Kanintråd #11
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Vilket dygn är hon på? Mina honor brukar boa precis innan de föder, så jag brukar städa buren bara några dagar innan :)
Jo, mina hanar är också mest sociala :)
ja men då vågar jag
kanske inte skall ha spån i buren nu om hon släpar in allt ... hmm .. bättre med hö ? ...
hon började boa i pottan så det var liksom dax att ställa in bolådan.. de är så söta.
nej, ha ett rejält spånlager och massa hö, de får plats med men är man tror när de pressar ihop det :P
nustädat och fint men hon släpar in allt ändå .. ja du .. hon får la ha det så då .. ca 8 dagar kvar ..
skall bli så kul och spännande
Mysigt med fler som väntar små^^ Min hona är på dag 17 idag så hon skall ha under påskhelgen :)
Vad har ni för raser/blandraser?
Jag har en lejonhuvad dvärgvädur och 15 dvärgvädurar. I blått, svart, viltgrå och viltblå :)
kaninhonan vi parade är planerad den 20/4 men har nu slutat äta ,,,, hmm
skall jag vara orolig eller är allt som det skall vara ?
ligger mest o vilar
Oj...jag måste ha en underlig sorts kanin då för min skulle aldrig nöjja sig med att sitta i en bur och gnaga på nån pinne. Hon far och flänger över hela tomten, älskar att sträcka ut i riktiga språng och att gräva i jorden.
Även på vitntern är hon ute dagligen, fast i en rastgård/hönsgård. Verkar aldrig frysa men hon har sjuktmycket päls å andra sidan.
Nej, kaniner fryser som sagt inte på vintern :) de burrar ju upp pälsen och skapar sin egen isolering, det är därför man inte ska klappa dem för mycket osv på vintern