Kanintråd #11
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Jag har en treårig kaninhane, Ebbot!
bild
bild
bild
Han upphittades utanför stallet för två år sedan, och vi tog hem honom efter ett tag när ingen ägare kunde hittas. Han har charmat mig och min man totalt
han som va lite tveksam till kanin i början ringer ibland bara för att berätta om nåt kul han har gjort eller skickar ett mms på dem två när de myser i soffan tillsammans!
Ebbot bor i sin bur i vardagsrummet, han älskar att va lös i lägenheten och följer efter oss for att kolla vad vi håller på med. Om han inte får tillräckligt med uppmärksamhet kommer han o krafsar o drar en i byxbenet för att få sig en liten klapp
Favorittillhållen är under skrivbordet (obs! bilden är gammal, finns inga sladdar han kan komma åt längre...) han ligger gärna där utsträckt o vilar mellan varven, eller så leker han i sin kattunnel springer igenom i racerfart stannar o krafsar o bökar lite där inne o så. Sen är det förstås mysigt att sitta i soffan o bli kelad med av matte o husse o få sig en liten brödsmula eller en bit banan då och då 
Men visst har han sina dagar oxå... När han äter upp soffbenen, river loss stora bitar av tapeten (senast av den nytapetserade röda hallväggen) eller gräver i parketten. Men men, det är väl bara att stå ut! Han är ju vårat lilla charmtroll och älskade pälsboll så mycket har man ju överseende med.
Här om dagen var vi ute för första gången i år i vårsolen och utforskade grannskapet, det va kul om än lite läskigt med alla katter. Tråkigt bara att folk ska skräpa ner så, fullt av hundskit, fimpar o godispapper mm överallt! Det som göms i snö... 
Nu har Hello Kitty blivit Mamma.
så det var la därför hon åt 
Barnen är tokstolta och vill gärna kika i bolådan men vi skal göra det imorgon för att se hur många och om de lever etc ...
Någon som tips på hur man stör honan så lite som möjligt ?
Åh Grattis till ungarna!
Min kanin heter också Hello Kitty, det känns lite felplacerat på en kanin men så blir det väl när ungarna får bestämma.
Vår Kitty har tyvärr inte någon man så nu är hon helt desperat vårpilsk. Hon har försökt parasig med både katten och ankan.
Skulle vilja para henne och få ungar men vill isåfall hitta en hane av samma sort, annars kanske det blir jätekonstiga ungar.
nä vad trist ,., det är tre men ingen av dem verkar leva ...
Men vi får la se imorgon hur det är
Ni som har haft kullar tidigare .. hur ser pigga nyfödda bebisar ut ?
torra varma små nakna korvar, oftast (förhoppningsvis) med en riktigt go och rund mage.
Hoppas allt går väl med dem! :)
vad menar du med jättekonstiga ungar? Visst, de kommer inte se ut som varken mamma eller pappan kanske men det blir inget fel på dem.
Har själv 15 korsningar.
torra varma små nakna korvar, oftast (förhoppningsvis) med en riktigt go och rund mage.
vad menar du med jättekonstiga ungar? Visst, de kommer inte se ut som varken mamma eller pappan kanske men det blir inget fel på dem.
Har själv 15 korsningar.
Tyvärr inga förslag att komma med då jag har ytterst svårt att se att det kan bli "fula" kaninungar :) men smaken är ju naturligtvis som baken. :)
En tanke är dock att om du inte har plats för ungar som inte blir sålda, ta ingen kull alls då. Att ungarna är söta är ingen garanti för att de blir sålda!
Hej!
Har varit medlem på Fl ett bra tag men visste inte att det fanns kanin trådar.
Jag har en angora/lejonkanin hane på 2,5 år. Han bor inne i ett eget rum och är en riktig kelgris men väldigt busig.
mlinz:
var in och kikade på din hemsida.. och ser att du har fått två bebisar i svart .. Om någon av dem är en hona, får jag handla den av dig då
?