Kanintråd #11
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!

Hej ahr en liten snabb fråga som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med, var idag tvungen att avliva min fina kaninhane Kompis som jag hade tänkt att kastrera och sedan låta dela bur med min hona snöa då dom två verklgen trivs ihop men nu står Snöa utan sin Kompis och sitt sällskap. Min fråga är nu ska jag skaffa en ny kanin som sällskap eller satsa på ett marsvin eller två??

Grejjen är den att hon blir jätte rastlös och biter på gallret hela tiden när hon är själv men gör inte det när hon haft sällskap. Hon är dessutom lugnare och trevligare när hon har sällskap. Men jag ska avvakta ett tag måste smälta att vi förlorat ena kaninen.
Nu börjar det bli fart på mina godingar.
3 veckor gamla på lördag.
Den mina föräldrar ska ha.

Min lilla goding. ♥

3½ veckor gamla nu och de växer så fort att jag knappt hinner med. Alli ser ut att få ett riktigt snygg huvud, så det är tur att hon kommer finnas nära till hands om jag vill låna henne för en kull. Aslans sidoteckning ser finfin ut, även om ögonringarna inte är nå vidare just nu.
Alli

Alli

Men såna halegosingar, Ninni!
Jag funderar på att skaffa sällskap till min kanin (hans bror dog i somras), men är osäker på hur jag ska gå tillväga. Har ni några generella tips?
Introducera på neutral plats först och se hur det går.