Kanintråd #11
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Puffar upp tråden!
Här är en till som har nyligen fått en kanin :) lilla mimmi som hon heter en dvärgvädur :)
För en månad sedan blev buren på ben äntligen klar! Hon fivk flytta in i den bums och nu vägrar kaninskrället att gå ut.
Hon som gärna vill bli klappad och kelad med blev helt galen och man fick riva hela buren för att få ut henne när hon märkte att det var dags att lyftas ut.
Men grannen har skaffat hund som stressar henne så det beror säkert på det, våran hund har ju äntligen vant sig!
Var lite orolig för bajseriet men det har fungerat bra! Byggde en ny toahörna, en liten som hon först fick ha i sommarburen och när hon börjat använda den flyttade vi den till vinterburen och i början bajsade och kissade hon lite här och där i buren men jag anatr att hon blev förvirras av allt spån överallt.
Höll på under en veckas tid att flytta runt skålar och hö och la på de ställen jag märkte att hon hade gjort något och tog bort all spån framför toan så nu går hon i stort sett bara där, jätteskönt för det blir ju så otroligt lättstädat då.
Nu står buren ute i det fria men så fort snön kommer ska hon flyttas in under tak.
hur går det för alla kaniner ?
här har inte kylan kommit ännu så jag tycker det går riktigt bra.. bara en dag hittills med fryst vatten
Ja här har vattnet varit fryst ganska många gånger på morgonen men jag ahr märkt att det komemr ljummet vatten ur våran kran som sitter utomhus om man inte precis har använt tvättmaskinen inne så det är superlätt att ge henne nytt flera gånger om dagen.
Inge snö här heller så hon har buren står utanför boden fortfarande men när snön kommer ska den lyftas in i boden som är oisolerad men tät iallafall.
Hon håller sig till sina låda, ibland kan det vara några bobbor precis utanför men det är otroligt lättstädat måste jag säga, vi är inne på våran andra stora spånbal från Granngården redan och den stora tunnan på 300 liter har vi fått tömma en gång redan, skita kan de ![]()
Hej!
Här kommer jag in och skriver mitt första inlägg då jag ska bli kanin-ägare .-)
Teddylöwen ska det tillkomma i vår familj, två tycken.
Någon som har en sådan ras? Är de snälla, lugna eller är det väldigt olika?
Mammagos: jag har ingen sån ras men jag har två hermeliner och den ena är jätte sprallig medans den andra är lugnare än min mammas hund. Men överlag är det en trevlig ras dock är personligheten alltid individuell. Kolla på hur föräldrarna är och du kan få ett humm om hur de kanske kommer vara
väntar och väntar på årets första kullar. Det ska bli såå spännande :)
Både dvärgvädur rex, och hoppkaniner med rexanlag. Kika gärna in på hemsidan http//sweetys.se och glöm inte gästboken :)
Väcker lite liv i den här igen! För nu är det minsann vår i min kaningård.
Idag har det tillverkats lite white zobel blåa och white zobel bruna dvärgvädurar.