Peugeot 206 men tyvärr gick ju inte vagnen in i bagaget.
    När jag kör vår lilla bil, en gammal polo, har jag chassit i bagaget och vagndelen i baksätet. Det funkar det också
  • Allrona
    tezzi152 skrev 2009-11-18 11:02:00 följande:
    Frågar igen - Hur har ni bäddat i liggdelen? Har en bugaboo åkpåse, men tycker den blir knölig i.. sen har ja en elodie påse, den passar bra! men har man overall på barnet i samtidigt eller räcker det med en stickad kofta o mössa typ? om man även har ligdelslocket på?!
    Bugaboos åkpåse har jag vikt över madrassen vid huvudet, då blir det inte knöligt.
  • Allrona
    Allrona skrev 2009-11-18 10:58:41 följande:
    Hur mycket är vettigt att ge för ett begagnat sittdelstyg?
    Såg längre bak att det stod att prisfrågor kan anses som annonser. Jag ska till att köpa ett sittdelstyg av en bekant och vill därför veta vad som är ett ok pris. Alltså inte en annons!
  • tezzi152
    Allrona skrev 2009-11-18 11:04:22 följande:
    Bugaboos åkpåse har jag vikt över madrassen vid huvudet, då blir det inte knöligt.
    jag menar knölig vid rumpan, där man egentigen ska ha sittplattan på sitdelen..
  • Tre små älsklingar

Jag kör en gammal ford fiesta och där går hela vagnen in i bagaget utan problem
    Perfekt då jag snart kommer att ha två barn i bilen också..

• Allrona
    tezzi152 skrev 2009-11-18 11:07:08 följande:
    jag menar knölig vid rumpan, där man egentigen ska ha sittplattan på sitdelen..
    Jaha, det har jag inte tänkt på
  • Daniella01

Vilka åkpåsar förutom Bugaboos egna passar i Bugaboo ameleon? (både sittdel och liggdel)

• Fröken Småland
    Daniella01 skrev 2009-11-18 11:57:33 följande:
    Vilka åkpåsar förutom Bugaboos egna passar i Bugaboo ameleon? (både sittdel och liggdel)
    I liggdel passar alla alla. I sittdel passar de skålformade bäst, såsom: elodie, simpleworld, oth, lodger bunker, nomad och säkert en massa andra
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19