Kanintråd #11
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Coming Soon skrev 2009-09-07 20:42:50 följande:
Hejsan, har googlat och även sökt på fl men tänkte att jag frågar rakt ut!
Min kille har en blandras, dvärgkanin och Löwen, den är 3 år, det är en hane. Den har senaste två veckorna tappat mängder av päls, i stora tussar, vi har borstat och plockat. Kanien visar inget obehag och äter som vanligt, nu ser han smal ut men antar det beror på att pälsen fattas. Det är inget mjäll i pälsen. Vad kan det vara?? Vad kan det bero på? Är det byte inför vinterpäls?
Tack för svar!
Brollie: Förmodligen är vinterpälsen på gång ja
Då brukar man kunna dra stora tussar och ibland så mycket på ryggen att kaninen får en "kjol" :-P
Kolla på dom lossade tussarna så ser du att stråna är ganska långa, så förmodligen ser han smal ut pga fällningen
Tack snälla Anna86! ![]()
Vad betyder bältesindelning på viltfärgade?
Ms Leia skrev 2009-09-08 08:10:30 följande:
Bältesindelningen förekommer ofta på andra färger oxå.. Har själv en som är vit i botten, gul mellanfärg och havanna ytterst..
Anna---> Har kollat upp det där med Viltfärg och otter och det förekommer ganska ofta.. Har frågat några av sveriges största Lejonuppfödare och alla säger samma sak, det förekommer!
Anna----> är du uppfödare? Hemsida? Tänkte iom att du verkar kunna en del..
Du får googla fram min hemsida, man får inte skriva den här och har fått x-antal varningar tidigare ang just detta..
Coming Soon skrev 2009-09-08 13:38:17 följande: