• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • malinkaunitz
    Jossanjo skrev 2009-09-15 19:36:03 följande:
    Men frog chassi har väl inte höj och sänkbart handtag? Jag är bara 161 och min sambo 183...
    Men du behöver ju inte oroa dig för det.. jag har ALDRIG haft problem. och köper gladligen en RED :D det är ju olika. sen finns det alltid något problem med alla märken..
  • Fröken Småland
    Jossanjo skrev 2009-09-15 19:36:03 följande:
    Men frog chassi har väl inte höj och sänkbart handtag? Jag är bara 161 och min sambo 183...
    Jag är 155 och min man 186 och ingen av oss har problem med höjden på Frogs chassi. Det är två-tre cm högre än Cameleons lägsta läge fast om jag skall vara riktigt petig så tycker jag att även Cameleon egentligen har liiite för högt handtag för mig. Men man vänjer sig och som sagt; jag har inga problem med höjden trots att jag bara är tre äpplen hög

Men i den bästa av världar så hade Bugaboo haft knäledshandtag. Jag kör Swift ute på landet och den går att ställa lågt när jag skall uppför jobbiga backar
  • Kavat

Haha! Köpabarnvagn gör reklam på blocket för bugga vinterhjul, men de har inga på hemsidan!

• Fröken Småland
    Kavat skrev 2009-09-15 20:10:22 följande:
    Haha! Köpabarnvagn gör reklam på blocket för bugga vinterhjul, men de har inga på hemsidan!
    Klantigt...
  • imaj
    SeriousGangBang skrev 2009-09-15 16:20:48 följande:
    i söndags kom lillasyster men vi är fortfarande kvar på sjukan pga blåsljud på hjärtat... å jag som vill hem till vagnen undrar om de visste vad ja längtat så det gör det på rent djävulskap hihi nej jag vet ju att det är för hennes skull.. men ändå
    Grattis!
    Hoppas lillgumman kryar på sig snart så ni får åka hem !
  • imaj
    Jossanjo skrev 2009-09-15 18:53:58 följande:
    Hmm nu blir jag lite konfunderad, trodde chassi-problemet var åtgärdat och att det bara var 08 chassina som var problem. Skall man inte köpa en bugga nu, skall man följa strömmen och ta Emmaljungan, jag känner ingen som haft problem med dessa. Brion tycker jag är ful och känns plastig. Vill så gärna ha en bugga ju...
    Emmaljunga är det barnvagnsmärke som har mest förekommande reklammationer hos de flesta barnvagnsförsäljare. Och på det så har de bara en garanti på 6mån (Bugaboo har ju 2år) och efter de 6månaderna måste alltså du bevisa att det är ett konstruktionsfel och inte ett handhavandefel om vagnen går sönder. Mitt tips är att se förbi de glidande chassit hos Bugaboo och köpa vagnen om den tilltalar dig bäst då du annars kommer ångra dig ... För trots allt så har de flesta inget problem med chassit och om du får de så är det bara att reklammera !
  • SeriousGangBang
    Kavat skrev 2009-09-15 20:10:22 följande:
    vilken butik är det? den i karlstad eller?
    imaj skrev 2009-09-15 20:25:28 följande:
    Grattis!Hoppas lillgumman kryar på sig snart så ni får åka hem !
    tack
    hoppas jag med på
  • Jarnis

Tack för alla färgråd på åkpåse! Det verkar vara flest som gillar den vita. Det är den jag har funderat på också men tvekar lite eftersom jag har en vit åkpåse från simpleworld att använda den kallaste tiden. Om jag bara kunde motivera att man måste ha flera för att variera sig med. Då skulle jag ta en vit, en röd och en gul paul frank!!

• imaj
    Jarnis skrev 2009-09-15 21:33:44 följande:
    Tack för alla färgråd på åkpåse! Det verkar vara flest som gillar den vita. Det är den jag har funderat på också men tvekar lite eftersom jag har en vit åkpåse från simpleworld att använda den kallaste tiden. Om jag bara kunde motivera att man måste ha flera för att variera sig med. Då skulle jag ta en vit, en röd och en gul paul frank!!
    Tycker du ska köpa en röd, superfint till denim ju !
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19