• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • SeriousGangBang
    SeriousGangBang skrev 2009-09-15 22:41:21 följande:
    det va där jag köpte min vagn, i butiken alltså. och de har en hel del delar till buggaboo.men de har inte nåt ute på sin hemsida ju, det står väldigt dåligt där, iaf sist jag kollade.men de är toppen att ha med att göra!!! iaf personlig kontakt
    de har bla sponsrat avd10 (BIVA neo) med barnvagnar tror jag.
    iaf står det en hel del vagnar som har deras tryck på tyget...
  • Kavat
    SeriousGangBang skrev 2009-09-15 22:42:40 följande:
    de har bla sponsrat avd10 (BIVA neo) med barnvagnar tror jag. iaf står det en hel del vagnar som har deras tryck på tyget...
    Schysst. Jag har bara sett enstaka retrovagnar där jag varit.
    Men gissar att det inte är buggor de sponsrat med.

Kan du inte köra runt lillan i korridoren och gå in vagnen? Jag hade också varit sprickfärdig, fast jag hade nog inte kunnat hålla mig å andra sidan utan testat med äldre barnen.
  • imsa

det skulle jag kunna göra, kontakta service, så långt har jag inte tänkt, tack =)

har pratat med konsumentråpdgivare och de säger att jag har all rätt att reklamera hela vagnen och få tillbaka pengarna. framför allt eftersom det är ett säkerhetsfel enl konsumentrådgivaren.

butiken har sagt att det är ok att reklamera hela vagnen, dvs att lämna tillbaka den men övertalar mig alltid att ta ett nytt chassi, så klart, då de slipper betala ut så mkt pengar.
    så ett chassi till sedan tillbaka eller sälja beg med det nya chassit och köpa ny efter det kanske.

Noas mamma skrev 2009-09-14 22:59:28 följande:
    angående sufletterna så vet jag tyvörr inte vad du kan göra själv. kontakta bugaboos service och hör? sen om nästa chassi oxå skulle gå sönder så skulle jag ta råd hos konsument vägledare för att få veta vad du har för rättigheter och om det är gilltigt att lämna igen vagnen. det skulle jag iof göra redan nu och om det är så att du endå inte ska ha kvar vagnen så sälj den redan nu med det nya chassit om du inte har en chans att lämna tillbaka vagnen. men sen så får vi ju hoppas att detta chassi håller. finns ju egentligen inget som säger att det ska gå sönder. och iom att du har godkännt att reklamera så kan du ju inte säga nu när du får nytt chassi att du vill lämna tillbaka vagnen
  • Noiis
    imsa skrev 2009-09-16 09:10:30 följande:
    det skulle jag kunna göra, kontakta service, så långt har jag inte tänkt, tack =) har pratat med konsumentråpdgivare och de säger att jag har all rätt att reklamera hela vagnen och få tillbaka pengarna. framför allt eftersom det är ett säkerhetsfel enl konsumentrådgivaren. butiken har sagt att det är ok att reklamera hela vagnen, dvs att lämna tillbaka den men övertalar mig alltid att ta ett nytt chassi, så klart, då de slipper betala ut så mkt pengar. så ett chassi till sedan tillbaka eller sälja beg med det nya chassit och köpa ny efter det kanske.
    jag läste på om detta igår och man kan tydligen lämna tillbaka vagnen även om den snart är hel. gör de som känns bäst. men med sufletterna så e de nog bäst att kontakta bugaboo direkt.
  • Asereht
    Kavat skrev 2009-09-15 20:10:22 följande:
    Haha! Köpabarnvagn gör reklam på blocket för bugga vinterhjul, men de har inga på hemsidan!
    Jodå det har dom faktiskt men man måste leta sig fram vilket inte är så smart när man annonserar sådär. Tyvärr ligger de inte på direktlänken bugabootillbehör utan man får gå in på barnvagnstillbehör och välja bugaboo, då dyker de upp.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • BamMyMan
    imsa skrev 2009-09-16 09:10:30 följande:
    det skulle jag kunna göra, kontakta service, så långt har jag inte tänkt, tack =)har pratat med konsumentråpdgivare och de säger att jag har all rätt att reklamera hela vagnen och få tillbaka pengarna. framför allt eftersom det är ett säkerhetsfel enl konsumentrådgivaren. butiken har sagt att det är ok att reklamera hela vagnen, dvs att lämna tillbaka den men övertalar mig alltid att ta ett nytt chassi, så klart, då de slipper betala ut så mkt pengar.så ett chassi till sedan tillbaka eller sälja beg med det nya chassit och köpa ny efter det kanske.
    Vad är det för fel med chassit hela tiden?
    Finns det några "vanligt förekommande" reklamationer på vagnarna? (Tänker främst på Cam)
  • MammatillO

Glidande handtag !

det har jag haft på det första sen nu är det ett chassi tills om börjat strula för mig och det är att dom vita ihopfällnings plupparna inte fastnar så handtaget åker i golvet även fast sittdelen är på.

BamMyMan skrev 2009-09-16 14:02:00 följande:
    Vad är det för fel med chassit hela tiden? Finns det några "vanligt förekommande" reklamationer på vagnarna? (Tänker främst på Cam)
  • hedvigsmamma

Vill höra skvallret om att en ny bee är på väg. Någon som sitter på inf0?

• Fröken Småland
    hedvigsmamma skrev 2009-09-16 14:26:50 följande:
    Vill höra skvallret om att en ny bee är på väg. Någon som sitter på inf0?
    Kolla de två senaste inläggen i FAQ-bloggen, där står det lite om nya Bee

Förresten, imorgon är det ju torsdag = Stargirl i Köln . Jag hade tänkt åka till stan och shoppa imorgon men det är nog bäst att sitta här och bevaka eventuella sensationer
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19