Kanintråd #11
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Issapissa : min hona jag parade började med att vända upp och ner på hela buren och gräver och gräver.
Sen kan du känna på magen .. men inte säkert att du lyckas känna
jag tycker det är svårt ..
Väntar vår andra kull nu men jag lyckas inte känna något på magen .. men hon beter sig annorlunda .. dvs springer med hö och boar och fixar
Jag märkte mest att min hona var mer reserverad. Morra lite mer i buren och så. Sen såklart boa hon i buren då fatta man ju men tror man kan räkna med att det blivit bebisar om dem parat sig 3 ggr och den sen inte vill mer. När dem inte vill så har den förmodligen blivit dräktig.
Tror en kastrerad hane behöver 1-2 mån innan dem är helt tomma i påsen :)
Mina honor brukar jag inte märka förrän ungarna ligger i buren :) de som får många ungar känner och ser man ju på dock.
Snart en vecka sedan hon parades och jag tycker hon springer med hö in i lådan och grejjar så jag hoppas det har tagit sig, det vore så himla roligt!
Dag 29 idag för min hona och hon är en riktig grävmaskin numera, med resultat att hennes bur inte ser så vidare fin ut längre. 

Min hona är på dag 28 och här är det också kaos!! Hon gräver som tusan och det är spån och bajs och allt i hela buren!
Emellanåt så ligger hon helt utslagen och man ser att hon inte har någon midja längre så det vore konstigt om hon inte har ungar i magen.

Mina små har inte fått en lätt start i livet. Mamma Ulva bestämde sig tydligen för att inte ta hand om dem. De var smala redan igår och är det även idag. Så nu försöker jag hitta en surrogatmamma till mina små, annars får jag göra ett tappert försök att nappa upp dem..
Vart bor du? Tänkte våran hon ska ju ha alldelles snart.
Hela morgonen har hon skuttat runt och byggt bo. Hon är så ansträngd stackarn, snacka om att vara ute i sista sekund
Hon stressar runt som en toka med massa halm i munnen. Sedan tar hon en liten paus och flåsar som tusan, antar att det är väldigt nära nu!
Dag 29
Hon har gjort en liten grop ser jag. så himla duktig kanin vi har!
Hade tänkt ta emot besök idag men avbokade det så kaninen kan få lugn och ro.