• Coming Soon

Kanintråd #11

Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!

Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..

ALLA ÄR VÄLKOMNA!

• Svar på tråden Kanintråd #11
  • Liten men Klok

jag står i valet och kvalet om jag ska kastrera min lilla hane på 2år, han har bröjat bli argressiv i buren men annars är han som vanligt. Har inte haft honom så länge. Han är en omplacerings kanin

• 3 barns mor

hej hoppar in och frågar lite här. funderar på att köpa en kanin har ni nåt tips på nån bar uppfödare i stockholm antingen på dvärgvädur eller lejonhuvad kanin ?

• mlinz
    3 barns mor skrev 2011-01-25 09:49:40 följande:
    hej hoppar in och frågar lite här. funderar på att köpa en kanin har ni nåt tips på nån bar uppfödare i stockholm antingen på dvärgvädur eller lejonhuvad kanin ?
    Googla på Kolartorpets kaniner, de finns utanför uppsala. Kika annars in på skaf.info , klicka dig vidare till länkar och sedan rätt länsförening, där hittar du uppfödare :) 
  • blueberry4

Hej hej kanintråden!
    Jag har två inomhuskaniner! En angora/dvärgvädur och en Löwen/hermelin blandraser alltså men helt underbara!
    Snälla och vänliga och bits aldrig inte ens när dottern retar dem!
    Det förälskade kaninparet har fått en kull bebisar som nu fått nya hem. Så vad prats det om här inne då?

• Buster78

har tänkt börja lite hoppning med min rexkanin.....
    Är ute efter tips i långa rader...
    Hur ska jag börja?
    vad bör jag tänka på?

• buffybus

Hej här är en som e ny på kanin området. Älskar min dvärgvädursksnin :) han e så cool. Han slänger sig ofta på sidan i buren o sträcker ut sig måste betyda att han trivs :) har haft honom ute varje dag. Men han springer gärna in i sitt hus o gömmer sig. Är det ok att lyfta på huset o ta ut han el dumt? Försöker ha han fritt på golvet men han vill inte. Vi har ju en schäfer som brukar flåsa vid hans bur men hon är instängd när kaninen ska ut men tror han har henne i baktanken o därför lite rädd? Men dem sniffar på varann genom buren hehe ;)

André -08 & Emma -09
  • Liten men Klok

Min lilla kille här hemma har kommit in en fas och han ska mysa hela tiden. Man får klappa honom och bära honom och bara mysa. Har inte hänt förut då han har alltid haft en tendens till att bli aggressiv men nu känns det som om vi är på rätt väg =) han är 2 år

• Coming Soon

Kikar in i min "gamla" tråd. Va kul att den lever...

• na96gen

jag skall para min yngsta kanin i år men undrar när är rätt tillfälle .., efter fällning står det .. men när vet jag att hon fällt ?

någon som har tips

ha en bra dag

Svar på tråden Kanintråd #11