• Coming Soon

Kanintråd #11

Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!

Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..

ALLA ÄR VÄLKOMNA!

• Svar på tråden Kanintråd #11
  • buffybus

Min kanin har fått en kompis en marsvins hona. Doris o Bosse

André -08 & Emma -09
  • jen85
    LUX GNAGARBUR harald nyborg

nån som har efarenhet av denna?
  • Coming Soon
    Hallon4 skrev 2011-02-21 11:56:51 följande:
    Någon med kanin från Humlevägens kaniner?
    Hon har fantastiska kaniner. Flera av mina finns där...
  • na96gen

Den 20/3 parades våra kaniner. Så här väntas det kaninbebisar.. runt den 20/4
    skall bli så spännande

• mlinz

Har en kull på 2 överlevande ungar här hemma, 1 v imorgon ;) väntar 5 kullar till inom en månad

• na96gen
    mlinz skrev 2011-04-06 00:08:03 följande:
    Har en kull på 2 överlevande ungar här hemma, 1 v imorgon ;) väntar 5 kullar till inom en månad
    har du kaningård ? vad har du för sort/sorter och färger?
  • mlinz

Jag föder upp dvärgvädurar, främst i blått och svart men i år kommer det bli viltblått och viltgrått också :) till utställning och med stamtavla då

• na96gen
    mlinz skrev 2011-04-07 14:26:09 följande:
    Jag föder upp dvärgvädurar, främst i blått och svart men i år kommer det bli viltblått och viltgrått också :) till utställning och med stamtavla då
    ja men vad kul. Honan vi parade nu är blå och så vacker
    Var bor du någonstans ?
    min gubbe skulle så gärna vilja ha en svart kanin
    Du som har många kaniner.. hur bor dem då ? ute - inne - ...
    vi har våra i vardagsrummet nu men om man skall ha flera så kommer det inte vara möjligt .. hur mysiga de än är Tyst
  • mlinz

Jag bor i Dalarna. Jag har 6 kaniner ute, 6 i garaget och 2 i en box. Plus två ungar som bor hos sin mamma i garaget.

Har ni balkong? Gård? Kaniner trivs ju bättre där det är svalt/kallt mer än där det är varmt :)

• na96gen
    mlinz skrev 2011-04-07 20:21:31 följande:
    Jag bor i Dalarna. Jag har 6 kaniner ute, 6 i garaget och 2 i en box. Plus två ungar som bor hos sin mamma i garaget.

Har ni balkong? Gård? Kaniner trivs ju bättre där det är svalt/kallt mer än där det är varmt :)
    ja vi bor i hus   med trädgård
    och de bor ute på sommaren men tar in dem då det börjar bli för kallt (enligt mig)
    Men hur gör du med vattnet etc på vintern ?
Svar på tråden Kanintråd #11