• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • LR75

en bugga åkpåse som är svart med grå fleece innuti, är det en frog åkpåse?

tack på förhand!

• panzermensch
    LR75 skrev 2009-11-18 19:27:10 följande:
    en bugga åkpåse som är svart med grå fleece innuti, är det en frog åkpåse? tack på förhand!
    har för mig det
  • Asereht
    LR75 skrev 2009-11-18 19:27:10 följande:
    en bugga åkpåse som är svart med grå fleece innuti, är det en frog åkpåse? tack på förhand!
    japp.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • LR75

mmm hade det på känn...då blir det ingen trade.
    jag gillar inte när det aviker för mycket färgmässigt. hade varit ok om fodret varit svart.

• myHappiness
    myHappiness skrev 2009-11-18 19:26:51 följande:
    Hmmm... funderar vidare... den enda bugaboon jag inte haft än. Borde ju testa, eller? Är 3400 ok för en fin med resebag och parasoll, behöver inte resebagen, så tradera kanske, då blir den ju ännu billigare. Dock bara sittvagn. Hur mycket ska man pruta tro?
    Svarar mig själv, är 2000 rimligt för bara sittvagn utan tillbehör? (gecko)
  • livet från ljusa sidan

Jo angående detta med vagn och in i bilar, jag menar naturligtvis inte att hela vagnen borde få plats utan chassit bara och ha liggdelen inne i bilen.... Menar ni också så eller menar ni alla delar i bagagen?

• LR75
    livet från ljusa sidan skrev 2009-11-18 19:57:15 följande:
    Jo angående detta med vagn och in i bilar, jag menar naturligtvis inte att hela vagnen borde få plats utan chassit bara och ha liggdelen inne i bilen.... Menar ni också så eller menar ni alla delar i bagagen?
    jag får in allt i bagaget oavsett om jag har liggdel eller sittdel till buggan.
    jag kunde även ha min uj med liggdelen på utan problem (alltså utan att plocka bort liggdelen) även fast den då är rätt hög.
    Värt att tillägga är att jag även kunde få in min uj duo samt liggdelen till den och ändå ha ok sikt bak.
    och som tidigare sagt, jag har en 307:a, modell hatchback, årsmodell 2004.
    Skulle aldrig kunna ha liggdelen inne i bilen då jag ofta har fullpott med barn (3 st) + man i bilen.
  • yrväder

det verkar som om dom ska sluta med marin och orange bas till camen, dom är iaf bortplockade på bugaboos hemsida.

• sok
    3småttingar skrev 2009-11-18 16:35:21 följande:
    Använde regnskyddet idag för första gången - shit, det tog tid innan jag förstod hur det skulle vara! Nu när jag vet 100 hur den ska sitta så kanske de går snabbare att få på det?? Känns som man drar sönder den när den ska runt ramen.. Använder ni deras egna eller har ni köpt nått annat också? Den är ju snygg.. men lite krånglig.
    mkt snack om regnskydd här senaste veckan

ja NU vet även jag hur man får på regnskyddet, och det går ju hyffsat snabbt. men ja man får ju kämpa lite
    jag har int eköpt ngt annat.
    det enda kruxet nu är att det ryms ju inte en endaste annan sak i varukorgen, för detta regnskydd tar ju upp all plats...
  • livet från ljusa sidan
    LR75 skrev 2009-11-18 20:03:06 följande:
    jag får in allt i bagaget oavsett om jag har liggdel eller sittdel till buggan. jag kunde även ha min uj med liggdelen på utan problem (alltså utan att plocka bort liggdelen) även fast den då är rätt hög. Värt att tillägga är att jag även kunde få in min uj duo samt liggdelen till den och ändå ha ok sikt bak. och som tidigare sagt, jag har en 307:a, modell hatchback, årsmodell 2004. Skulle aldrig kunna ha liggdelen inne i bilen då jag ofta har fullpott med barn (3 st) + man i bilen.
    wow, inte dåligt!

Vi har ju min aygo bara som andrabil så det kommer bara vara jag och två barn + vagn som mest, annars har vi värsta lyxen med combi
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19