• Coming Soon

Kanintråd #11

Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!

Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..

ALLA ÄR VÄLKOMNA!

• Svar på tråden Kanintråd #11
  • Puma87

Hej ahr en liten snabb fråga som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med, var idag tvungen att avliva min fina kaninhane Kompis som jag hade tänkt att kastrera och sedan låta dela bur med min hona snöa då dom två verklgen trivs ihop men nu står Snöa utan sin Kompis och sitt sällskap. Min fråga är nu ska jag skaffa en ny kanin som sällskap eller satsa på ett marsvin eller två??

Kitty 081003
  • IssaPissa
    Puma87 skrev 2012-04-16 20:36:14 följande:
    Hej ahr en liten snabb fråga som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med, var idag tvungen att avliva min fina kaninhane Kompis som jag hade tänkt att kastrera och sedan låta dela bur med min hona snöa då dom två verklgen trivs ihop men nu står Snöa utan sin Kompis och sitt sällskap. Min fråga är nu ska jag skaffa en ny kanin som sällskap eller satsa på ett marsvin eller två??

Om hon itne ver kar m¨dåligt kan hon säkert gå själv, eftersom kaniner som sagt inte är flockdjur. Av samma anledning har jag hört att de inte har något utbyte alls av marsvin i samma bur eftersom marsvinen är flockdjur.

Jag hade nog väntat lite och sett ifall hon kunde vara ensam om det inte är så att du väldigt gärna vill ha en till kanin. 
  • Puma87

Grejjen är den att hon blir jätte rastlös och biter på gallret hela tiden när hon är själv men gör inte det när hon haft sällskap. Hon är dessutom lugnare och trevligare när hon har sällskap. Men jag ska avvakta ett tag måste smälta att vi förlorat ena kaninen.

• oONinniOo

Nu börjar det bli fart på mina godingar. Kyss 3 veckor gamla på lördag.

Den mina föräldrar ska ha.

Min lilla goding. ♥

Den som letar efter fel, finner inget annat.
  • oONinniOo

3½ veckor gamla nu och de växer så fort att jag knappt hinner med. Alli ser ut att få ett riktigt snygg huvud, så det är tur att hon kommer finnas nära till hands om jag vill låna henne för en kull. Aslans sidoteckning ser finfin ut, även om ögonringarna inte är nå vidare just nu.

Alli

• oONinniOo
    oONinniOo skrev 2012-04-24 15:49:06 följande:
    3½ veckor gamla nu och de växer så fort att jag knappt hinner med. Alli ser ut att få ett riktigt snygg huvud, så det är tur att hon kommer finnas nära till hands om jag vill låna henne för en kull. Aslans sidoteckning ser finfin ut, även om ögonringarna inte är nå vidare just nu.

Alli
    Fasiken, fel knapp. Tungan ute

Alli

Aslan

• Pallas

Men såna halegosingar, Ninni!

Jag funderar på att skaffa sällskap till min kanin (hans bror dog i somras), men är osäker på hur jag ska gå tillväga. Har ni några generella tips? 

• oONinniOo
    Pallas skrev 2012-04-24 15:53:30 följande:
    Men såna halegosingar, Ninni!

Jag funderar på att skaffa sällskap till min kanin (hans bror dog i somras), men är osäker på hur jag ska gå tillväga. Har ni några generella tips? 
    Är det kastrerad hane det gäller? En hona skulle nog passa honom alldeles utmärkt i sådana fall. Vad exakt är du osäker på? Glad Introducera på neutral plats först och se hur det går. 
Svar på tråden Kanintråd #11