• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • BamMyMan
    MammatillO skrev 2009-09-16 14:15:09 följande:
    Glidande handtag !det har jag haft på det första sen nu är det ett chassi tills om börjat strula för mig och det är att dom vita ihopfällnings plupparna inte fastnar så handtaget åker i golvet även fast sittdelen är på.
    Är det ett vanligt förekommande problem? :-S
  • MammatillO

Bugaboo säger att dom nya inte ska ha problem men dom 2 jag har haft problem med är från det ny "konstruerade" chassit...

vet fler som haft problem med glidande handtag, men det behöver ju inte betyda att alla har problem.

BamMyMan skrev 2009-09-16 14:33:44 följande:
  • Fröken Småland
    BamMyMan skrev 2009-09-16 14:33:44 följande:
    Ja, det är faktiskt ganska vanligt. Eller i alla fall så hör man om det ofta men man hör ju inte om de som det inte är några problem med. Hur som helst så har Bugaboo varit otroligt generösa med reklamationerna på dessa chassin (med rätta förstås) så det är ofarligt att köpa en vagn från butik. Begagnat skulle jag inte köpa en Cameleon med det nyare chassit, utan hellre sikta på det äldre chassit med vingmuttrar i så fall.

Problemet med att "navet" inte låser handtaget är extremt ovanligt, har nog bara hört om det i två-tre fall och jag har hört mycket i min dag
  • Gozzi
    Gozzi skrev 2009-09-15 14:21:49 följande:
    Nä nu blir jag sur!!!Min broms på cammen har pajjat. När man har bromsat den och låser upp den igen så går den liksom inte tillbaka helt, man får dra och greja lite med vaiern (eller hur det stavas ) och då släpper den!Men så skall det väl ändå inte vara??Bläää måste man lämna in vagnen igen, eller fixar man det själv??
    Ingen mera som haft detta problem?
  • starlet
    imsa skrev 2009-09-16 09:10:30 följande:
    det skulle jag kunna göra, kontakta service, så långt har jag inte tänkt, tack =)har pratat med konsumentråpdgivare och de säger att jag har all rätt att reklamera hela vagnen och få tillbaka pengarna. framför allt eftersom det är ett säkerhetsfel enl konsumentrådgivaren. butiken har sagt att det är ok att reklamera hela vagnen, dvs att lämna tillbaka den men övertalar mig alltid att ta ett nytt chassi, så klart, då de slipper betala ut så mkt pengar.så ett chassi till sedan tillbaka eller sälja beg med det nya chassit och köpa ny efter det kanske.
    Men de pengarna är det ju i slutändan Bugaboo som skall stå för, inte butiken?
    Vilken butik har du reklamerat i?
  • imsa
    starlet skrev 2009-09-16 19:03:21 följande:
    Men de pengarna är det ju i slutändan Bugaboo som skall stå för, inte butiken? Vilken butik har du reklamerat i?
    precis så tänker jag med och enl konsumentvägledaren är det så. men Bonti där jag köpt min säger helt annat. att man räknar ut någon procentsats över hur läng tid jag haft den osv så får jag tillbaka kanske hälften om ens det. vilket känns fel.
  • panzermensch
    imsa skrev 2009-09-16 22:06:26 följande:
    precis så tänker jag med och enl konsumentvägledaren är det så. men Bonti där jag köpt min säger helt annat. att man räknar ut någon procentsats över hur läng tid jag haft den osv så får jag tillbaka kanske hälften om ens det. vilket känns fel.
    Då får du hänvisa till ARN
  • note to self

Hihi, nu har jag läst HELA fina FAQ-tråden så nu känner jag mig ganska uppdaterad på Buggan igen!
    Den magiska 12 veckorsgränsen är passerad och vad är det då man tänker på först?
    JO!
    Vad jag ska få pimpa den "gamla" Cam:en med till nya bebisen
    Vad har jag då?
    Hm.... grå bas. Svart fleece. Orange fleece. Denim-top. Röd sommarsuflett. Röd åkpåse.
    Vad vill jag då haaaaaa...... *tänka*
    Offwhite top är ju himla snyggt tycker jag.
    Tokgillar den nygamla orangea corduran också!! Men jag tror inte det blir aktuellt att köpa helt ny bas....... vällen.... *iiiik* eller??

Just nu lat-körs 3,5 åringen i svart bas med orange fleece-sitt och den röda sommarsufletten (ja vi håller fast vid SOMMAR här ) Jag gillar den kombon, härligt glad!

Hur säljer man in ståbräda till en liten tjej som älskar sin Bugga?! Igår var det föreställning av dramaqueen här, tårarna sprutade och det ylades om att få sitta bakom bebisen som hon minsann sett andra storasyskon få göra! (Syftar på en Phil & Ted.......) Hon kommer vara 4 om allt vill sig väl och bebisen kommer när den ska - inte 17 ska vi behöva knöla runt med syskonvagn då??

• FridaLee
    note to self skrev 2009-09-17 09:06:35 följande:
    Hihi, nu har jag läst HELA fina FAQ-tråden så nu känner jag mig ganska uppdaterad på Buggan igen!Den magiska 12 veckorsgränsen är passerad och vad är det då man tänker på först? JO!Vad jag ska få pimpa den "gamla" Cam:en med till nya bebisen Vad har jag då?Hm.... grå bas. Svart fleece. Orange fleece. Denim-top. Röd sommarsuflett. Röd åkpåse.Vad vill jag då haaaaaa...... *tänka*Offwhite top är ju himla snyggt tycker jag.Tokgillar den nygamla orangea corduran också!! Men jag tror inte det blir aktuellt att köpa helt ny bas....... vällen.... *iiiik* eller??Just nu lat-körs 3,5 åringen i svart bas med orange fleece-sitt och den röda sommarsufletten (ja vi håller fast vid SOMMAR här ) Jag gillar den kombon, härligt glad!Hur säljer man in ståbräda till en liten tjej som älskar sin Bugga?! Igår var det föreställning av dramaqueen här, tårarna sprutade och det ylades om att få sitta bakom bebisen som hon minsann sett andra storasyskon få göra! (Syftar på en Phil & Ted.......) Hon kommer vara 4 om allt vill sig väl och bebisen kommer när den ska - inte 17 ska vi behöva knöla runt med syskonvagn då??
    köpte syskonvagn av just samma anledning (min dotter regerade som din) men den blev använd max 5 ggr varav 3 ggr av kusinen (7 mån) och lillasyster (6mån)
  • LillaMiss Piggy

Hur kommer buggan se ut tre fyra år framöver? Tror ni det blir många ändringar eller det tillkommer nya saker på den? Den är ju den perfekta vagnen. Vad kan bli bättre?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19