• Coming Soon

Kanintråd #11

Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!

Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..

ALLA ÄR VÄLKOMNA!

• Svar på tråden Kanintråd #11
  • mlinz

Vilket dygn är hon på? Mina honor brukar boa precis innan de föder, så jag brukar städa buren bara några dagar innan :)

Jo, mina hanar är också mest sociala :)

• na96gen

ja men då vågar jag
    kanske inte skall ha spån i buren nu om hon släpar in allt ... hmm ..  bättre med hö ? ...

hon började boa i pottan så det var liksom dax att ställa in bolådan.. de är så söta.

• mlinz

nej, ha ett rejält spånlager och massa hö, de får plats med men är man tror när de pressar ihop det :P 

• na96gen

nustädat och fint men hon släpar in allt ändå .. ja du .. hon får la ha det så då .. ca 8 dagar kvar ..
    skall bli så kul och spännande

• Empisen

Mysigt med fler som väntar små^^ Min hona är på dag 17 idag så hon skall ha under påskhelgen :)
    Vad har ni för raser/blandraser?

• na96gen
    Empisen skrev 2011-04-12 12:54:03 följande:
    Mysigt med fler som väntar små^^ Min hona är på dag 17 idag så hon skall ha under påskhelgen :)
    Vad har ni för raser/blandraser?
    jag har dvärgvädur
    3 stycken , en blå hona, en madagaskar hane, och en svart manteltecknad hona
  • mlinz

Jag har en lejonhuvad dvärgvädur och 15 dvärgvädurar. I blått, svart, viltgrå och viltblå :)

• na96gen

kaninhonan vi parade är planerad den 20/4 men har nu slutat äta ,,,, hmm
    skall jag vara orolig eller är allt som det skall vara ?
    ligger mest o vilar

• Ari Gold

Oj...jag måste ha en underlig sorts kanin då för min skulle aldrig nöjja sig med att sitta i en bur och gnaga på nån pinne. Hon far och flänger över hela tomten, älskar att sträcka ut i riktiga språng och att gräva i jorden.

Även på vitntern är hon ute dagligen, fast i en rastgård/hönsgård. Verkar aldrig frysa men hon har sjuktmycket päls å andra sidan.

• mlinz

Nej, kaniner fryser som sagt inte på vintern :) de burrar ju upp pälsen och skapar sin egen isolering, det är därför man inte ska klappa dem för mycket osv på vintern

Svar på tråden Kanintråd #11