• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • MammatillO

Just därför fattar jag inte varför dom kommer ut med den nya buggan RED då dom verkar ha exakt samma kassa konstruktion på chassit = MÅNGA fler reklamationer isf.

Rätta mig gärna om jag har fel , men om dom inte fixat till chassi problemen på RED versionen så lär dom ju ha fler reklamationer i framtiden

AnniPanni skrev 2009-09-15 13:06:32 följande:
    Klart att det finns de med 4 kassa chassin Så länge Bugaboo envisas med den nya snyggare men åå så kassa konstruktionen så kommer reklamationerna att fortsätta.Jag har ju reklamerat tre stycken - inte använt det 4:e chassit än då Buggan inte har rullat på *harkel* 3 månader. Testade att köra buggan häromdagen och vart helt förskräckt .. jag ääälsar buggan men nu när Emmsan är 20 mån, 90cm lång o 16 kg så funkar den bara inte alls... Den är såååå ranglig med ett tyngre barn i *tyvärr*
  • Asereht

BdB, jag använder/använde mest väskan som komplement till annan väska eller som extra väska till mig själv. Men det går ned ett par blöjor, ett ombyte, plånbok, nycklar, mobil + lite smått till i själva väskan. Den är liten och slimmad men ändå hyfsat rymlig för sin storlek.

Hittills så har jag oftast haft tre tätisbarn med mig och då kräver det ju lite mer packning än så. Saddlebagen har för mig varit min väska där jag har allt som jag vill ha snabbåtkomligt. Men sedan barnen blivit större så har den ersatt storpackningen och endast fungerat som väska till snabbpack till minstingen.

Jag har den fortfarande kvar och kommer att använda den när lillebror kommer. Jag kommer nog att använda den på ungefär samma sätt då jag är en sån som gärna packar mkt, men det man inte måste ha lättillgängligt kan ju ligga i väska i korgen eller så.

Lånar länk till en väns galleri där hon har bilder på in och utsida på saddlebagen.

www.familjeliv.se/hem/lindadjo/galleri.php%F6tv%E4skor&page=2

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • AnniPanni
    MammatillO skrev 2009-09-15 13:14:18 följande:
    Just därför fattar jag inte varför dom kommer ut med den nya buggan RED då dom verkar ha exakt samma kassa konstruktion på chassit = MÅNGA fler reklamationer isf.Rätta mig gärna om jag har fel , men om dom inte fixat till chassi problemen på RED versionen så lär dom ju ha fler reklamationer i framtiden
    Jo men enligt Bugaboo så finns det inget problem alls med 08 chassina *suck*...
    Skruvarna är ju utbytta o ppnitarna ska ju hålla sååå bra, håller de inte så är det konsumenten som använt vagnen fel *s*.. (märks det att jag haft en del diskussionen ang detta ). Popnitarna ska hålla men jag har nu reklamerat två popnitade chassin o är ytterst tveksam . Sist så ramlade det plötsligt en fjäder och sen rasade hela den svarta plastgrejen på chassit.. ojdå sa bugaboo.. Vi promenerade på en grusväg så skiten måste ha trillat av vibrationer *s*.
    Nä de vägrar erkänna att konstruktionen inte alltid är felfri men godkänner alltid mina reklamationer, lite motsägelsefullt faktiskt...
  • MammatillO

har reklamerat mitt 2.a chassi nu *morr* första så gled handtaget och jag tycker INTE att ett handtag ska börja glida då man går i trappor , inget annat vagns märke med höj/sänkbart handtag har gjort det som jag haft! och det andra vägrar dom vita "plupparna" på handtaget fällas ut så handtaget åker alltid i golvet/marken trots att sittdelen är på.

AnniPanni skrev 2009-09-15 13:22:22 följande:
    Jo men enligt Bugaboo så finns det inget problem alls med 08 chassina *suck*... Skruvarna är ju utbytta o ppnitarna ska ju hålla sååå bra, håller de inte så är det konsumenten som använt vagnen fel *s*.. (märks det att jag haft en del diskussionen ang detta ). Popnitarna ska hålla men jag har nu reklamerat två popnitade chassin o är ytterst tveksam . Sist så ramlade det plötsligt en fjäder och sen rasade hela den svarta plastgrejen på chassit.. ojdå sa bugaboo.. Vi promenerade på en grusväg så skiten måste ha trillat av vibrationer *s*. Nä de vägrar erkänna att konstruktionen inte alltid är felfri men godkänner alltid mina reklamationer, lite motsägelsefullt faktiskt...
  • malinkaunitz
    MammatillO skrev 2009-09-15 13:34:00 följande:
    har reklamerat mitt 2.a chassi nu *morr* första så gled handtaget och jag tycker INTE att ett handtag ska börja glida då man går i trappor , inget annat vagns märke med höj/sänkbart handtag har gjort det som jag haft! och det andra vägrar dom vita "plupparna" på handtaget fällas ut så handtaget åker alltid i golvet/marken trots att sittdelen är på.
    Ja men bugaboo går TYDLIGT yt med att vagnen inte ska dras i trappor och dyligt.
    Vissa vagnar klarar det bättre än andra..
    Jag har inte haft nå krångel alls med min bugga. Men jag drar aldrig upp den för en trappa heller.. Men det är olika.
    Köp då en vagn som ska klara av att dras i trappor.. Istället för och hålla på och reklamera chassin ..
  • Jarnis

Nu behöver jag lite smakråd! 

Vilken åkpåse skulle ni välja till en cam i heldenim? Jag vill inte ha rosa eftersom jag hade rosa topset i somras och har tröttnat på det.
  • Gozzi

Nä nu blir jag sur!!!
    Min broms på cammen har pajjat. När man har bromsat den och låser upp den igen så går den liksom inte tillbaka helt, man får dra och greja lite med vaiern (eller hur det stavas ) och då släpper den!
    Men så skall det väl ändå inte vara??
    Bläää måste man lämna in vagnen igen, eller fixar man det själv??

• Allra käraste min

Hjälp!

Idag skulle jag ta av adapters till babyskyddet (Maxi cosi) och får inte av dem! De sitter som berget. Från vagnen (chassit) är det inga problem, men de sitter fast i babyskyddet. Hur gör jag???

• MammatillO

läs !

Ett chassi har jag reklamerat pga glidande handtag ! sen har jag inte dragit det andra i trappan ..

Men men en vagn för 10 000 skall hålla då min brio för 4 000 :- håller för typ allt.

malinkaunitz skrev 2009-09-15 14:01:44 följande:
    Ja men bugaboo går TYDLIGT yt med att vagnen inte ska dras i trappor och dyligt.Vissa vagnar klarar det bättre än andra..Jag har inte haft nå krångel alls med min bugga. Men jag drar aldrig upp den för en trappa heller.. Men det är olika.Köp då en vagn som ska klara av att dras i trappor.. Istället för och hålla på och reklamera chassin ..
  • AnniPanni
    malinkaunitz skrev 2009-09-15 14:01:44 följande:
    Ja men bugaboo går TYDLIGT yt med att vagnen inte ska dras i trappor och dyligt.Vissa vagnar klarar det bättre än andra..Jag har inte haft nå krångel alls med min bugga. Men jag drar aldrig upp den för en trappa heller.. Men det är olika.Köp då en vagn som ska klara av att dras i trappor.. Istället för och hålla på och reklamera chassin ..
    Jag har inte dragit någon av mina i trappor med barn i - dock ca 5 trappsteg varje dag UTAN barn i (eller mer än regnskyddet i varukorgen eller väska på)och det räcker för att handtaget ska ge upp - det är ju inte riktigt ok faktiskt...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19