• Coming Soon

Kanintråd #11

Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!

Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..

ALLA ÄR VÄLKOMNA!

• Svar på tråden Kanintråd #11
  • oONinniOo
    IssaPissa skrev 2012-04-02 09:59:15 följande:
    Såg nu att du bodde i Kumla, tyvärr för långt bort! Hoppas hon bestämmer sig för att ta hand om dem eller att du lyckas nappa upp dem, ahr läst att det ska vara otroligt svårt
    Ja, tyvärr är det ju inte världens lättaste att nappa upp. Lyckades få tag på en uppfödarbekant till mig som bor här på orten och som kanske kanske hade en hona som skulle kunna ta hand om mina, även om inga garantier fanns. Kollade till mina små nu och ytterligare 2 har dött, den jag hittade utanför boet och sen en till. De andra två var ändå pigga, så jag testade att ta upp mamma Ulva och ha henne halvliggandes i knäet och låta de små dia. Verkar som mjölken runnit till ordentligt nu, för nu fick de faktiskt i sig något! Riktigt runda och goa magar. Så jag kommer nog göra så att jag har de i en egen liten låda och sen får de fortsätta med lite "stödmatning" med mamma halvliggandes i knäet på mig. Jag tror det blir bäst för dem.
    Den som letar efter fel, finner inget annat.
  • IssaPissa
    oONinniOo skrev 2012-04-02 13:41:33 följande:
    Ja, tyvärr är det ju inte världens lättaste att nappa upp. Lyckades få tag på en uppfödarbekant till mig som bor här på orten och som kanske kanske hade en hona som skulle kunna ta hand om mina, även om inga garantier fanns. Kollade till mina små nu och ytterligare 2 har dött, den jag hittade utanför boet och sen en till. De andra två var ändå pigga, så jag testade att ta upp mamma Ulva och ha henne halvliggandes i knäet och låta de små dia. Verkar som mjölken runnit till ordentligt nu, för nu fick de faktiskt i sig något! Riktigt runda och goa magar. Så jag kommer nog göra så att jag har de i en egen liten låda och sen får de fortsätta med lite "stödmatning" med mamma halvliggandes i knäet på mig. Jag tror det blir bäst för dem.

MEn toppen att de kunde få i sig mat från mamman, mycket pyssel men så kan det ju faktiskt gå!

HAr varit borta hela dagen men inga ungar ännu, bara en trött kanin som ligger utslagen på sida. Inatt kanske? 
  • oONinniOo
    IssaPissa skrev 2012-04-02 16:29:44 följande:
    MEn toppen att de kunde få i sig mat från mamman, mycket pyssel men så kan det ju faktiskt gå!

HAr varit borta hela dagen men inga ungar ännu, bara en trött kanin som ligger utslagen på sida. Inatt kanske? 
    Mycket pyssel gör mig inget bara de överlever. Glad

Låter som det kan vara på gång för din hona snart, så jag tror också i natt. Solig
  • oONinniOo
    IssaPissa: Vad roligt!! Glad

Mina två små godingar mår så bra så, växer så det knakar.

• IssaPissa

Det var visst 2 bruna, en vit och en svart el grå unge. Alla 4 mår super, stoora tunga bebbar med runda magar! Våran hona är en fanatstisk mamma verkar det som!
    5 dagar gamla idag! 

Ska kolla på en hane imorgon, är han fin så tar jag hem honom men kommer nog para om våran hona med pappan til ldenna kull en gång till så får den ev. nya hanen bli papap nästa år     

• oONinniOo
    IssaPissa: Blir spännande att se bild på dem sen. Glad

Mina två godingar är 9 dagar gamla idag och jag är glad att mina föräldrar kommer ta ena, för annars hade det varit väldigt svårt att skiljas från den. Den andra stannar såklart!

Svar på tråden Kanintråd #11